Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90

נתניהו על גירוש משפחות מחבלים: "כלי יעיל". היועמ"ש: "לא חוקתי"

ראש הממשלה התייחס בחלק הסגור של סיעת הליכוד לחוק גירוש מחבלים ואמר כי "לדעתי תועלתו עולה על נזקו. אבל אין לי שום ספק באפקטיביות של הכלי הזה". מנדלבליט חזר היום על התנגדותו לחוק והדגיש כי "קיימת מניעה חוקתית מקידומו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס במהלך ישיבת סיעת הליכוד לחוק גירוש משפחות מחבלים שעבר בועדת השרים לחקיקה. "גירוש מחבלים זה כלי יעיל. לדעתי תועלתו עולה על נזקו. המשפטנים אומרים שזה נוגד את ההלכה המשפטית כפי שהיא מוגדרת, והדבר הזה בוודאות יאותגר משפטית בהמשך, אבל אין לי שום ספק באפקטיביות של הכלי הזה", דברי נתניהו בחלק הסגור של ישיבה.

בפתח הישיבה התייחס נתניהו למצוד המתנהל אחרי חוליית המחבלים האחראית לפיגוע הירי שהתרחש בצומת גבעת אסף בשבוע שעבר. והתחייב לפעול ככל יכולתו כדי להביא את המחבלים לדין. "אנחנו עושים הכל כדי להחריב להם את הבתים, אני בודק את הנוהל. נראה אם אפשר לעשות משהו עם המגבלות המשפטיות" אמר נתניהו. "כמובן שנתפוס אותם. אחד כבר חוסל, ונתפוס גם את האחרים. זה מאבק אחד, שאנחנו מתמודדים בו".

אמש אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק, לאחר ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שעסקה, בין היתר, בהשלכות החוק. ההצעה אושרה למרות התנגדותו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט, שאמר במהלך הדיון בקבינט כי הוא מתנגד להצעה מכיוון שהיא מנוגדת לחוק הבינלאומי.

הבוקר הביע היועמ"ש שוב את התנגדותו, ובהודעה מטעמו נמסר כי "הסמכות שמוצעת עתה לחוקק פוגעת פגיעה קשה בחירותם ובקניינם של בני המשפחה המיועדים לגירוש, וזאת בגין מעשה של בן משפחה אחר וללא הוכחת מסוכנות מהם עצמם. לכן קיימת מניעה חוקתית מקידום החקיקה המוצעת. בנוסף, ההצעה מעוררת קשיים משמעותיים במישור הבינלאומי".

עם זאת, מנדלבליט דחה את האשמות נגדו ואמר כי, "טענות כאלה ואחרות כאילו עמדת היועץ המשפטי לממשלה פוגעת כביכול בביטחון המדינה משוללות כל יסוד. היועץ המשפטי לממשלה ונציגיו פועלים יד ביד עם גופי הביטחון בסיוע לדרג המדיני בשמירה על ביטחון המדינה, תוך עמידה על אופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית הפועלת על פי דין".

ח"כ מוטי יוגב, יוזם חוק גירוש משפחות מחבלים, הגיב לחוות הדעת שפרסם היועמ"ש ואמר כי, "סירוס כלי ההרתעה בכלים משפטיים אולי מגן על מדינת ישראל במישור הבינלאומי, אך מציב את חייהם של אזרחיה וחייליה בסכנה. חובת מערכת הביטחון להגן על חייהם של אזרחי ישראל, גוברת על זכותם של משפחות המחבלים לקניין ולחופש", אמר יוגב.

הוא התייחס גם לדבריו של ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו בישיבת הליכוד, שהביע תמיכה בהצעת החוק שאושרה אמש בוועדת השרים. "אני מברך על תמיכת ראש הממשלה בחוק שהשר בנט ואנוכי מקדמים, לגירוש משפחות מחבלים. זהו חוק מרתיע, המעביר מסר שדם יהודי אינו הפקר", הוסיף יוגב.

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי התייחס בפתח ישיבת הסיעה לחוק ואמר: "שמחבלים יחזרו לפחד. מחבלים כיום משתלם להם להרוג יהודים. הם זוכים באקזיט של עשרת אלפים שקלים בחודש, הורסים להם את הבית בעצלתיים ולא מגרשים את המשפחות. בקיצור, זאת עסקת חבילה נהדרת ואת זה אנחנו רוצים לשנות – שלמחבל לא יהיה כדאי לבצע פיגוע. על זה המאבק שלנו, על זה השקענו אתמול שעות ארוכות במערכה לקדם את החוק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture