מקומם: האופוזיציה הפילה חוק שמטיב עם האזרח כי הוא של הקואליציה

במלחמה בקואליציה הכל מותר: האופוזיציה הפילה חוק צרכני של ח"כ רועי פולקמן שמטרתו לחייב שיפוצניקים להעניק שנה אחריות על עבודות בנייה. יוזם החוק: "מפילים אותו רגע אחרי שיו"ר ועדת הכלכלה מציג את החוק. לא רואים את האזרח ממטר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האופוזיציה הפילה הערב הצעת חוק של הקואליציה לפיה קבלני שיפוצים יחויבו לתקופת אחריות. מדובר בהצעת חוק אחריות לעבודות שיפוצים, של ח"כ רועי פולקמן וקבוצת חברי כנסת. לאחר הפלת החוק התחוללה מהומה במליאת הכנסת לאחר שחברי הקואליציה תקפו בחריפות את התרגיל שהפיל את החוק.

"תתביישו שהפלתם דווקא את החוק הזה", אמר ח"כ מיקי זוהר (ליכוד). "פגעתם באוכלוסייה חלשה שהיתה יכולה לקבל אחריות על עבודות שיפוצים לשנה שלמה. לא תקבלו מהציבור עוד קול אחד אפילו על התרגיל הזה. פוליטיקה עושים בעשייה ולא בפופוליזם". מירב בן ארי (כולנו) הוסיפה: "לא מבינה איך העזתם להפיל הצעה כזאת".

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני), מרכז האופוזיציה, צעק: ״תתביישו אתם. למה לא העליתם את קצבת הזקנה? זה יותר חשוב. מה עם קצבת הנכים? כל יום אתם מפילים פה הצעות חשובות בהרבה". ח"כ מיכל רוזין (מרצ) אמרה: "מה זאת הצביעות הזאת? כל שבוע אתם מפילים הצעות חברתיות וחשובות, אז פתאום יש לכם תלונות שאנחנו מעיזים להפיל? אתם צבועים".

 

 

יו״ר סיעת "המחנה הציוני" ומרכז האופוזיציה יואל חסון מסר בתגובה להפלת החוק: "לא נעים לראות שחברי הכנסת של הקואליציה מנמנמים, הם צריכים להבין כבר את המסר, אנחנו לא עובדים בשבילם, אם הם רוצים שחוק יעבור הם יצטרכו לבוא להצביע בעצמם. קואליציית 61 לא באמת מתפקדת, חוץ מחוקים פרסונליים כמו "חוק גדעון סער, אין להם תמריץ אמיתי לחוקק למען האזרחים. חייבים ללכת לבחירות בהקדם".

ח"כ רועי פולקמן, יוזם "חוק השיפוצים" שהופל בקריאה שלישית, מותח ביקורת חריפה על האופוזיציה אמר כי, "כמה עליבות לאופוזיציה. לוקחים חוק צרכני פשוט לטובת האזרח, ומפילים אותו רגע אחרי שיו"ר ועדת הכלכלה מציג את החוק. לא רואים את האזרח ממטר".

מאחורי הקלעים זעם גם יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל על חבר סיעתו ח"כ חסון שפעל להפיל את הצעת החוק, זאת לאחר עבודה מאומצת של כבל על ההצעה בוועדה שלו בכנסת. כבל האשים את חסון ב"תרגיל" רגע אחרי שבירך על הצעת החוק מעל דוכן המליאה.

בחודש שעבר נחלה הקואליציה הצרה תבוסה ראשונה כשאופוזיציה הצליחה להפיל הצעת חוק ממשלתית של הקואליציה שעלתה במליאה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. הפלתה של ההצעה, שדנה בחוק המקרקעין, התאפשרה בעקבות "תרגיל" של האופוזיציה: כשיו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש סיים להציג את ההצעה, הוא שאל את חברי האופוזיציה האם הם בעדה וקיבל תשובה חיובית. אולם, לפני ההצבעה הורה מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון להצביע נגד החוק – והוא נפל בקריאה שלישית ברוב של 47 מתנגדים מול 42 תומכים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי זה רועי פולקמן? אדם שהאזרח בחר בו. ואם אפשר לסמוך על האזרח שבחר ברועי פולקמן, אפשר לסמוך על האזרח שבחר בשיפוצניק ועל השיפוצניק שבחר לקבל את העבודה. לא צריך לתקן את בחירתו של האזרח.
יחסי בני אנוש צריכים לזרום לפי יכולותיהם. תקנות מלמעלה גורמות שרק יחידי סגולה זורמים היטב והשאר מדשדשים.

למי שלא מבין מה ההבדל בין חוק חברתי וכד' שהאופוזיציה מפילה, לבין כזה שהקואליציה מפילה, ההבדל הוא פשוט: האופוזיציה מציעה מראש חוקים כאלו שאין עבורם תקציב – כיסוי כלכלי, בידיעה שהחוק בהכרח יופל ע"י הקואליציה, במטרה להביך אותה. לכן, לא להתרגש מקריאות הצבועים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture