מיצובישי אאוטלנדר עבר מתיחת פנים קלה שעיקרה היא תוספת של בטיחות אקטיבית, יצאנו לבדוק

נניח שאתם בשנת 2014/15 ומעדיפים רכב פנאי עם שבע מקומות ישיבה ולא מיני וואן, הדבר היחיד שנוכל להציע לכם במחיר שפוי הוא האאוטלנדר, שמכירותיו הגיעו אז לשיא של יותר מ-8000 כלים בשנה. בהמשך נחתו כאן הקודיאק, ה-5008 והאקסטרייל והפכו את הקטגוריה לצפופה יותר. עכשיו מציעה מיצובישי את האאוטלנדר עם רשימת אביזרי בטיחות שאנו רגילים לראות אצל יצרני פרמיום, לקחנו אותו ליומיים כדי לבדוק איך זה עובד.

אם אתם מחפשים שינוי בולט בעיצוב החיצוני תבואו עם זכוכית מגדלת, כי יש שינויים, אבל הם נמצאים בעיקר בפנסי החזית שגם הם מזכירים יצרני פרמיום. מעבר לזה יש גלגלי מגנזיום בשני צבעים, מראות מתקפלות, ניקלים נוצצים, שטיפת פנסים, ספוילר מוגדל ועוד פרטים שמשאירים את האאוטלנדר מרשים.

ריח העור בפתיחת הדלתות, חלון הגג הנפתח והצבעים הבהירים בדשבורד ובדלתות, עושים לנו את זה, אנחנו אוהבים יוקרה ומתעלמים לפעמים מההתמודדות עם העור הרותח בקיץ… כי את האאוטלנדר אפשר לקבל עם חימום מושבים אבל לא עם אוורור. תא הנוסעים נשאר מצוין ואינפורמטיבי אבל סימני הגיל ניכרים בו.

רשימת האבזור מצוינת וכוללת בין השאר בקרת אקלים מפוצלת, חיישן גשם, גג שמש חשמלי, מושב נהג עם כיוון חשמלי (שלא היה לי מספיק נוח) כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי מערכת חיישנים היקפית ועוד

מערכת המולטימדיה CONNECTED CAR המבוססת אנדרואיד 8 כוללת מצלמה אחורית ונקודה חמה ומתחברת לאפליקציות כמו פנגו, וויז, רדיו אינטרנטי ועוד. היא אינטואיטיבית ועובדת מצוין, היא לא צריכה להסתנכרן עם המערכת המקורית ולכן היא חפה מתקלות, זכרנו בפעם הקודמת שהיא קוראת את השמות מזיכרון הטלפון בעברית אבל במקום זה הופיע שורות נטולות טקסט, היא הייתה כ"כ בסדר שאנו מקווים שזו תקלה נקודתית.

בשורה השניה נוספו סוף סוף פתחי מיזוג ליושבים מאחור, יש חלונות כהים ומרחב הרגליים ענקי, המושבים זזים על מסילה לטובת היושבים בשורה השלישית (וזה בא ע"ח המרווח בשורה השנייה).

השורה השלישית כמקובל לא גדולה מאד אבל מתאימה לילדים (ויותר מרווחת ממה שמציע האקסטרייל) תא המטען נותר קטן ( 128 ליטר) אבל יש לו פתיחה חשמלית. קיפול המושבים קל ופשוט.

תחת מכסה המנוע ישנו את המנוע הוותיק בנפח 2.000 סמ"ק שמספק 150 כ"ס. הוא מאיץ יפה אבל תחת לחץ שומעים היטב את קולם של התיבה הרציפה והמנוע שמעדיפים נסיעה רגועה יותר.

צריכת הדלק לא מדהימה בנסיעה מחוץ לעיר עמדה על בין 10 ל-12 ק"מ לליטר, בתוך העיר הנתון היה פחות אופטימי. ואם הנתון הזה חשוב לכם תתעניינו בגירסת הדיזל.

בטיחות אקטיבית היא הסיבה העיקרית שלשמה התכנסנו. הרשימה מרשימה! ובה תמצאו: התרעה על סטייה מנתיב (ללא תיקון), שליטה אוטומטית באורות גבוהים, בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לזחילה בפקקים (שמתנתקת בכל עצירה) ועוד. ברמת הגימור פרמיום נוספו גם התראה על רכב בשטח מת, התראה על תנועה אחורית חוצה ומערכת למניעת האצה פתאומית.

מחירו של האאוטלנדר ברמת הגימור פרימיום הנבחנת עומד על 188.000 ₪, יש גם רמות גימור פשוטות יותר שמתחילות ב170.000 ₪ ויש גם יקרות יותר. שאתם שוקלים רכישה עשו עבודה יסודית ובאו לאולם התצוגה עם הקטלוג ובידקו מה חשוב לכם ועל מה אתם יכולים לוותר.

סיכום האאוטלנדר החדש נאה יותר, מאובזר יותר ובטוח יותר. המוצא היפני שלו ורמת האמינות עם אספקה כמעט מידית ללקוח ( בשונה מזמני המתנה ארוכים מאד אצל המתחרים ) משאירים את האאוטלנדר היטב במרכז המפה ועושים למתחרים עבודה קשה.