Hadas Parush/Flash90

נתניהו: "נדאג להגן על עצמנו מסוריה לאחר נסיגת ארה"ב" • צפו

ראש הממשלה שוחח עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ועם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בנוגע לכוונת ארהב להוציא את כוחותיה מסוריה. "אנחנו נלמד את לוחות הזמנים שלה ואת ההשלכות לגבינו. אנחנו נדאג לשמור על ביטחון ישראל ולהגן על עצמנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס להחלטת ארצות הברית להסיג את כוחותיה מסוריה. "אני שוחחתי שלשום עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואתמול עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. הממשל האמריקני אמר לי שזוהי כוונת הנשיא להוציא את כוחותיהם מסוריה. הם הבהירו שיש להם דרכים אחרות להביא לידי ביטוי את השפעתם בזירה".

עוד הוסיף ראש הממשלה כי "זוהי כמובן החלטה אמריקנית. אנחנו נלמד את לוחות הזמנים שלה, את צורת ההפעלה שלה וכמובן את ההשלכות לגבינו. בכל מקרה אנחנו נדאג לשמור על ביטחון ישראל ולהגן על עצמנו מהזירה הזאת".

גם שגריר ישראל באו״ם, דני דנון, הגיב להודעה האמריקנית לפיה ארה"ב מתכוונת להשיג את כל כוחותיה מסוריה. "זו החלטה של ארה״ב ונכבד כל החלטה שלהם. יש לנו את הדאגות שלנו לגבי האיראנים בסוריה. נעשה מה שצריך כדי להגן על ביטחוננו יחד עם ארה"ב ורוסיה", דברי דנון.

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר כי "נסיגת האמריקאים מסוריה היא כישלון של מדיניות החוץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו". עוד הוסיף לפיד כי "זה מפנה את הדרך להתבוססות איראנית ומקטין את יכול המיקוח של ישראל מול הרוסים".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ היום כי כוחות הצבא האריקני הביסו את ארגון דאעש וכי המשימה – המלחמה בדאעש – הושלמה. בציוץ שפרסם ברשת החברתית טוויטר, כתב הנשיא: "הבסנו את ארגון דאעש בסוריה. זו הייתה הסיבה היחידה לנוכחותנו במדינה תחת הנשיאות שלי. המשימה הושלמה".

דוברת הבית הלבן אמרה הערב: "לפני חמש שנים דאעש היה כוח חזק ומסוכן מאוד במזרח התיכון, וכעת ארה"ב הביסה את החליפות הטריטוריאלית שלו". הדוברת שרה האקבי סנדרס הוסיפה: "הניצחונות האלה על דאעש בסוריה לא מצביעים על סופה של הקואליציה הבינלאומית או על הקמפיין שלה. אנחנו התחלנו להחזיר את הכוחות האמריקניים מסוריה, בשעה שאנחנו נערכים לשלב הבא של המבצע הזה".

מוקדם יותר היום דווח בסוכנות הידיעות רויטרס ובCNN כי צבא ארצות הברית נערך לנסיגה "מוחלטת וחפוזה" של כלל הכוחות מסוריה, וכך לסיים את המאבק בארגון דאעש. עם זאת, המועד שבו תתבצע הנסיגה מהאזור לא הובהר, וכן הגורמים לא מסרו לסוכנות הידיעות מי היו מעורבים בדיון על הסוגייה.

ארצות הברית מחזיקה כ-2,000 חיילים בסוריה, רובם מהיחידות המיוחדות והם פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם ברית בשם "הכוחות הדמוקרטיים הסורים" (SDF) הכוללת מליציות ערביות וכורדיות. השותפות עם הברית הובילה לתבוסת דאעש במספר מוקדים בסוריה, אך עוררה את זעמה של טורקיה, חברה בנאט"ו, הרואה בכוחות הכורדים החברים בברית כארגון לוחמני הנלחם בטורקים. הדיונים מתרחשים כאשר אנקרה מאיימת בביצוע מקפה חדשה בסוריה, כאשר האמריקאים נתפסים כגורם המייצב בסוריה, המרתיע מעט את הגורמים השונים.

בתוך כך, ממשרד החוץ הרוסי נמסר כי "נוכחות הכוחות האמריקאים בסוריה הופכת למכשול מסוכן בדרך להשגת הסכם שלום במדינה, והאשימה את וושינגטון בהשארת כוחותיה בסוריה באופן לא חוקי". דוברת משרד החוץ אמרה בשיחה עם עיתונאים: "הנוכחות האמריקאית הבלתי חוקית בסוריה הפכה למכשול מסוכן בדרך להשגת הסכם שלום, זאת במקום להיות גורם הנאבק בטרור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נסיגת ארה"ב מסוריה
זה אומר פעולה צבאית בלתי קונבנציאלית בקרוב באזור
זה אומר מלחמות ה מלחמת משיח
זה אומר הושענא שלש שעות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture