צילום: הדס פרוש / פלאש 90

"בזמן הקרוב יודלפו פרטים מהדיונים. עד לקבלת החלטה – לא נתייחס"

היועץ המשפטי לממשלה נאם הבוקר בועידת 'גלובס' והתייחס כצפוי לטענות שהשמיע אתמול ראש הממשלה מעל אותה במה אתמול. הוא גם ביקש להתעלם מההדלפות וגילה כי ההחלטות בענין התיקים השונים יתקבלו בתקופה הקרובה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נאם הבוקר בועידת 'גלובס' והתייחס כצפוי לטענות שהשמיע אתמול ראש הממשלה מעל אותה במה כמו גם להדלפות בענין ההמלצות שהעבירה אליו הפרליטות.

"כבר אמרתי בעבר שאנחנו לא רודפים חלילה אחר אף אדם, אלא אך ורק אחר האמת והצדק. ההחלטות יתקבלו אך ורק לפי הראיות והדין החל עליהן. שום שיקול אחר לא ישפיע. מי שתוקף אותנו כשאנחנו עושים את מלאכתנו תוקף את שלטון החוק", טען מנדלבליט.

לדבריו, "זה לא סוד שאנו עומדים בפני החלטות בתיקים בהם נחקר ראש הממשלה כחשוד…נתכנס מעתה לעתים תכופות בלשכתי לדיון בתיקים. אנחנו ממוקדים במשימת קבלת ההחלטות הנדרשות לפי דין, נעשה כל שלידינו לעבוד מהר אך לא על חשבון ההחלטות המקצועיות".

בענין ההדלפות אמר היועמ"ש: "בתקופה הקרובה יודלפו פרטים מתוך הדיונים. עד לקבלת החלטה – לא נתייחס אליהן".

כזכור, פרקליט המדינה שי ניצן הודיע אתמול (רביעי) כי המשטרה סיימה לבצע את השלמות החקירה בתיקי 1000 ו-2000 וגיבשה המלצות בתיק 4000. בנאום שנשא ניצן בוועידת העסקים של גלובס הוסיף כי בשבועות האחרונים הועברו אליו טיוטות חוות הדעת של פרקליטות מיסוי וכלכלה וכי בקרוב יושלמו הדיונים בפרקליטות ויועברו להחלטת היועץ המשפטי לממשלה.

"כידוע, פורסמה ההמלצה בתיק 4,000 והיא הועברה לפרקליטות", אמר ניצן בפתח דבריו, והוסיף: "סמוך לאותה עת, סיימה הממשלה את השלמות החקירה בתיקים 1,000 ו-2,000 והעבירה אותן לפרקליטות. הבהרנו שנעשה מאמץ ללמוד את התיקים בהקדם האפשרי – ואכן עשינו. הועברו אליי חוות הדעת, הן הוכנו והועברו"."קיימנו סדרת פגישות אינטנסיבית רחבות היקף בעקבות שאלות לאור חוות הדעת", הוסיף ניצן, שציין גם כי "בדיונים השתתפה עו"ד ליאת בן ארי והצוותים המטפלים בתיקים ובפרקליטות המדינה. במהלך ובעקבות הדיונים, הוסיף המחוז והכין חוות דעת ממוקדות בנושאים שונים, ואלה השלימו את חוות הדעת המקוריות ושולבו בהן".

"רק כדי לסבר את האוזן", המשיך ניצן, "אציין כי חוות הדעת המלאות המשמשות בסיס לדיונים משתרעות על פני כ-800 עמודים. הושקעה עבודה רבה מאד בהכנתן בלוח זמנים קצר ועל כך אני מודה מאד לפרקליטים העוסקים במלאכה. עם השלמת עבודת הפרקליטות על המסד הדרוש להכרעה בתיקים אלה יחלו כבר בימים הקרובים הדיונים אצל היועץ המשפטי לממשלה בהם נדון בסוגיות הראייתיות והמשפטיות המורכבות העולות מתיקים אלה על בסיס חוות הדעת האמורות לצורך קבלת הכרעתו. לאחר סיום הדיונים כולם תפורסם החלטת היועץ המשפטי לממשלה יחד עם המלצתי".

את דבריו חתם באומרו כי "עשינו ונוסיף לעשות כל מאמץ לסיים את הטיפול בתיקים אלה באופן מעמיק ויסודי, בהקדם ככל שרק ניתן. היועץ המשפטי לממשלה, אנוכי וכל שאר העוסקים במלאכה מחויבים לפעול לסיום הדיונים בהקדם האפשרי אך זאת מבלי לגרוע מיסודיות בחינת התיקים. כך עשינו עד היום וכך נעשה גם בעתיד הקרוב".

מלבד זאת, הוא התייחס הערב להצעת חוק גירוש משפחות מחבלים, שעברה היום בקריאה טרומית בכנסת. לדבריו, "הנושא נדון בבג"ץ עג'ורי, ונקבע שתנאי הבסיס הוא שמאותו אדם נשקפת סכנה, וגירושו יסייע בהפחתת הסיכונים. אין אצלנו עונש של גלות, אלא רק אם הוא מהווה סכנה. אסור לגרש, בין אם הוא בן משפחה של מחבל או לא. השאלה השנייה היא האם ניתן להצדיק ברמה המשפטית".

"אני תמיד אומרת שאסור שחקירה תהפוך כלי לחיסול פוליטי", אמרה שרת המשפטים איילת שקד בוועידה. "אז בוודאי שבשלב החקירה אין מה לדבר. אני עובדת עם פרקליט המדינה והיועמ"ש יום יום, כמובן בנושאים אחרים, ואני יכולה רק להרגיע את אזרחי ישראל – מדובר בשני משפטנים מאוד מקצועיים וישרים שיחליטו לפי החוק והראיות. צריך פשוט להתעזר בסבלנות, ולכבד כל החלטה שיקבלו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture