צילומים: פלאש 90

רכבת הבחירות: חוק פיזור הכנסת יעלה להצבעה ברביעי

ראשי סיעות הקואליציה הודיעו כי החליטו פה אחד על קביעת מועד לבחירות, שיתקיימו ביום שלישי 9 באפריל - ד' בניסן. ביום רביעי יתקיים משאל טלפוני בוועדת השרים לחקיקה, ובהמשך היום תגיע הצעת החוק להצבעה בשלוש קריאות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראשי סיעות הקואליציה החליטו בצהריים להקדים את הבחירות לכנסת ה-21, ובהמשך נקבע כאמור כי הן ייערכו ביום שלישי 9 באפריל – ד' בניסן. בהודעת ראשי מפלגות הקואליציה נמסר: "מתוך אחריות תקציבית ולאומית החליטו ראשי מפלגות הקואליציה, בהסכמה ופה אחד, לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות בתחילת אפריל לאחר קדנציה של ארבע שנים מלאות. השותפות בכנסת ובממשלה תימשך גם בתקופת הבחירות".

שרת המשפטים איילת שקד הודיעה כי בהתאם להחלטת ראשי המפלגות, היא החלה להכין את הצעת החוק הממשלתית לפיזור הכנסת. ביום רביעי יתקיים משאל טלפוני בקרב השרים החברים בוועדת השרים לחקיקה, ובהמשך היום תגיע הצעת החוק להצבעה בשלוש קריאות במליאת הכנסת.

לאחר פיזור הכנסת ה-20 יתאפשר לקואליציה ולאופוזיציה להעלות הצעות חוק מוסכמות על הצדדים. שאר החוקים ייגנזו או יוקפאו. החל מיום רביעי הבא, שניים בינואר, תצא הכנסת לפגרת בחירות.

ראש הממשלה נתניהו הסביר בישיבת סיעת הליכוד, מדוע בחודש שעבר – כשפירוק הממשלה עמד על הפרק בעקבות התפטרות אביגדור ליברמן מתפקיד שר הביטחון – הוא התעקש שתמשיך: "אמרתי שהיינו בתקופה רגישה. אני לא יכולתי לומר אז מה שאתם כבר יודעים היום, שהיינו בפתחו של מבצע חשוב ביותר שמפרק את נשק המנהרות של חיזבאללה. והמבצע הזה, רובו ככולו, מאחורינו. היינו צריכים להשלים את זה. עכשיו צריך ללכת לבחירות, ולתת מנדט ברור לממשלה להמשיך לעשות דברים הנחוצים לביטחון ישראל, לכלכלת ישראל ולחברה בישראל".

נתניהו מנה בפני חברי סיעתו את הישגי הממשלה שבראשה עמד בארבע שנים האחרונות, ושם דגש על כוחה הצבאי של ישראל ועל ההתמודדות שלה מול איראן בסוריה וחיזבאללה בלבנון: "הממשלה תשלים ארבע שנים מלאות של כהונה עם הישגים כבירים. קודם כל הפכנו את ישראל לכוח עולמי עולה, הפריחה המדינית בשיא והברית עם ארה"ב מעולם לא הייתה חזקה יותר. בתחום הצבאי ישראל מדורגת ככוח השמיני בעולם, זה בלתי ייאמן.

"גם בתחום הכלכלי והחברתי ההישגים שלנו כבירים. בארבע השנים האחרונות הצמיחה הכלכלית של ישראל הייתה אם אינני טועה הגבוהה ביותר במדינות המערב, הורדנו אבטלה לשפל של כל הזמנים, הורדנו פערים לרמה הנמוכה ביותר מזה 20 שנה. זו תוצאה של מדיניות. שכר המינימום גבוה מבהרבה מדינות מערביות. השכר הממוצע במשק עלה, ואנשים מרגישים את זה. הם נוסעים לחו"ל".

יו"ר המחנה הציוני גבאי אמר בעקבות הקדמת הבחירות: "מדינת ישראל בפתחו של שינוי. העובדות פשוטות וברורות, הבחירות האלה הן בין נתניהו לביני. כל השחקנים הפוליטיים האחרים כבר הודיעו שיישבו בממשלה בראשות נתניהו ולכן אלה בחירות ביני לבין נתניהו. אני מודע לכובד האחריות של תפקיד ראש ממשלת ישראל וכראש ממשלה אוביל את מדינת ישראל לעתיד טוב יותר, עתיד של שינוי, עתיד של אחדות ולעתיד של תקווה ואמונה שאפשר לשנות. באפריל ננצח, באפריל נביא את השינוי לישראל".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, אמרה: "אכן אנחנו הולכים לנצח. נפל הפור סוף סוף ואיתו תיפול גם הממשלה. הבחירות ערב פסח, הזדמנות מצוינת לנקות את החמץ. יום הבחירות צריך להיות יום המהפך. זה צריך לקרות, זה יכול לקרות, זה חייב לקרות לטובת אזרחי ישראל. היום חוזרת התקווה, אפשר לנשום לרווחה".

שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון מנה את הישגיו בקדנציה כשר האוצר. הוא דיבר על הצמיחה הריאלית, על עליית השכר הממוצע, תוכנית מחיר למשתכן והעלאת הקצבאות. "הבאנו את כלכלת ישראל למצב הטוב ביותר שהיה בשנים האחרונות. כדי לשמור על יציבות כלכלית במשק וסיבות נוספות – החלטנו יחד לגשת לבחירות מהר ככל שניתן".

כחלון אמר עוד: "ממלכתיות ואחריות של מפלגת כולנו בלטה במיוחד בממשלה הזאת ומעת לעת גם נראינו חריגים. בכל פעם שהיה דיון בנושא ממלכתיות או שלטון החוק ותחומים נוספים, מפלגת כולנו עמדה כחומה בצורה מול הניסיונות האלה ואנחנו גאים על כך".

יו"ר הכנסת יואל אדלשטיין סיכם את הכנסת הנוכחית: "אנחנו יוצאים מכנסת שהתאפיינה בין היתר באלימות מילולית ובשיח פוגעני. כולי תקווה ותפילה שמערכת הבחירות לכנסת ה-21 תתאפיין בענייניות, ברצון להציג לבוחרים את הדברים שבאמת חשובים לעם, ולא בניסיון לתקוף את היריב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture