Yonatan Sindel/Flash90

"אם ליועמ"ש תהיה מסקנה לפני אפריל? אני מצפה שלא יאמר אותה"

אמסלם: "מנדלבליט נמצא באירוע שהוא גדול עליו. הוא יודע שתופרים פה תיקים לרה"מ". ביטן: "אם הוא ימליץ על כתב אישום נגד נתניהו לפני הבחירות זה רק יביא לליכוד יותר מנדטים". השר לוין: "כל הלחצים המופעלים על היועמ"ש פסולים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ברקע הבחירות שבפתח, בלשכתו של היועץ המשפטי לממשלה עובדים בימים אלה על תיקי נתניהו שהועברו מהפרקליטות. מה שהופך את היועמ"ש אביחי מנדלבליט ליעד בבית ברחוב בלפור, שמוביל למתקפה חסרת תקדים של חברי כנסת בליכוד המקורבים לנתניהו.

"לצערי מנדלבליט נמצא באירוע שהוא גדול עליו. הרי בסופו של דבר הפרקליטות הניעה את האירוע הזה ביחד עם המשטרה. הם נכנסו למנהרה והם חייבים לצאת בצד השני. מה קורה במדינת ישראל אם מר מנדלבליט אומר עכשיו: חבר'ה, אני סוגר את כל התיקים. הרי צריך להעיף את כל הפרקליטות, את לה"ב לפרק לחתיכות. אז לכן אני מבין שהלחצים עליו עצומים", אמר היום ח"כ דודי אמסלם, יו"ר הקואליציה.

עוד נוסיף אמסלם ראיון ל'ווינט' כי "מדובר בבן אדם אחד שנמצא בתוך מערכת עצומה. אני פקיד שלושים שנה, אני יודע איך עובדת מערכת, אני יודע כשאתה בא כאיש חיצוני למערכת שיש לה ד.נ.א מסוים אתה לא יכול לשנות אותה, אתה לרוב נשאב אליה, לכן זה מה שאני חושב שיקרה לו. אני מתפלל שהקב"ה יתן לו את הכוחות שזה לא יקרה. בגלל שהוא, את האמת, אמור לדעת. הוא יודע שתופרים פה תיקים לרה"מ".

ח"כ דוד ביטן אמר שענייני הביטחון יהיו במוקד מערכת הבחירות אבל יותר מכך על חקירות ראש הממשלה. "זה לא בגללנו אלא בגלל התקשורת. אתמול התראיינתי במספר מקומות ורק על זה דיברו איתי. אי אפשר להתחמק מהעניין בנושא הזה". לדבריו, "הוא (היועמ"ש) לא יסיים את העניין עד הבחירות, אבל אם הוא ימליץ על כתב אישום נגד נתניהו לפני הבחירות זה רק יביא לליכוד יותר מנדטים".

שר התיירות והקליטה יריב לוין תקף את הדרישה באופוזיציה לזרז את פרסום ההחלטה בדבר הגשת כתבי אישום לפני הבחירות. "כל הלחצים המופעלים על היועץ המשפטי לממשלה הם פסולים", אמר בראיון ל'ווינט'. על השפעת המלצות המשטרה וההתבטאויות של פרקליט המדינה על הקדמת הבחירות אמר השר: "גם עכשיו אף אחד מאיתנו לא יודע מתי היועץ יקבל החלטה, האם זה יהיה בתוך התקופה הזו, האם אחריה. לא זה העניין. העניין מאוד ברור ורה"מ אמר אותו: אסור היה ללכת לבחירות לפני חודש וחצי בגלל המבצע בצפון של חיסול המנהרות של חיזבאללה. הדבר הזה נפתר".

בראיון ל'ערוץ 12' העריך ח"כ דוד ביטן כי לא יוגש כתב אישום כנגד ראש הממשלה לפני הבחירות. "אני מעריך שלא יהיה כתב אישום לפני הבחירות. אם ליועץ המשפטי אביחי מנדלבליט תהיה מסקנה בעניין לפני אפריל? אני מצפה שלא יאמר אותה". ביטן השיב לטענות על המתקפה על 'שומרי הסף': "אנחנו תוקפים את המשטרה והפרקליטות? אנחנו רק משיבים להתקפות שלהם עלינו".

בהמשך עלה לשידור יושב ראש הקואליציה, חבר הכנסת דוד אמסלם מהליכוד והתייחס לטענות לפיהן הבחירות הוקדמו בגלל חקירות נתניהו: "תופרים תיקים לראש הממשלה, יש כאן רדיפה. הדמוקרטיה הישראלית מתרסקת, התקשורת רוצה שנתניהו ייפול". על דבריה של שפיר על כך שראש הממשלה חשוד בשחיתות אמר אמסלם: "אנשים מתנשאים ויהירים מטיפים לנו מוסר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture