ספורטיבי או משפחתי: יונדאי i30 – נסיעת מבחן

יונדאי, מותג הרכב הגדול בישראל, מציע בסגמנט המכונה "משפחתית" מספר דגמים: אלנטרה (שיבואו הופסק לתקופה קצרה), איוניק ו- i30החדשה, לכאורה מיותר, במבט שני קצת מסקרן, יצאנו לבדוק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אולם התצוגה החדש של יונדאי בתל אביב כיאה ליבואן מספר אחד בישראל, חדשני ועשיר, רחב ידיים, מסכי ענק בכל פינה ותחושת יוקרה. המפגש שלנו היום יתחיל עם הi30 החדשה שתבלה איתנו את הסופ"ש הקרוב וביום ראשון נבצע החלפה ונבחן את האיוניק הפופולארית והחסכונית. יש לחץ במחלקת המסירות בקומה התחתונה ואני צופה בינתיים בהתרגשות של הלקוחות שמקבלים את הרכב מהניילונים… ומחכה שמישהו יתפנה גם אליי. תגיד, אני שואל את איש מכירות צעיר וממהר, מה בעצם ההבדל בין האיוניק ל- i30החדשה? המבט המופתע שלו גורם לי להתחרט על השאלה והוא משיב קצרות, אין שום קשר! ה i30החדשה הוא רכב ספורטיבי והאיוניק משפחתי חסכוני, אז יש לי כותרת למבחן אני חושב והולך לקחת את המפתחות.

יונדאי i30 היה בעשור האחרון, אחד הרכבים הנמכרים ביותר בקטגוריה, במיוחד בגירסת הסטיישן זיכרונה לברכה. בשלב מסוים נעלם מאולמות המסירה ובשנה האחרונה הוא נמכר בשקט בשקט ללקוחות פרטים ונאמנים למותג ללא פרסום. הדגם החדש נאה יותר ומזכיר במעט את הסונטה הגדולה לפחות מלפנים וכיאה לדגם שרוצה מאד להימכר באירופה הוא מזכיר מאחור את הגולף ויש האומרים ב.מ.וו סידרה 1.

תא הנוסעים עבר שידרוג והוא מרגיש הרבה יותר מודרני. כיף לדעת שביונדאי לא נגעו בדברים הטובים ולא מנסים להתחכם כמו יצרנים אחרים. הנדסת האנוש נשארה מצוינת וקל מאד להתמצא בכל האביזרים. מה שבולט וחדש הוא המסך הגדול במרכז הדשבורד של מערכת המולטימדיה שכבר נדבר עליה. המושבים נוחים וחובקים והאיבזור העשיר כולל בלם יד חשמלי, דרייב מוד, מצלמה אחורית מקורית, מחשב דרך, חיישן אורות, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת לד פנימית והגירסא הנבחנת (LUXURY) כוללת גם משטח הטענה אלחוטי לנייד, חיישן גשם, תאורה עוקבת פנייה, גג שמש פנורמי, כניסה והנעה ללא מפתח ומושב נהג חשמלי.

מערכת המולטימדיה בכל דגמי יונדאי זוכה להלבשה של מערכת ישראלית הכוללת פנגו, וויז רדיו אינטרנטי ואינספור אפשריות, רק שהסנכרון הפעם עם המערכת המקורית לא מושלם ויש באגים מעצבנים, כפי שהבנתי זה משהו שאמור להסתדר בתקופה הקרובה.

המושב האחורי נעים לישיבה ויש פתחי מיזוג ומרווח רגליים סביר, חלונות כהים, רצפה שטוחה ותחושה מרווחת במיוחד כשווילון הגג מוסט ומתגלה גג הזכוכית הענקי שמציף באור את הרכב.

תא המטען לא גדול במיוחד, רגע בעצם זהו רכב האצ'בק ולא סטיישן ועם 395 ליטר הוא ממש בסדר ולא מעבר.

בטיחות אקטיבית ה- i30מגיע עם אביזרי בטיחות מקוריים ללא צורך בהתקנה מקומית ומסמל את המהפכה שעובר עולם הרכב. הנה הרשימה שנמצאת גם ברמת הגימור הנמוכה: בקרת סטייה מנתיב (ללא תיקון) בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם זחילה בפקקים, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, זיהוי כלי רכב בשטח מת מצלמת רברס מקורית ועוד משהו שלא פגשתי מעולם, מערכת שמתריעה על פתיחת דלת באמצע נסיעה.

המנוע שפגשנו ב- i30חדש לגמרי. לא אהבתי את מנועי ה-1.6 של קונצרן יונדאי וכעת עם מנוע הטורבו החדש בנפח 1.4 סמ"ק ו-140 כ"ס זה עולם אחר. הרכב זז הרבה יותר מהר ולא מרגיש כאילו משהו תקוע לו באגזוז… יש גם אופציה לתפעול ידני שבה מרגישים את כל שבעת ההילוכים והנסיעה הרבה יותר נמרצת. ספורטיבי כמו שאמר לי נציג המכירות הוא עדיין לא וטוב שכך.

צריכת הדלק הייתה בהתאם לנהיגה. בזמנים בהם לחצתי ומשכתי את ההילוכים במעלה הסל"ד קיבלתי צריכת דלק של 10 ק"מ לליטר ובנסיעה רגועה עם בקרת שיוט הרכב שרף ליטר בנזין על כל 14 קילומטרים.

מחירו של ה i30החדש מעלה באופן טבעי הרהורים של "במחיר הזה אפשר כבר לקנות רכב פנאי" וזה באמת נכון , הגירסא הנבחנת עולה 135.000 ₪ ויונדאי טוסון עולה בגירסתו הבסיסית רק שבע אלפים ₪ יותר. אבל יונדאי i30 החדש לא מנסה להתנצל, הוא באמת לא אמת מידה לשום רכב פנאי כי אלף הוא מאובזר עד השמיים בשונה מגירסאות הבסיס של רכבי הפנאי ובית הוא ממש לא מיועד ולא מתחרה באף רכב פנאי, כי מי שרוכש את ה- i30 מעוניין לנהוג במשפחתי וככזה ה- i30הוא אחד המתמודדים הטובים, אז לא פלא שמהמשלוח הראשון שהגיע לארץ לא נותרה אפילו יחידה אחת.

סיכום: למה אין גירסת סטיישן?

בפרק הבא נבחן את הרכב המתמודד על התואר הנמכר בישראל לשנת 2018, יונדאי איוניק

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין על יונדאי

מה קרה נגמרו הרכבים

כתוב כאן שביום ראשון יגיע האיוניק, מענין שכבר 100 שנה אני מחכה שיגיע ולא מגיע. אז אולי כבר הגיע הזמן שתתחילו להוזיז את עצמכם, וכל כמה ימים יגיע רכב אחר. קלטנו ש i30 הוא אחלה רכב, אבל כבר חפר לי לראות אותו!!!

אהבתי הכי…..את הגג….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture