Ben Kelmer/Flash90

האיחוד הלאומי: "הרוב לא יתפתה לטרנד"; ביטן: "תחפושת חדשה"

הבית היהודי: "יוקם צוות יאיץ את המו"מ עם חברינו מהאיחוד הלאומי". סמוטריץ': "הציונות הדתית היא תנועה חיה ובועטת". אורי אריאל: "הזדמנות להקים סיעה חזקה של הציונות הדתית". הליכוד מזהיר מ"ממשלת שמאל בראשות לפיד-גנץ-גבאי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במערכת הפוליטית נערכים לשינוי במפת המפלגות עם הכרזתם של השרים בנט ושקד על הקמת מפלגת "דתיים וחילוניים" שתקרא "הימין החדש". בבית היהודי נערכים לפריימריז מחודשים לראשות המפלגה, באיחוד הלאומי מתכוננים לקיים מגעים על ריצה משותפת עם מה שנשאר מהבית היהודי, בליכוד מזהירים מזליגת קולות, ובשמאל מברכים על פיצול קולות הימין.

מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, מסר הערב כי, "מפלגת הבית היהודי מודה לנפתלי בנט ואיילת שקד על 5 שנים של עשייה גדולה למען עם ישראל. אנו מאמינים שעוד נכונו להם גדולות ונצורות בהובלת מחנה הימין. מפלגת הבית היהודי תיערך כבר בימים הקרובים להמשך דרכה כשברור לכל שתעמיד רשימה איכותית של אנשי ציבור ראויים ומוכשרים שימשיכו לפעול למען עם ישראל בכנסת ה-21".

"בהתאם לחוקת המפלגה מונתה ועדה שמורכבת מיו"ר נשיאות המפלגה, יו"ר ועדת הבחירות, יו"ר הועדה המוניציפלית וחברת בית הדין של התנועה ושתנוהל על ידי כמנכ"ל המפלגה וכיו"ר המזכירות. הוועדה תתכנס כבר מחר (יום א׳), תבחן את האפשרויות העומדות בפני המפלגה ותביא אותם להכרעת המרכז".

"כמו כן", הוסיף אורבך, "יוקם צוות מיוחד שיאיץ את המו"מ עם חברינו מהאיחוד הלאומי על מנת להגיע להסכמות בהקדם האפשרי מיד לאחר בחירת יושבי הראש בשתי המפלגות. בני ובנות הציונות הדתית, מחויבים לשמירה ולביסוס הבית הפוליטי ומתכוונים אי"ה לאפשר לכל מי שמרגיש חלק מהמהלך הגדול שלנו בכל תחומי החיים במדינה, לבוא ולהצטרף למסע הזה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי, "הציונות הדתית היא תנועה חיה ובועטת עם מסורת איתנה ארוכה ומפוארת. אני מאחל לשרים בנט ושקד הצלחה רבה בדרכם החדשה ומקווה שצעד זה יחזק את גוש הימין. בני ובנות הציונות הדתית שזורים ומובילים בכל תחומי החיים במדינת ישראל, הציונות הדתית ששמה לה למטרה לחבר בין עולם הרוח היהודי ועולם המעשה תמשיך לפרוח ולהרים גבוה את דגלי ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל. אני קורא לחבריי בציונות הדתית להצטרף למהלך של איחוד שורות במטרה להגדיל את השפעתנו בכנסת בשנים הקרובות. עבודה רבה לפנינו ונמשיך להוביל ולהשפיע על סדר יומה של מדינת ישראל בלי לגמגם ובלי להתנצל. הגיע העת להחזיר את הציונות הדתית לציונות הדתית".

יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל: "אני קורא להתאחד עם האיחוד הלאומי ולהקים סיעת ימין חזקה שתוביל את ההנהגה בימין. בעייני זוהי טעות של חבריי נפתלי ושקד אך מצד שני זוהי הזדמנות להקים סיעה חזקה של הציונות הדתית".

מהפלגת האיחוד הלאומי נמסר כי "אנחנו מצרים על החלטתם של בנט ושקד לנטוש את רשימת הציונות הדתית והמחנה הלאומי. הבית היהודי והאיחוד הלאומי הם מפלגות שורשיות עם דרך ואידאולוגיה ברורה שלא משתנה לפי הלכי רוח, יחד עם תשתית אנושית של שליחי ציבור נאמנים בכל רחבי הארץ. אין לנו ספק שהרוב המכריע של הציבור יבחר בנאמנות לדרך ולערכים ולא יתפתה לטרנד פוליטי או למפלגת אווירה חדשה,הפעם בימין. אנחנו נשב באופן מיידי עם חברי הבית היהודי וכוחות נוספים כדי להוביל רשימה מאוחדת וגדולה שתביא לידי ביטוי את הערכים של הציונות הדתית והמחנה הלאומי שלא מפחד להניף גבוה את דגליו של הכרעת הטרור ללא פשרות וחיזוק ההתיישבות יחד עם שמירה על צביונה היהודי של המדינה".

מהליכוד נמסר כי, "מי שרוצה להבטיח שהממשלה הבאה תהיה ממשלת ימין בראשות נתניהו ולא ממשלת שמאל בראשות לפיד-גנץ-גבאי, חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו". לאחר מכן הוסיפו במפלגה כי, "יש מי שלא למד את הלקח של בחירות 92’ כשהימין ריסק את עצמו לרסיסי מפלגות ובכך הביא לעליית ממשלת שמאל ולאסון אוסלו. הדרך היחידה להבטיח את שלטון הימין היא להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו".

במפלגת כולנו התייחסו להודעת בנט ושקד ומסרו כי: ״הערב קמה מפלגה סקטוריאלית נוספת שמבקשת לצמצם עוד את הממלכתיות. בקדנציה האחרונה פעלו בנט ושקד כאיגוד סקטוריאלי שחיפש את המפריד והמקטב בציבוריות הישראלית. ישראל זקוקה למפלגה ששמה את הישראלי במרכז. שנלחמת עבור כל ישראלי באשר הוא. שנלחמת כדי להסיר את ה"הם" מהשיח הציבורי. שוב מתברר שיש רק מפלגה לאומית, ממלכתית וחברתית אחת. כולנו״.

מיש עתיד נמסר: "בזמן שהגוש של נתניהו מתפצל נוצרת פה הזדמנות היסטורית להחליף את השלטון. כפי שהראו הסקרים בשבוע האחרון, יש עתיד היא האלטרנטיבה היחידה להחלפת שלטון נתניהו. אם כל מי שבאמת מעוניין להחליף את השלטון יתייצב מאחורי יאיר לפיד ויש עתיד, אפשר לנצח בבחירות ולשנות את הכיוון אליו הולכת המדינה". יאיר לפיד הוסיף כי, ״לי דווקא אכפת איך מתחלקים המנדטים של נתניהו, מפני שעכשיו ברור שאפשר לנצח את נתניהו".

יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון על מפלגת הימין חדש-ישן: ״בנט זה סמוטריץ ושקד זה בצלאל – אין חדש תחת השמש, אותה הנהגה קיצונית שפגעה בדמוקרטיה הישראלית ונתנה יד לנסיון להפוך את ישראל למדינה חשוכה. בנט ושקד הם קיצוניים עם סמוטריץ או בלי סמוטריץ״.

ח״כ דוד ביטן: "לאחר שנואש מלחתור תחת ממשלת הימין מתוך הממשלה החליט בנט שנוח לו יותר לתקוף את נתניהו והליכוד בתחפושת חדשה. הגיע הזמן שמישהו יסביר לו שלקחת קרדיט מזויף על הישגים בטחוניים של ראש הממשלה וממשלת הליכוד זו לא מנהיגות. ליכוד חזק ורק ליכוד חזק יבטיח שמירה על האינטרסים הלאומיים שלנו".

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה להצהרת השרים בנט ושקד ואמרה: "בשנים האחרונות בנט ושקד ירו בתוך הנגמ"ש ועכשיו הם הפקירו את הבית ועשו סיבוב על הציונות הדתית. אני קוראת לאנשי הציונות הדתית: בואו למפלגת הימין האמיתית. הצביעו רק למפלגת הליכוד האמיתית והגדולה שבה יש מקום לדתיים וחילוניים, מזרח ומערב, פריפרייה מרכז ויהודה ושומרון. היזהרו מחיקויים"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבל על הזמן והכסף נתניה הוא ראש הממשלה הבאה וגם שאחריה עד זיבולא בתרייתא…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture