Yonatan Sindel/Flash90

דיווח: הימין החדש והבית היהודי יתאחדו אחרי הבחירות

דיווח כי המהלך נועד לגנוב קולות מהימין ה'רך' ולהתאחד אחרי הבחירות • מירי רגב: "חתרנים שיורים בתוך הנגמ"ש". 'הימין החדש': "רגב היתה דוברת ההתנתקות" • בבית היהודי נערכים לפריימריז על ראשות המפלגה: שלושה מתמודדים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מפלגתם החדשה של נפתלי בנט ואיילת שקד, "הימין החדש", צפויה להתאחד מחדש עם הבית היהודי-האיחוד הלאומי מיד לאחר הבחירות – כך פורסם הבוקר ב'כאן חדשות', לאחר שגורמים בכירים בשתי המפלגות אישרו את הפרטים. עוד נודע כי לאחר הבחירות מתכוונות שתי המפלגות להתייצב כ"בלוק" אחד למו"מ הקואליציוני מול ראש הממשלה בנימין נתניהו – בהנחה שהוא ייבחר שוב, בדומה לברית האחים שנרקמה בזמנו בין בנט ויאיר לפיד.

בשלב השני, אמורות שתי המפלגות ליצור סיעה אחת בכנסת. מטרת המהלך היא למקסם ככל שניתן את קולות הימין באמצעות ריצה נפרדת. מפלגתו של בנט תבקש לזכות בכמה שיותר קולות ימניים-חילוניים, בעוד שהבית היהודי-האיחוד הלאומי תתמקד בקולות הציונות הדתית. לאחר הבחירות, כשכל אחת מהמפלגות משכה אליה כמה שיותר מצביעים, יבקשו השתיים ליצור סיעה משותפת מתוך הנחה שכך ניתן יהיה להגיע למספר מנדטים גבוה יותר ממה שהשיגה הבית היהודי של בנט במתכונתה הקודמת.

 

 

במקביל, בבית היהודי נערכים לפריימריז, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן הצהיר הבוקר בראיון ל'כאן ב', כי בכוונתו להתמודד על ראשות מפלגת הבית היהודי לאחר פרישתם של בנט ושקד. "יש לנו אתגר גדול", אמר סגן השר, "אני מתכונן לקחת אחריות ורוצה להוביל את הציונות הדתית בבחירות הקרובות".

ח"כ מוטי יוגב הודיע גם הוא כי יתמודד על ראשות הבית היהודי, בראיון ל'כאן מורשת' אמר יוגב: "אני אתמודד כעת לראשות הבית היהודי. בהנהגת בנט ושקד הנושאים הדתיים פחות קיבלו את הקדימות, ואת זה אני אתקן". יוגב הוסיף כי שמע על המהלך לראשונה רק אתמול בערב, בשיחה עם בנט; "פעם ראשונה שמעתי על המהלך הזה אתמול בלילה בשיחת טלפון מבנט. זה מצער". יוגב הוסיף כי "לא הופתעתי מהצעד של השניים, שיתוף פעולה לא היה גם קודם לכן וזה השתקף בהכרזה אתמול"

מתמודד נוסף על התפקיד הוא הכלכלן וחבר מרכז הבית היהודי, ארז צדוק, שהודיע על מועמדותו לתפקיד יושב ראש המפלגה. צדוק, איש שוק ההון, כלכלן ומנכ"ל קרנות 'אביב', היווה את אחת מגורמי האופוזיציה המשמעותיים מבין חברי המרכז לבנט, והוביל את המלחמה בשינויי החוקה שיושב הראש הפורש ניסה לאשר. זמן קצר לאחר שהתעוררו מחלוקות על אופן אישור השינויים הוא הגיש עתירה לבית הדין של התנועה בדרישה לבטלם.

חברי הסיעה הנותרים של הבית היהודי והאיחוד הלאומי התכנסו אמש לבחון את המשך הדרך ונפגשו גם עם הרב דרוקמן לשיחה. הרב דרוקמן קרא לפעול לרשימה מאוחדת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי וקרא לציונות הדתית לתמוך בהם יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל: "הוסכם להמשיך ולחזק את הציונות הדתית בהליכה משותפת. כמו כן, הוחלט להמשיך את המגעים להאיץ את האיחוד ולנצח בבחירות הבאות כסיעת ימין מאוחדת על ידי הנהגה חזקה של הציונות הדתית. אנו נמשיך להוביל להישגים רבים ולייצג כראוי את הציבור הדתי-לאומי".

בינתיים, בליכוד מגיבים בזעם על המהלך של בנט ושקד, שרת התרבות הספורט מירי רגב אמרה הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי, "כל שר בליכוד עולה בעבודתו על מה שהם עשו במשרדי החינוך והמשפטים. אתמול הם נראו כמו בסיום של בית ספר תיכון. הם לא למדו את הלקח של בחירות 92' – הם חתרנים שיורים בתוך הנגמ"ש".

מ'הימין החדש' נמסר בתגובה כי "מירי רגב היתה הדוברת הנלהבת של ההתנתקות, וציחקקה בעוד אלפי משפחות יהודיות גורשו מבתיהם בגוש קטיף ואדמתם נמסרה לאויבי ישראל. הימין החדש קם כדי שעם ישראל, חילונים ודתיים, יתאחד לעשייה לאומית טובה".

יו"ר הקואליציה דוד אמסלם אמר הבוקר בראיון לרשת ב' כי הוא אינו מודאג ממפלגתם החדשה של נפתלי בנט ואיילת שקד. "אני בכלל לא מודאג מבנט, הוא ושקד פרשו בגלל נושאים פרסונליים. הוא רב עם חצי ממשלה במשך למעלה משלוש שנים וזו כל הסיבה להיפרדות. הליכוד זו מפלגת ימין מסורתית, בעצם ה-F-35 – אז בשביל מה להצביע עבור איזה פייפר?", אמר אמסלם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture