צילומים: פלאש 90

'כולנו' מתפרקת: אורן, גלנט ואלאלוף פורשים מהמפלגה

ח"כ מייקל אורן מ'כולנו' הודיע על פרישתו, גם שר הבינוי יואב גלנט צפוי לעזוב בהמשך את הסיעה ולהתמודד בפריימריז של הליכוד. ח"כ אלי אלאלוף הודיע כי הוא פורש לחלוטין מהפוליטיקה. שגריר ישראל באו"ם דני דנון הודיעה כי לא יתמודד בפריימריז של הליכוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ מייקל אורן מסיעת 'כולנו' החליט לפרוש מהמפלגה, ההערכה במערכת הפוליטית היא שיצטרף לליכוד, לאור קרבתו לראש הממשלה נתניהו, כך דווח הבוקר ב'ישראל היום'. ח"כ אורן כיהן בארבע שנים האחרונות כסגן שר במשרד ראש הממשלה ונטל חלק פעיל בהסברה הישראלית.

ח"כ אורן אישר את הפרטים ואמר כי, "בשנת 2015 נקראתי לרגל לשרת את מדינת ישראל בכנסת, במשך ארבע שנים מלאות כחבר כנסת ולאחר מכן כסגן שר, פעלתי ללא לאות לחיזוק יחסי ישראל בעולם. נפגשתי עם מנהיגים רבים, נלחמתי בארגוני החרם ועסקתי בהסברה לשיפור תדמיתה של ישראל. אינני זונח את השליחות המדינית אמשיך להילחם נגד ארגוני החרם וקבוצות אנטי ישראליות ולייצג את ישראל ברחבי העולם".

גם שר הבינוי יואב גלנט צפוי להודיע על פרישתו מסייעת כולנו והתמודדות בפריימריז של הליכוד, גלנט עדיין לא הודיע רישמית על פרישתו אך ח"כ דוד ביטן אישר את הידיעה ואמר: "גלנט מגיע לליכוד אנו יודעים זאת כבר הרבה זמן". על פי דיווח ב'כאן חדשות' גלנט צפוי להודיע על עריקתו לליכוד כבר במהלך השבוע הקרוב.

מלבד פרישתם של גלנט ואורן גם ח"כ אלי אלאלוף מ'כולנו, שכיהן כיו"ר ועדת העבודה והרווחה, הודיע על פרישתו מהפוליטיקה ולא יתמודד לכנסת הבאה, אלאלוף כיהן קדנציה אחת בלבד, וכאמור כעת הודיעה על פרישתו.

מנגד, שגריר ישראל באו"ם דני דנון הודיע הלילה כי הוא לא מתכוון להתפטר מתפקידו באו"ם ולהתמודד בפריימריז במפלגת הליכוד ויישאר בניו יורק לקדנציה נוספת. דנון שכיהן בתחילת הקדנציה כשר המדע מונה לפני כשלוש שנים על ידי ראש הממשלה לשגריר הישראלי באו"ם.

בהודעה מטעמו כתב דנון כי "בהובלת ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו המשלחת הישראלית ממשיכה להגיע להישגים חסרי תקדים במערכה המדינית. בכוונתי להמשיך בתקופה מאתגרת זו לקדם את מעמדה של מדינת ישראל בזירת האו"ם, ולכן לא אתמודד בבחירות המקדימות הקרובות. דנון הוסיף כי תפקיד השגריר כולל אחריות רבה, ולכן בכוונתי להמשיך ולחזק את מדינת ישראל בחזית הדיפלומטית בתקופה רגישה זו".

יש לציין כי בתחילת השבוע שעבר אמר ראש הממשלה נתניהו כי הוא כבר החליט מי יחליף את דנון באו"ם, אך ההכרזה על הבחירות דחתה את הפרסום בנושא, דנון היה צפוי לחזור בתחילת 2019 כדי להתמודד למפלגת הליכוד, אך כאמור דנון מודיע הלילה, כי הוא מוותר על ההיזדמנות לשוב לפוליטיקה בקדנציה הבאה. ייתכן וראש ההמשלה הבטיח לדנון שבכל זאת יאריך את כהונתו או שייתן לו תפקיד דיפלומטי אחר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture