Gershon Elinson/Flash90

ועדת הכנסת אישרה את התפלגות בנט, שקד ומועלם מ'הבית היהודי'

וועדת הכנסת אישרה את פילוג סיעת הימין החדש מהבית היהודי, ואישרה כי היא מייצגת את מפלגת צל"ש, המסמלת בראשי תיבות את הערכים: ציונות ליברלית ושוויון • דיווח: בנט ושקד הציעו לינון מגל להצטרף אליהם שהגיב כי, ''אני בוחן את הדברים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חצי יממה לאחר הודעתם הדרמטית על עזיבת הבית היהודי והקמת מפלגת "הימין החדש", אישרה היום (ראשון) ועדת הכנסת את בקשתם של השרים נפתלי בנט, איילת שקד ושולי מועלם – רפאלי, להתפלג מסיעת הבית היהודי ולהקים מפלגה חדשה בשם 'הימין החדש' שתקרא צל"ש, ציונות, ליברליות ושוויון.

יו"ר הוועדה, מיקי זוהר, ביקש מח"כ מועלם-רפאלי לנמק את הבקשה להתפלג מהמפלגה, והיא השיבה כי הרעיון נולד "מתוך מחשבה על עתידה של מדינת ישראל. מה שמשותף לכולם: הרצון להגדיל את הבית, המחויבות לעם ישראל, והכוח שבשילוב בין דתיים לחילונים". לאחר שהיועץ המשפטי נשא דברים לגבי האפשרות החוקית להתפלג, אמר יו"ר הוועדה זוהר: "היועץ המשפטי שלנו מבהיר שלנו בוועדת הכנסת אין סמכות שלא לאשר את הבקשה של סיעת 'הימין החדש', כיוון שכל המסמכים להתפלגות הוגשו כחוק".

היועץ המשפטי של הוועדה אמר שכבר בחודש אוגוסט קנה בנט את מפלגת צל"ש שהייתה שייכת בעבר לשר לשעבר יוסף פריצקי. חיים אבידור, חשב הכנסת, הבהיר: "הסיעה החדשה של בנט ושקד לא מקבלת כלום מכספי מפלגת הבית היהודי. עם זאת, הם לא יצטרכו לשלם את חובות הבית היהודי". לאחר מכן, אושרה רשמית בקשת ההתפלגות.

בתוך כך דווח כי בנט ושקד, הציעו לאיש התקשורת וחבר הכנסת לשעבר ינון מגל להצטרף למפלגתם החדשה. "אני בוחן את הדברים", אמר מגל שמגיש כיום תוכנית יומית ברדיו 103FM. "כל יום אני בוחן מחדש. אני לא אדם שמתכנן לטווח ארוך. אם יש הצעה, פותחים דלת, אני שוקל אם להיכנס או לא להיכנס. כך גם היה בפעם הקודמת: הייתי עורך 'וואלה', נפתלי בנט הרים טלפון ואמרתי 'מה כבר יכול לקרות?'. אני שוקל כל הזמן, שוקל את צעדיי".

הבקר פורסם ב'כאן חדשות' כי מפלגתם החדשה של נפתלי בנט ואיילת שקד, "הימין החדש", צפויה להתאחד מחדש עם הבית היהודי-האיחוד הלאומי מיד לאחר הבחירות. עוד נודע כי לאחר הבחירות מתכוונות שתי המפלגות להתייצב כ"בלוק" אחד למו"מ הקואליציוני מול ראש הממשלה בנימין נתניהו – בהנחה שהוא ייבחר שוב, בדומה לברית האחים שנרקמה בזמנו בין בנט ויאיר לפיד.

בשלב השני, אמורות שתי המפלגות ליצור סיעה אחת בכנסת. מטרת המהלך היא למקסם ככל שניתן את קולות הימין באמצעות ריצה נפרדת. מפלגתו של בנט תבקש לזכות בכמה שיותר קולות ימניים-חילוניים, בעוד שהבית היהודי-האיחוד הלאומי תתמקד בקולות הציונות הדתית. לאחר הבחירות, כשכל אחת מהמפלגות משכה אליה כמה שיותר מצביעים, יבקשו השתיים ליצור סיעה משותפת מתוך הנחה שכך ניתן יהיה להגיע למספר מנדטים גבוה יותר ממה שהשיגה הבית היהודי של בנט במתכונתה הקודמת

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ציונות ליברלית.. שויון… בקיצור "מרץ".

מה קשר? זה רק לצורך פורמלי הם קנו מפלגה קיימת ממישהו שמאלני ואנטי כדי להיבנות על השלד החוקי הקיים של המפלגה הזאת זה שם שלא הם בחרו וגם לא היו בוחרים…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture