הליכוד נגד בנט ושקד: "ישרופו מנדטים לגוש הימין; הם בגדו בבוחרים"

חברי הליכוד בביקורת קשה נגד בנט ושקד. אלקין: "הם יחלקו את שמונת המנדטים של הבית היהודי לשתיים וישרפו מנדטים לימין". ח"כ ביטן: "אף מפלגה פורשת לא תפיל את הממשלה". ח"כ אמסלם: "לא ציפיתי לכפיות טובה ברמה הזאת מבחינתו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חברי הליכוד ממשיכים בביקורת הקשה נגד הקמת מפלגת "הימין החדש" על ידי שר החינוך ושרת המשפטים. יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם אמר בראיון ל'103FM' כי, "ההסבר שלי למהלך של שקד ובנט פשוט מאוד. נפתלי בנט מחפש דרך לשדרג לעצמו את התפקיד בזמן שאיילת שקד נגררת אחריו ואומרת שהוא צריך להיות שר הביטחון הבא".

לדבריו, "בשנה האחרונה הוא יצר משברים כל שני וחמישי במטרה לקבל תפקיד. אין כאן אידאולוגיה, רק התפקיד מעניין אותו, זו גם הסיבה למשבר האחרון בקואליציה. אני חושב שיש כאן בעיה עם הפרסונה, הוא מייצר לנו רעשים בקואליציה וכנראה שהוא לא בנוי למשחק קבוצתי, הוא חושב רק על עצמו".

"הייתי בשוק מהמהלך", הוסיף אמסלם, "לא ציפיתי לכפיות טובה ברמה הזאת מבחינתו. אילולא הבית היהודי איש לא היה יודע מיהו נפתלי בנט. הוא היה נותר עוזר שר. הבית היהודי נתן לבנט ולשקד את הפלטפורמה ותראו מה הם עשו למפלגה שלו". עוד הוסיף ח"כ מהליכוד, "כשאתה מוביל מפלגה אתה מוביל רכבת שלמה וסולל דרך. כעת בנט יצר משבר בתוך הבית היהודי. זה מזכיר לי את אריאל שרון ז"ל שעזב את הליכוד. המהלך הזה הבהיל אותי והכניס אותי למשבר באותם שנים. מנגד, שרון פרש על רקע מהלך שרצה לבצע והיה לזה הגיון, במקרה של בנט זה רק פרסונלי. אני בשוק ונעלב בשביל הבית היהודי".

על הטענה שבנט ושקד מכינים את עצמם ליום שאחרי בנימין נתניהו, עקב מידע שהגיע לשקד כשרת המשפטים בעניין תיקי ראש הממשלה, אמר: "אין לי מושג מה היא יודעת, הם לא פורשים על רקע אידאולוגי אלא על רקע פרסונלי. הליכוד היא מפלגת ימין מסורתית ואם יש לנו F35, למה שנצביע על מטוס אחר".

בראיון ל'ווינט' אמר השר להגנת הסביבה ולענייני ירושלים זאב אלקין כי המהלך מסכן את הימין ואת ניצחון הגוש. "זה קצת מתחיל להזכיר לי את 1992. הרבה ראשי מפלגות רצו, ובסוף הימין קיבל הרבה קולות והפסיד בבחירות".

אלקין דחה את הביקורת של בנט ושקד על מערכת היחסים של נתניהו עם הציונות הדתית, ואמר כי "בסופו של דבר מקימים מפלגה עם אותו ההרכב: בנט, שקד ומועלם-רפאלי. מה השוני מהבית היהודי המקורי? הם פשוט לקחו מפלגה של שמונה מנדטים וחילקו אותה לשתיים. בסופו של דבר אחד משני החלקים יכול להישאר מתחת לאחוז החסימה ולשרוף מנדטים לגוש הימין".

גם ח"כ דוד ביטן התראיין ל'ווינט' לתוכנית והתייחס לחלוקת המנדטים ואמר כי "בהרכבת הממשלה היו להם שמונה מנדטים והם קיבלו כאילו הם 15. בשנייה האחרונה הם אמרו: "אם אתם לא נותנים לנו את תיק המשפטים, אנחנו לא נכנסים לממשלה". ביטן הוסיף כי הוא רואה בכך פן חיובי: "הבית היהודי, היום גם עם שמונה מנדטים, תתפצל לשניים. ברגע שהיא תתפצל נגיע למטרה העיקרית שלנו – שאף מפלגה לא תוכל להפיל את הממשלה אם היא פורשת".

גם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר במהלך ראיון ל'רשת ב' למפלגה החדשה של השרים בנט ושקד, "מפלגות האופנה שקמות למערכת בחירות אחת ונעלמות אחר כך, לא יכולות להזיק לי ולקחת ממני אפילו קול אחד", אמר שר הביטחון לשעבר. "אני עברתי הרבה מערכות בחירות. ישראל ביתנו היא לא מפלגה שמסתתרת, אם אנחנו לא מסכימים – אנחנו קמים והולכים. אנחנו כבר הרבה שנים מנסים להעביר חוק פשוט למען חיילים ישראלים, שלוחמים למען המדינה אבל כשהם רוצים להתחתן הם לא רשאים להתחתן בארץ והם טסים לחו"ל בשביל זה".

"גם לאחר הבחירות, השאלה היא אם מה אתה רוצה? האם האג'נדה ברורה? בנט ושקד יש להם קרב בתוך המחנה. אני ימין עם משנה סדורה, עם עקרונות", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו. "ממשלת ישראל צריכה לתת עוד מתנה לחג לחמאס, עוד 15 מיליון דולר שצריך להעביר השבוע. המפלגה היחידה שנלחמה מבפנים זה אנחנו, אבל לא נדבקנו לכיסא. ברגע שהקבינט העביר החלטה, 30 מיליון דולר לטרור נטו, אף אחד לא קם ואמר 'אנחנו עוזבים'".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture