הסנטאור הרפובליקני לינדזי גראהם. צילום: יח"צ

בכיר רפובליקני: "טראמפ הורה להאט את נסיגת הצבא מסוריה"

הסנטאור הרפובליקני לינדזי גראהם: "נפגשתי עם הנשיא טראמפ בנושא נסיגת הכוחות האמריקניים מסוריה, והוא נתן לי מידע שגרמו לי להרגיש טוב יותר". לדבריו, הנשיא מחויב להבסת דעא"ש לפני נסיגת הכוחות, וכי איראן "לא תמלא את הוואקום"

הסנטאור הרפובליקני לינדזי גראהם אמר אמש כי, "בפגישה שנערכה ביני לבין הנשיא טראמפ, הציג בפני טראמפ מספר דברים שלא ידעתי ושגרמו לי להרגיש טוב יותר על הכיוון שאליו אנחנו הולכים בסוריה", כך אומר גראם בשיחה עם הכתבים לאחר הפגישה.

גראם הוסיף כי, "עדיין יש לנו חילוקי דעות אבל אני יכול להגיד לכם שהנשיא חושב הרבה זמן על סוריה איך להסיג את הכוחות שלנו ובמקביל לשמור על האינטרסים הביטחונים הלאומיים שלנו, אני חושב שאנחנו מאטים את זה בצורה חכמה", כך דבריו של גראם.

בראיון שקיים עם רשת CNN אמר גראהם כי "הנשיא כבר מבין טוב יותר את ההימור בנסיגת הכוחות מסוריה, והסכים לשקול מחדש את נסיגת הכוחות באופן מיידי". גראהם הדגיש כי, "הנשיא לא הפך את החלטתו רק החליט לעצור את הנסיגה המיידית בכדי להעריך שוב ולראות את ההשפעה בשטח".

"אני חושב שהנשיא מחויב מאוד לוודא שכאשר נעזוב את סוריה, דאעש יהיה מובס לחלוטין", הוסיף. "הוא הגיע לתוכנית יחד עם הגנרלים שלו שהגיונית בעיניי". הסנטור מאוחר יותר צייץ כי טראמפ יוודא שהנסיגה מסוריה תתבצע באופן שיוודא כי "דאעש מחוסל תמידית, איראן לא תמלא את הוואקום, ובעלי בריתנו הכורדים מוגנים".

גראהם וטראמפ. צילום: יח"צ

הסנאטור הרפובליקני אמר כי המסע של טראמפ לעיראק בשבוע שעבר פקח את עיני הנשיא והוא הבין את הצורך "לסיים את העבודה" עם דעאש. גרהאם הוסיף כי טראמפ הציג בפניו את התוכנית שהכין יחד עם הגנרלים שלו וציין כי היא "הגיונית" בעיניו.

הסנטאור לינדזי גראהם הוא אחד המתנגדים הבולטים נגד ההחלטה של טראמפ לסגת מסוריה, מה שלדעתו יגרום לארגון הטרור דעאש להתחזק ולבנות את עצמו מחדש, ותגביר את האיום של איראן על ישראל.

ממשרד הגנה האמריקאי נמסר אתמול כי הוא שוקל מספר תוכניות לנסיגה "מכוונת ומבוקרת". מקור מסר לרויטרס כי לפי אופציה אחת, הנסיגה תתבצע תוך 120 ימים. קצינים אמריקאים המליצו לאפשר ללוחמים הכורדים לשמור את אמצעי הלחימה שקיבלו מארצות הברית על מנת להיאבק בדאעש, גם לאחר הנסיגה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו