צילומים: פלאש 90

אחרי עזיבת בנט: מאמצים משולבים לאיחוד מפלגות הימין הקטנות

המפץ הפנימי בימין הותיר את הגוש עם רסיסי מפלגות, אולם הוא מאפשר מהלך של ריצה משותפת שתגרום להן בוודאות לצלוח את אחוז החסימה • מאחורי הקלעים: מגעים נמרצים בין כל הגורמים שעשויים ליטול חלק באיחוד כזה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי הטלטלה שעברו בימין בכלל ובמפלגת 'הבית היהודי' בפרט, עם הודעת בכירי המפלגה השרים נפתלי בנט ואיילת שקד על כך שהם פורשים מהמפלגה ומקימים את מפלגת 'הימין החדש', מפלגות הימין החדשות במגעים לאחד כוחות, במטרה למצות את כוחם ולא להסתכן בריצה מפולגת שעלולה לגרום לירידת כוח הנציגות הציבור הדתי בכנסת.

"זה מבוכה קשה וסוג של משבר גדול מאוד. אני מקווה שיצאו מהמשבר הזה כי אין הרבה זמן. אנחנו לא נמצאים שנה לפני הבחירות, אלא פחות מ-100 ימים. אי אפשר להתעלם מהעובדה הזו ולכן אני חושב שהגיע הזמן ליצור איחודים", אמר היום יו"ר מפלגת 'יחד' אלי ישי בראיון ל'ynet'.

"בארה"ב יש 50 מדינות ושתי מפלגות, ופה בכל יום מפלגה נוספת מתפצלת", הוסיף ישי והציע כי בעקבות הסיכון מאיבוד כוח הימין "נכון יהיה ש'הבית היהודי' ותקומה יתאחדו עם תנועת יחד ובכך נשמור על גוש הימין".

בהתאם לכך אמר יו"ר יחד ל-ynet, כי בנוגע לרעיון האיחוד: "אנשים מצידם (מהבית היהודי ותקומה. ב.ב.) ומצד האנשים שלי יושבים מדברים ובוחנים כל דרך. הם כרגע במשבר גדול. הם מנסים לאסוף את השברים, לבחור יו"ר לבית היהודי ותקומה. אני מניח שאחרי שהם יעמדו על הרגליים, ואני מקווה שזה יהיה בהקדם האפשרי, אז נתחיל לבחון ולבדוק מה הדבר הנכון ביותר לעשות".

במהלך הראיון הביע אלי ישי נכונות ליצירת רשימה כזו, תוך שאמר כי הוא רואה בבית היהודי והאיחוד הלאומי פרטנרים אפשריים, כאשר בנוגע לזהות המוביל שיוצב בראש רשימה שכזו, במידה וזו אכן תצא לפועל, יהיה כדאי לבחון באמצעות סקרים כדי ומי שיביא את כמות המנדטים הגדולה יותר הוא זה שיוביל.

אמש בראיון ל'קול ברמה', הביע שר החקלאות אורי אריאל נכונות למהלך שכזה ואמר, כי "אני לא רואה את שקד ובנט עוברים את אחוז החסימה. אני חושב שאנחנו צריכים לקלוט את אנשי עוצמה יהודית ואלי ישי ולחבר את כל מי שיכול להגדיל ולחזק את המחנה שלנו".

בראיון הערב ל'קול חי' אמר אורי אריאל, כי "מי שהתנגד בשעתו לכניסתם של אלי יש ומרזל הם חברי מרכז האיחוד הלאומי בהמלצתו של סמוטריץ'. הפעם אני אדאג שהחיבור הזה יקרה".

פעיל הימין ברוך מרזל מראשי 'עוצמה לישראל' התראיין אמש ל'קול חי' והגיב לראיון האיחוד. "אנו מוכנים לבלוק טכני לפי משנתו של הרבי מילובביץ', מי שיתן לנו את הדבר הזה, אנחנו פתוחים למשא ומתן", אמר מרזל.

מזכ"ל 'האיחוד הלאומי' אוריה סופר, התראיין אף הוא ל'קול חי' ואמר, כי "צריכים לארגן את הרשימה מחדש, אנחנו בונים את השדרה של הציונות הדתית וחיזוקים מימין זה דבר חשוב. אנחנו לא צריכים לשבת על בלוק טכני, צריך לשבת על רעיון אידיאולוגי אחד שלם. כמפלגה אנחנו צריכים לבנות את".

על רעיון איחוד עם חלקים נוספים בציונות הדתית ובכלל בימין, אמר סופר, כי "התנועה הציונית חיה ונושמת היא חיונית למדינת ישראל. יש לאיחוד הלאומי גם חיבור עם חב"ד בפועל, גם אלי ישי וגם מרזל יכולים למצוא מקום אצלנו. אני לא מדבר על שריונים".

אך יש גם מי שלא שש ותומך ברעיון האיחוד של מפלגות הציונות הדתית יחד עם אלי ישי. אמש, בראיון ל'חברת החדשות', נשאל הרב חיים דרוקמן מבכירי רבני ומנהיגי הציונות הדתית, האם צריך להזמין גם את 'עוצמה לישראל' ואלי ישי למפלגה? הרב דרוקמן ענה, כי "אני לא יודע בדיוק מי זה ומה זה 'עוצמה לישראל' וצריך לבחון". כשנשאל ספציפית על אלי ישיש ענה הרב דרוקמן, כי "אני לא מתייחס באופן אישי. איך שלא יהיה צריך להזמין ציונים דתיים, ולא מי שאיננו ציוני דתי".

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי היה מאמין לפני 5 שנים שידברו על אפשרות כזאת שאלי ישי ילך עם ה"בית היהודי"? ש"סניקים ומפד"לניקים "יחד".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture