לבני: "לא הייתה שותפות, מגבאי שמעתי רק אני ואני"

יו"ר 'התנועה' הגיבה לפירוק המחנה הציוני ותקפה את יו"ר העבודה: "סירבתי לפניות שהיו אליי לפרק את המחנ"צ - כולל בקשות מתוך העבודה עצמה". השפלתה לעיני המצלמות: "אם הרצון היה באמת היפרדות, הוא היה מרים טלפון לפני"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי שגילתה הבוקר (שלישי) במהלך נאום אבי גבאי על פיצול המחנה הציוני, ראש האופוזיציה ויו"ר התנועה, ציפי לבני, הגיבה להחלטת הדרמטית של יו"ר מפלגת העבודה. "הנאום ששמעתי היום היה מה ששמעתי לאורך כל הדרך 'אני, אני אני'", תקפה לבני את גבאי.

עוד הוסיפה כי, "קראתי לחיבורים בעד מהפך וקיבלתי תדרוכים נגד. בכל זאת קיימתי אני מודה שהתלבטתי וסירבתי לפניות שהיו אלי לפרק את המחנה הציוני כולל בקשות מתוך מפלגת העבודה עצמה ואנשים שביקשו להתפצל והבהרתי שלא אהיה שותפה למהלך כזה והוא אכן נבלם".

"גבאי צדק בדבר אחד היום. בינינו זאת לא הייתה שותפות כי הוא לא רצה שותפות. הדרך בה סיים אותה מעידה על כך. המחנה הציוני היה מבוסס על השקפת עולם ביחס לזהותה של מדינת ישראל, בנוי על דרך מדינית ברורה ומוצקה, זו דרכה של התנועה ולכן הקמנו את קדימה והתנועה, זה מה שעשיתי כל חיי בפוליטיקה בממשלות ישראל ובקבינט המדיני ביטחוני", אמרה לבני. "כל זה לא קיבל ביטוי בשותפות אחרי בחירת היו"ר החדש".

לבני אמרה עוד כי "היום הוסרו הספקות לכן אמרו מעתה מפלגת התנועה בראשות ציפי לבני. האירוע של היום נגמר מבחינתי ומתחיל יום חדש. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו קרבות אגו במחנה שלנו. קראתי לשים אגו בצד ושלי כבר שם. אני מחויבים קודם לציבור , ואני רוצה להודות מעומק הלב לכל האנשים שאני מכירה ולא מכירה שפנו אלי בתמיכה מחממת לב ואני מודה שעיקר הנשים ריגשו אותי ביותר. המטרה החשובה ביותר היא מדינת ישראל. כל מי ששותף לדרך צריך להירתם למהפך".

מוקדם יותר היום הדהים גבאי את המערכת הפוליטית, כשהחליט לפרק את השותפות עם מפלגת התנועה. גבאי אמר בפתח ישיבת הסיעה בכנסת כי "קיבלתי את עצתו של יצחק הרצוג ושמרתי על השותפות עם ציפי והתנועה במסגרת המחנה הציוני. זה לא פשוט להיכנס לשותפות שמישהו אחר הקים, אבל זכרתי שהתחייבתי לעשות מה שנכון לניצחון בבחירות. אפילו ניסיתי להביא לאיחוד מלא של המפלגות. לצערי זה לא קרה".

"כשהרצוג התפטר. ציפי ביקשה את תפקיד יו"ר האופוזיציה במקומו. כולל כאן, בחדר הזה, אל מול המצלמות כשאמרה שזה התנאי שלה להמשך השותפות. בחרתי בשותפות, כולל סיכום על שריונים לתנועה. שריונים שגרמו למתח עצום במפלגה שלי ואפילו ליותר מכך. שוב בחרתי בציבור, שמעתי את הקולות במחנה שלנו שמבקשים אחדות וקיבלתי את בקשתה של ציפי. בחרתי להתעמת עם הפוליטיקה הפנימית ולשמור על האחדות של המחנה".

עוד אמר גבאי כי "קיוויתי והאמנתי שהשינוי והשותפות החדשה יובילו לצמיחה שלנו, לחיבור של ממש, לפרגון הדדי, אבל הציבור חכם הוא רואה שזה לא מצב הדברים והתרחק".

"אני עדיין מאמין בשותפות, בחיבורים, בלאחד מחנה גדול ומחויב לשינוי, אבל חיבורים מוצלחים מצריכים חברות, עמידה בסיכומים ונאמנות לדרך.זה לא קורה בשותפות הזאת ולכן אני שוב בוחר בציבור". "ציפי, אני מאחל לך הצלחה בבחירות, בכל מפלגה שבה תהיי. אנחנו נמשיך להילחם ולהיות מחויבים לשינוי שעם ישראל רוצה. באתי לפוליטיקה עבור העם ואשאר תמיד בצד שלו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture