צילום: פלאש 90

"נגמרה החינגה": שב"ס יחמיר את תנאי כליאת המחבלים

השר לביטחון פנים קיבל את מסקנות הוועדה הציבורית לצמצום תנאי כליאת המחבלים. "החלטתי ששב"ס יפסיק את החזקת האסירים באגפים לפי שיוך ארגוני", אמר - והוסיף כי לאסירים ביטחוניים לא תהיה אפשרות לבשל בתאים וכי כמות המים שלהם תוגבל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הודיע הבוקר (רביעי) כי יבטל את ההפרדה בין אסירי פתח וחמאס. "קודם כל יש לשים קץ לאוטונומיה הזו בתוך בתי הכלא ולכליאה הנפרדת של כל אחד מארגוני הטרור", אמר. "נגמרה החינגה", אמר ארדן.

"לא יהיו עוד אגפי חמאס ואגפי פתח, את האוטונומיה הזאת אנחנו נפרק ובעצם נמשיך את הלחימה בארגוני הטרור גם בתוך בתי הכלא, הודיע במהלך הצגת מסקנות הוועדה לצמצום תנאי כליאת מחבלים. השר הדגיש כי ריכוז אותם מחבלי חמאס יחד מעצים את כוחם להתארגן, להקצין ולפעול יחד מתוך הכלא כולל נגד שב"ס. "קיומו של אגף חמאס מקשה כמובן גם על איסוף מודיעין, ולכן החלטתי ששב"ס יפסיק את החזקת האסירים הביטחוניים באגפים לפי שיוך ארגוני והאגפים יהיו מעורבבים".

החלטה נוספת שלך ארדן היא על ביטול מוסד 'דובר' האסירים במתכונתו הנוכחית. הקשר בין בתי הסוהר והמחבלים לא יתנהל יותר באמצעות הדובר האגפי. השר ארדן החליט על קביעת פונקציה של נציג אסירים מתחלף, אשר יעמוד בקשר עם שלטונות בתי הסוהר אך ורק בנושאים כלליים ובשום אופן לא כאלה שנוגעים באופן פרטני לאסירים וכן שנציג אסירים זה לא יהיה מחבל עם דם על הידיים.

בנוסף, יתבצע קיצוץ משמעותי בכספים המופקדים על ידי בני המשפחות למחבלים בבתי הכלא ושבאמצעותם הם רוכשים מוצרים בקנטינה, על הפסקת ההפקדות מטעם הרשות הפלסטינית, על הפסקת ההפקדות הקבוצתיות ומעבר להפקדה פרטנית לכל אסיר ועל הפסקת רכש החוץ לחלוטין.

במסיבת עיתונאים שכינס בתל אביב התייחס השר ארדן לנושא הבישול באגפים של האסירים הביטחוניים: "מפעם לפעם מופיעות תמונות מרתיחות של בישולים באגפי המחבלים. החינגה הזו תיגמר. לתפיסתי, שב"ס הוא זה שצריך לספק לאסירים את המזון והוא צריך לספק להם את זה בהתאם ללוחות המזון המינימליים המתחייבים על פי הדין".

"הבישול באגפים יופסק ויוּצא החוצה למטבחי שב"ס. המזון יושווה הבסיסי שמותאם היום לאסירים הפליליים. בזכות אותה אוטונומיה, אותם רוצחים שפלים נתעבים יכולים לספק לעצמם מזון שהוא אפילו במידה מסוימת משופר יותר מזה שניתן לאסירים הפליליים – שאותם אנחנו רוצים ומאמינים שאנחנו יכולים לשקם ולהחזיר לחברה הישראלית, בשונה מהמחבלים".

עוד הוסיף ארדן: "נושא נוסף שיחייב אותנו גם כן לשנות ולהשקיע בתשתיות זה נושא המים באגפי המחבלים. לפי בקשתי, הועדה בדקה ומצאה שבאגפים הביטחוניים ישנה צריכת מים מטורפת. זה פשוט משהו בהיקפים בלתי נתפסים. בין פי חמישה ליותר מכך מול האזרח הישראלי הממוצע; וזה לא קורה במקרה – זו עוד דרך של התרסה כנגד המדינה.

"כשאנחנו מחנכים במדינת ישראל את הילדים שלנו לחסוך כל טיפה אבל מחבלים בכלא נהנים מגישה חופשית לברזים ומשאירים אותם פתוחים שעות ביממה – זה דבר שחייב להיפסק ולהשתנות. תהיה הגבלה ברורה על כמות המים שאסיר יוכל לצרוך ביממה, שעות השימוש יוגבלו ועם הזמן המקלחות יוּצאו מתוך האגפים. לאחר מכן ניתן יהיה לפקח טוב יותר ולהגביל את השימוש בהן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture