בכינוס רב רושם – נפתחה שנת הלימודים תשע"ט במרכזי הלמידה מנוף

ההצלחה נמשכת וצוברת תאוצה: במעמד רב רושם, בהשתתפות מנהלים, בכירים ואישי ציבור, הושקה פתיחת שנת הלימודים תשע"ט במרכזי הלמידה מנוף, המופעלים ע"י איגוד הסמינרים בשיתוף התכנית הלאומית לילדים ונוער 360 שבעיריית בני ברק.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שמונה שנות עשיה ברוכות ופעילות, מדהים להיווכח כי חונכות פרוייקט מנוף הובילו תלמידות רבות, מהן נחשלות, לחשיפת ומיצוי כשרונותיהן בהצלחה כבירה, תוך הגעה להישגים לימודיים מצטיינים שזכו לשבחים יוצאי דופן מצוותות ההוראה בעיר.

לנוכח זאת, נפתחת בשנת תשע"ט השנה התשיעית לפרוייקט מנוף, מתוך מגמה להרחיב את הבשורה לחניכות נוספות מבתי הספר היסודיים ברחבי העיר שישתתפו בפרויקט.

כמאה ושישים תלמידות סמינרים מצטיינות מרחבי העיר בני ברק, נבחרו בקפידה מקצועית בידי הרכזות המיומנות להוביל את הפרוייקט בשנת הלימודים הנוכחית, והשתתפו בערב הפתיחה שהתקיים באולם המרפ"ד של החינוך העצמאי, ברחוב שלמה המלך בעיר.

את הכנס פתח והנחה הרב יצחק אוסטרליץ שליט"א, מזכ"ל איגוד הסמינרים ומנהל מרכזי הלמידה מנוף, ששיבח את פעילות פרויקט מנוף אשר הצליח להוביל את החניכות להתקבל לסמינרים הטובים בעיר. הוא הודה באופן מיוחד לראש העיר היוצא הרב חנוך זייברט שליט"א ולראש העיר הנכנס הרב אברהם רובינשטיין שליט"א על המשאבים הרבים המושקעים למען תושבי העיר, ובפרט על מאמציהם הכבירים בכל הקשור לקידום ושיפור החינוך בעיר, בלב חם ותומך בפרויקט מנוף ועל ליווי הפרויקט לאורך כל השנה במסירות.

הנואם הראשון בכינוס היה הרב זאב וולף שליט"א, מנהל סמינר הרב וולף ויו"ר איגוד הסמינרים, שהעלה את הזכות והחובה המוטלות על החונכות, כשמצד אחד – תפקידן לקדם את התלמידות בהוראה מתקנת, ומצד שני – במידה ויש קשיים נוספים עליהן לעדכן את הרכזות. הוא הסביר כי תפקיד החונכת הוא ללמד ולקדם את התלמידות, ושכרן הוא עבור העמל שאינו ניכר מיד, אך בוודאי יוכיח את עצמו בדור העתיד.

הרב שמעון קשש שליט"א, סגן מנהל אגף החינוך ומנהל התוכנית הלאומית 360 בעיריית בני ברק הביע את הערכתו לתוכנית מנוף, ובירך ואיחל כי יזכו החניכות ללמוד והחונכות ללמד בהצלחה כבירה, מתוך מטרה לראות בתוצאות המבורכות של שיתוף פרוייקט מנוף במלאכת החינוך בעיר.

ראש העיר הנכנס הרב אברהם רובינשטיין שליט"א נאם בדבריו הנפלאים לחונכות כי זהו חסד ברמה הגבוהה ביותר וזיכוי הרבים, הזוכה בהבטחת חז"ל 'אין חטא בא על ידו', ובונה את העולם ככתוב 'עולם חסד ייבנה'. הוא הסביר כי כל חניכה היא עולם מלא, והצלחתה בהווה ובעתיד תיזקף לזכות החונכת.

הרב משה ועקנין שליט"א מנהל סמינר תהילה, עמד בדבריו שאין מצוה להצליח, השכר שמקבלים הוא עבור ההשקעה, לא תמיד רואים תוצאות, הכל נרשם אצל הקב"ה. הוא איחל לכל העוסקים במלאכת החינוך סייעתא דשמיא.

את חלקו השני של הכינוס הנחתה הגב' א. מרגלית, רכזת מנוף סניף גור. את דבריה פתחה בדברי הוקרה למנהלי הסמינרים ולמנהלי תוכנית מנוף שע"י איגוד הסמינרים, ובמיוחד להנהלת התוכנית הלאומית 360 בעיריית בני ברק על עשייתם והשקעתם הרבה להצלחת מרכזי הלמידה בכל פרט ופרט.

הגב' פ. בראון, יועצת חינוכית במנוף, העניקה מנסיונה העשיר כלים מעשיים כיצד להתמודד עם קשיים לימודיים ורגשיים, והדגישה את היכולת והפוטנציאל העמוק הטמון בכל חניכה, שתפקיד החונכת לגלותו. דבריה לוו במצגת ערוכה בטוב טעם.

הגב' י. וייס, הדגישה בדבריה את משמעות תפקיד החונכת בעזרה לחניכה, אך יותר ממה שבעל הבית עושה לעני – העני עושה עם בעל הבית, כך שהחונכת עצמה יוצאת מועשרת מהפעילות. היא מסרה הנחייה מפורטת לחונכות על פרויקט מנוף, והסבירה את הכללים המעשיים להצלחה בעבודת החונכות, כדי לקצור פירות הילולים מכל תלמידה ותלמידה.

במהלך הכינוס, קיבלה כל חונכת תלקיט, ובו הסברים ומסמכים לתיעוד פעילות הלמידה במהלך השנה, מתוך מגמה להמשך הצלחת פרוייקט מנוף למען התלמידות בבני ברק, גם בשנת הלימודים תשע"ט.

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture