צילום: חוננו

פרקליטי החשודים בטרור היהודי: "שב"כ מתעלל ומפעיל לחץ פסול"

לאחר שהשב"כ חשף כי הצעירים היהודים שנעצרו בשבוע שעבר חשודים ברצח הפלסטינית עאישה ראבי, עורכי דינם כינסו מסיבת עיתונאים בה תקפו את התנהלות החוקרים: "התיק מתפורר לשב"כ בידיים; מישהו צריך לעצור את אנשי שב"כ"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עורכי הדין של חמשת הנערים שנעצרו בחשד לרצח הפלסטינית עאישה ראבי בחודש אוקטובר תקפו בצהריים (ראשון) את שירות הביטחון הכללי בעקבות הסרת צו איסור הפרסום. "התיק מתפורר לשב"כ בין הידיים. הם יודעים שאין להם תיק וראיות אז הם מפרסמים הודעה", אמר עורך הדין עדי קידר המייצג כמה מהחשודים. שלושה מהחשודים נעצרו כבר לפני כמה שבועות. מעצרם של שניים מהם הוארך עד יום חמישי, ואילו השלישי עדיין נמצא בדיון. שני חשודים נוספים נעצרו בשבת.

"פגשתי אחד מתוך ארבעת החשודים שאנו מייצגים", סיפר קידר, "הילד מבוקר עד לילה אזוק לכיסא, נמצא בתנאים מחפירים ישן על הרצפה – אם זה לא עינויים, אני לא יודע מה כן. ראיתי ילד מותש, רצוץ ורעב". עוד הדגיש קידר כי "הנערים שאני פגשתי לא קשורים לאירוע הזה". לדבריו, "אירועים כאלה מתרחשים כל היום בשטחים, ולא זכור לי מצוד כל כך נרחב. שב"כ מהלך אימים על בית המשפט, ומנסה לצבור מחדש נקודות זכות על גבי קטינים".

"רק לפני יומיים, פרסום החשדות היה נחשב לפגיעה בביטחון המדינה. אז מה קרה? החברים בשב"כ מפחדים ממסיבת העיתונאים שלנו?", הוסיף עו"ד איתמר בן גביר. "רק בשבוע שעבר נפסלו הודאות שנלקחו בעקבות שימוש במדובבים. וגיליתי ששוב נעשה כאן שימוש במדובבים. זאת התנהגות שערורייתית של רפובליקת בננות".

"אנשי שב"כ ניצלו את הגעתו של אביו של אחד החשודים לחקירה, ואמרו לנער שאבא שלו נגדו. עד איזו רמה הגיעו במחלקה היהודית בשב"כ? הנחקרים עברו חקירות רצופות. גם בשבת קודש חיללו את השבת. ירקו על מרשי. אני חייב לומר שהדברים האלה מערערים את הדמוקרטיה במדינת ישראל. עוד הדגיש עורך הדין כי "מישהו צריך לעצור את אנשי השב"כ. אני מפנה אצבע לראש הממשלה – אנחנו זועקים ואומרים לך – פוגעים בזכויות ילדים, הגיע הזמן שאתה עצמך תדפוק על השולחן, תבקש הבהרות ותעצור את המצב הזה".

סנגור נוסף הפנה אצבע מאשימה כלפי השב"כ: "יש עדות שמנקה את החשודים, מישהו בשב"כ צריך לתת חשבון נפש. מנסים להפעיל מניפולציות, חקירות, איומים ובודקים לאן זה מוביל אותם. אם זה לא עובד אז עוברים הלאה ועוצרים חבורה אחרת של נערים. שב"כ בוחר לעצור, להתעלל ורק אז לדעת אם יש לו ראיות או לא".

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי הקטינים חשודים במעורבות בפיגוע זריקת אבנים ממנו נהרגה עאישה ראבי, תושבת בדיא ואם לתשעה ילדים, במהלך נסיעה ברכבה ביום שישי בלילה בסמוך לישוב רחלים (12/10/18). על פי השב"כ, החשודים שלומדים בישיבת ״פרי הארץ״ ברחלים הסמוכה למקום האירוע, נעצרו בגין עבירות טרור חמורות ובכללן רצח.

בהודעת השב"כ הודגש כי, "חקירות השב״כ נעשות על פי הוראות החוק והפסיקה, נתונות לפיקוח של הפרקליטות ככל הנדרש ושל בתי המשפט וכך גם ביחס לחקירה זו. העצורים בחקירות השב״כ מקבלים את מלוא הזכויות שלהם הם זכאים לפי החוק. הטענות על מניעת זכויותיהם של הנחקרים בניגוד לדין, משוללות כל יסוד ומטרתן להסיט את הדיון מהחשדות החמורים בגינם נעצרו לחקירה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture