דיווחים פלסטיניים: ישראל עצרה את העברת הכסף לעזה

בכירים בעזה טוענים: ישראל החליטה להקפיא את התשלום השלישי מקטאר לרצועה, בעקבות האירועים בגבול וירי הרקטה לכיוון אשקלון. ״המסר שקטאר העבירה לחמאס הוא שאם הארגון יקפיד על הבנות הרגיעה הכסף יועבר במהלך השבוע הבא"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לקראת סבב הסלמה נוסף? מתח רב בדרום לאחר ההתחממות בגזרה ב-24 שעות האחרונות. אתמול שוגר מהרצועה טיסן נפץ שעליו היו מחוברים עשרות בלוני תבערה, שנחת בשדות בעוטף עזה. בתגובה תקף צה"ל אתמול שני יעדים של ארגון הטרור חמאס. התגובה הפלסטינית לא איחרה לבוא ובשעה 4 לפנות בוקר שוגרה רקטה לעבר אשקלון, שיורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. צה"ל תקף הבוקר בתגובה כמה יעדים של חמאס ברצועה ומאז נשמר השקט.

אך כעת הגזרה שוב מאיימת להתחמם לאור הלטת ראש הממשלה, כך על פי דיווחים פלסטינים, להפסיק את ההעברה החודשית של 15 מיליון דולר מקטאר לחמאס. שגריר קטאר לרצועת עזה, מוחמד אל-עמאדי, היה אמור להגיע השבוע עם המענק השלישי של כספי הסיוע, אולם הגעתו מתעכבת בצל ההסלמה ביממה האחרונה.

גורם פלסטיני אמר ל"ישראל היום" ש״ישראל העבירה מסר לקטאר ולפיו לא תאפשר את העברת הכסף לעזה כיוון שחמאס אינו עומד בהבנות הסכם הרגיעה, ומאפשר שיגור בלוני נפץ וירי רקטות״. לדבריו, ״המסר שקטאר העבירה לחמאס הוא שאם הארגון יקפיד על הבנות הרגיעה הכסף מקטאר יועבר במהלך השבוע הבא. אולם אם ההפרות ימשכו כפי שהיה השבוע ישראל לא תאפשר כלל את העברת הכספים מקטאר לעזה״.

דובר חמאס, עבד אל-לטיף א-קאנוע, הגיב על דחיית העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה: "ישראל לא עושה טובה שהיא מספקת את זכויותנו הגזולות, נמשיך בצעדות השיבה עד שנשבור את המצור". עוד הוסיף כי על המתווכים לחייב את ישראל לקיים את ההסכמים. "ישראל תשא בתוצאות של הפרת ההבטחה"

השבוע היו אמורים לעבור 15 מיליון דולר במזומן, כתשלום למשכורות פקידי החמאס. הכסף היה אמור לעבור במסגרת העברה של 90 מיליון דולר מקטאר לרצועה, בטווח של כחצי שנה, זאת באישורה של ישראל כצעד נוסף בדרך להסדרה ועל מנת לשפר את החיים ברצועה. עד כה הועברו בחודשיים האחרונים 30 מיליון דולר במזומן, שהגיעו במזוודות ובאמצעות השגריר הקטארי מוחמד אל-עמאדי.

בנוסף לכך, אתמול הודיעה הרשות על הוצאת אנשיה ממעבר רפיח בשל המתיחות שלה מול חמאס. פריסתה בשער היציאה היחיד של תושבי הרצועה סוכמה בהסכם הפיוס שנחתם בסוף 2017 בקהיר, אך מאז הפילוג בין חמאס לפתח רק העמיק. בימים האחרונים עצרו שני הארגונים מאות פעילים יריבים ברצועה ובגדה המערבית.

שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן אמר לאחר הדיווח על דחיית העברת הכסף לרצועה כי "‏חבל שרק עכשיו בנימין נתניהו הגיע למסקנה שישראל לא יכולה לממן טרור נגד עצמה. אני מקווה לשמוע, שההחלטה הזאת היא מוחלטת ולא קשורה לבחירות, ושאנחנו לא נראה אחרי 9 באפריל את נתניהו מחדש את העברות הכספים לחמאס. ובכל מקרה חייבים להבהיר – אין יותר הטבות בלי שחיילינו ואזרחינו חוזרים הביתה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture