Yonatan Sindel/Flash90

גונן שגב הודה והורשע בריגול לאיראן: צפוי ל-11 שנות מאסר

על פי הסדר הטיעון, שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים לאחר הסכמות שהושגו עם הפרקליטות, השר לשעבר ירצה 11 שנות מאסר. מכתב האישום עולה כי שגב גויס כסוכן מטעם המודיעין האיראני ובמשך שש שנים העביר מידע על אתרים ביטחוניים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הבוקר נחתם הסדר טיעון עם השר לשעבר גונן שגב, לאחר מעצרו בחש לריגול לטובת איראן: במשפטו שהתקיים בדלתיים סגורות הודה שגב בעבירת ריגול חמור ונגזרו עליו 11 שנות מאסר. הסדר הטיעון הפחית את סעיף סיוע לאויב בזמן מלחמה ובעקבות כך גם הקל בעונשו. במסגרת ההסדר שחתמה עמו הפרקליטות, סעיף האישום "סיוע לאויב במלחמתו בישראל" נמחק מכתב האישום המתוקן. הטיעונים לעונש יישמעו ב-11 בפברואר.

הידיעה על המשא ומתן בעניינו החל אחרי שישיבת ההוכחה הראשונה בתיק שהייתה אמורה להתקיים בנובמבר נדחתה שוב ושוב. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, במשך שש שנים פעל כסוכן של המודיעין האיראני ואף נסע לאיראן כמה פעמים. בעת ביקוריו שגב נפגש עם המפעילים שלו בדירות מסתור, הפעיל ציוד הצפנה וניסה לקשר בין גורמים איראנים לישראלים.

הפרקליטות רואה את התיק בחומרה רבה, גם בשל הזמן הארוך שפעל לטובת האריאנים וגם משום שהיה שר בממשלה. בפרקליטות עומדים על כך שייגזר עליו עונש דו ספרתי משמעותי. הסיבה שנחתם עמו הסדר כשמדובר בעבירת ריגול היא שבתיקים ביטחוניים רגישים מסוג זה יש עניין שלא יתנהל משפט במטרה למנוע חשיפת שיטות מודיעיניות בבית המשפט.

מדוברות בית המשפט נמסר: "לפני זמן קצר הוצג לבית המשפט המחוזי בירושלים הסדר טיעון בעניינו של השר לשעבר גונן שגב. במסגרת הסדר הטיעון הודה והורשע גונן שגב בעבירות של ריגול חמור ומסירת ידיעות לאויב. הצדדים הסכימו שיעתרו במשותף לעונש של 11 שנות מאסר בפועל ומאסר על תנאי. הטיעונים לעונש יישמעו ביום 11.02.19. על פרטי יתר העובדות חל צו איסור פרסום. בשלב זה לא יימסרו פרטים נוספים."

לפי מה שהתיר לפרסם בית המשפט בעבר, מתוך כתב האישום נגד שר האנרגיה והתשתיות לשעבר, עולה כי שגב פעל להשגת מידע רגיש והעביר אותו לגורמים עוינים- ובכך סייע לאיראן במלחמתה נגד ישראל. עם זאת, בשל רגישות הנושא הוחלט לערוך את הדיון בדלתיים סגורות, ובפרקליטות הסבירו כי מדובר במהלך שיימשך גם בדיונים הבאים.

"לצערי, התיק הזה יתנהל כולו בדלתיים סגורות" אמרה התובעת בתיק, עו"ד גאולה כהן מפרקליטות מחוז ירושלים. "בשל צורכי ביטחון, הציבור לא יוכל להיחשף לכל מה שקורה בתיק. אנחנו נעשה מאמץ לחשוף כמה שיותר פרטים, אך יישארו דברים שהציבור לא יוכל להיחשף אליהם".

שגב הגיע לגינאה המשוונית כשלפי חלק מהדיווחים הוא נעצר עם כניסתו למדינה. לפי דיווחים אחרים הוא הצליח להיכנס אליה. משם הוא הועבר לחקירה במשטרה המקומית. הוא נעצר לחקירת השב"כ והמשטרה מיד עם הגעתו לישראל, לאחר שנאסף מידע שהצביע על חשד כי הוא מקיים קשרים עם גורמי המודיעין האיראני ומסייע להם בפעילותם נגד מדינת ישראל.

בחקירתו בישראל התברר כי שגב גויס ופעל כסוכן מטעם המודיעין האיראני. החקירה העלתה כי בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה, ובהמשך הוא אף הגיע לאיראן פעמיים, לפגישות עם מפעיליו, שעובדת היותם אנשי מודיעין הייתה ברורה לו.

החקירה העלתה כי שגב נפגש עם מפעיליו האיראנים ברחבי העולם, בבתי מלון ובדירות שלהערכתו משמשות לפעילות חשאית איראנית. שגב אף קיבל מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים בינו לבין מפעיליו. עוד התברר בחקירה כי שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה, לאתרים ביטחוניים בישראל, למבנים ולבעלי תפקידים בגופים מדיניים וביטחוניים

כדי לעמוד במשימות שקיבל ממפעיליו האיראניים קיים שגב קשרים עם אזרחים ישראלים הקשורים לתחום האבטחה, ביטחון ויחסי החוץ של ישראל. שגב פעל כדי לקשר חלק מהאזרחים הישראלים לגורמי המודיעין האיראני, תוך שהוא מנסה לשטות בהם ולהציג את הגורמים האיראנים כגורמים עסקיים תמימים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בוגד שפל, בכל מדינה מתוקנת אדם כזה לא היה רואה את אור השמש כל חייו, אצלו ינקו לו עוד שליש, ותנאים של בית מלון,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture