כבל מציג את בדיקת הפוליגרף. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שריקות בוז לגבאי בוועידת העבודה; כבל: "הכישלון הזה הוא נטו גבאי"

מפלגת העבודה מתכנסת לוועידה סוערת בצל הירידה בסקרים, שבה אושרה בקשת היו"ר לאשר שריונים ברשימה. גבאי נאם לקול שריקות: "המפריעים לא יעצרו אותנו בדרך לניצחון". כבל חשף בדיקת פוליגרף שעבר והגיש אותה ליו"ר: "שיקרת ולא בפעם הראשונה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועידת מפלגת העבודה התכנסה הערב בתל אביב ואישרה את ההצעה של גבאי שעוסקת במבנה רשימת המפלגה לכנסת, שכוללת את השריונים המיוחדים ליו"ר. הסעיפים שאושרו מחזקים משמעותית את מעמדו במפלגה – אך האירוע הערב מגיעה על רקע התנגדות בקרב חלק מחברי המפלגה להתנהלות של גבאי במפלגה, ביניהם ח"כ איתן כבל שקרא להדחת גבאי.

בנאומו, שלווה בקריאות בוז, אמר אבי גבאי כי "אני רוצה לברך אתכם על כל הדעות והקולות השונים במפלגה שלנו. אפילו על הביקורת והצעקות. זאת ההוכחה הניצחת להיותנו מפלגה דמוקרטית אמיתית. לעולם אל תפסיקו להביע עמדות ודעות. ואל תדאגו, לעולם לא ייאלצו אף אחד ממפלגת העבודה לשבת כאן מאחוריי ולחייך ולמחוא כפיים כמו קישוט בקמפיין אמריקני", אמר גבאי בפתח הדברים ומתח ביקורת מרומזת על שהתרחש בפתיחת הקמפיין של יש עתיד.

"זה בסדר שיש כאלה שקוראים קריאות ושורקים, הם לא יעצרו אותנו בדרך לניצחון", אמר גבאי. היו"ר פנה ליאיר לפיד ובני גנץ: "ראיתם השבוע את מופע האימים של ראש הממשלה. במדינה נורמלית ראש הממשלה לא תוקף את רשויות החוק. אני אומר לשניכם – אתם לא יכולים להזדעזע מההתקפות של נתניהו ואז לרוץ ולהצטרף לקואליציה שלו. אנחנו מתחייבים לשינוי במדינה ישראל ואני קורא להם להצטרף לקואליציה של שינוי. התחייבו לא לשבת בממשלת נתניהו".

ח"כ איתן כבל שמנסה לקדם מהלך של פריימריז חוזרים לתפקיד היו"ר עוד לפני הבחירות תקף את גבאי בחריפות. "למה אתה מנסה לדחוק את חברי הכנסת החוצה עם השריונים שלך?", שאל כבל, המתנגד הבולט להצעותיו של גבאי. "אפילו ביבי, ראש ממשלה עם 30 מנדטים בסקרים, ביקש מהמפלגה שלו שלושה שריונים וקיבל רק אחד ובמקום ה-21. למה אנחנו אמורים לשתוק כשאתה מחסל את הסיכוי של חברי הכנסת שהביאו בבחירות האחרונות 24 מנדטים?".

"היום עומדת בפנינו בחירה מאוד ברורה. לבחור בערכים של תנועת העבודה או להקריב אותם על המזבח בשביל אינטרסים של אדם אחד שמאיים להפיל את הבית הזה על הראש של כולנו. נכון, זה לא נעים, התזמון לא אידאלי, אבל אם נשתוק עכשיו לא נוכל לסלוח לעצמנו ביום שלאחר הבחירות. אנחנו יכולים להמשיך לשחק את המשחק כאילו הכל בסדר, כאילו לא מתקיים פער עצום בין המציאות עצמה לבין השלטים שמתנוססים עכשיו על האוטובוסים, כאילו אנחנו לא נושקים לאחוז החסימה כבר תקופה ארוכה".

צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"גבאי טען ששיקרתי שאיים כי יחריב את המפלגה עלינו ועליו, הבוקר יזמתי בדיקת פוליגרף ונמצאתי דובר אמת. שוב התגלה ששיקר ולא בפעם הראשונה". כבל פנה לגבאי והוסיף" "קיבלת גיבוי מעל ומעבר. כשהצלחת – לקחת את כל הקרדיט לעצמך. עכשיו כשאתה מתרסק אתה מאשים אותנו. יש גבול. הכל עליך, אתה פירקת את המחנה הציוני בלי להתייעץ, אתה הובלת, אתה ניווטת. הכישלון הזה הוא 'נטו גבאי'. אני קורא לפריימריז פתוחים לראשות המפלגה עוד לפני הבחירות ולא מתכוון להתמודד בהם", המשיך.

כבל פנה לגבאי בתקיפות בשיא נאומו: "טעיתי בקשר אליך. טעינו כולנו. טעיתי כשתמכתי בך בסיבוב השני מול ידידי עמיר פרץ. כן, אני פונה מכאן אל עמיר ואומר לך: אני לוקח אחריות על הטעות שלי ומתנצל בפניך ובפני המפלגה. לכן אני מתחייב כאן שאם נקיים בחירות מהירות ליו"ר לא אתמודד. לא בשביל עצמי אני עומד כאן וחוטף בוז מכל כיוון, אלא בשביל המפלגה המפוארת הזאת שהקימה כאן מדינה.

"אפשר עוד להציל את הבחירות האלה, זוהי השעה הגדולה לייצר חזית מול נתניהו שמפלגת העבודה תהיה הציר המרכזי שלה. כמוך אבי אני פונה לכל הכוחות שיכולים להוביל את המחנה לשלב ידיים. ללבני, לאשכנזי ואפילו לאהוד ברק, לכל מי שמאמין בישראל יהודית ודמוקרטית. אם נדע לייצר אחדות נדע לנצח. אני קורא לכם לבחור היום במפלגת העבודה ולא באינטרסים פוליטיים צרים", דברי כבל.

ח"כ עמיר פרץ היה הראשון שעלה לשאת דברים, ופנה ליו"ר המפלגה ואמר: "כל משבר הוא הזדמנות. למרות הסקרים, ההפרשים הם לא כאלה ענקיים. אנחנו, עם האנרגיות שכאן, יכולים לעשות הרבה יותר. אני פונה לחברי אבי גבאי ואומר לו שיש לנו מפלגה נהדרת, ואני אומר לכם שיש לנו אנשים נהדרים, יש לנו נבחרת מדהימה בכנסת. יש לנו גם רשימת מועמדים חדשים מכובדים מאוד. אנו בשעת מבחן חשובה מאוד. איש בציבור לא יזכור על מה התנהלה המהומה. יזכרו רק האם יצאנו מאוחדים או מפולגים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture