Yonatan Sindel/Flash90

איזנקוט: "לא תוקפים בלבנון בצורה גלויה, פועלים בממדים חשאיים"

הרמטכ"ל בראיונות פרישה, על מבצע 'מגן צפוני': "אירוע בסדר גודל שלא חווינו". על איראן בלבנון: "נפגע בלבנון אם איראן תעתיק את פעילותה לשם". על המצב בעזה: "לא רק בעיה צבאית שרק עם נבוט אפשר לפתור אותה". על גנץ: "תפקד מצוין"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט יסיים בשבוע הבא ארבע שנים בתפקיד ו-40 שנות שירות בצבא, בהן ניהל מערכות מול איראן, חזבאללה וחמאס. בשונה מאחרים, איזנקוט העניק במהלך כהונתו ראיונות בודדים לכלי התקשורת, אך לקראת פרישתו התראיין הערב למספר ערוצים, שיפרסמו את הראיון המלא במוצאי שבת.

במהלך הריאיון ל'חדשות 10', התייחס איזנקוט למבצע "מגן צפוני", שהוא אולי גולת הכותרת בקדנציה שלו. "זה אירוע בסדר גודל שלא חווינו אותו, המחשבה פה הייתה מחשבה, מבחינתם, גרנדיוזית", אמר הרמטכ"ל היוצא, "הם הסתכלו הרבה מאוד שנים קדימה שבה יהיה להם הפתעה וקלף בתוך החפיסה שהם יוכלו להשתמש בו במלחמה או בהסלמה רחבה מאוד, לא לשגרה".

בראיון ל'כאן חדשות' התייחס איזנקוט לאיום האיראני ואיים: "אם תהיה התבססות צבאית איראנית בלבנון – אז לבנון תהיה יעד לפעולה ישראלית". הרמטכ"ל היוצא גם רמז כי ישראל פועלת בחשאי בלבנון. "אנחנו לא תוקפים בלבנון בצורה גלויה. אבל אנחנו פועלים בהרבה מאוד ממדים חשאיים וחסויים שגורמים לביטחון מדינת ישראל מבלי להביא להסלמה".

בעבר אמר איזנקוט כי אם נסראללה היה יודע מה שאנחנו יודעים עליו, הוא היה בוודאי האדם הכי מודאג במזרח התיכון. בראיון ל'החדשות' התייחס אמר כי, "דעתי התחזקה, כי אני יודע היום הרבה יותר והוא יודע שהתכנית הסודית ביותר שלו לביצוע התקפת פתע חשאית, בעתיד, על מדינת ישראל, הייתה ידועה לנו שנים".

עוד הוסיף, "הם בנו תכנית פנטסטית, מבחינתם. של מספר צירי מנהור מאזור מטולה ועד הים, והתכנית שלהם הייתה לבצע התקפה שמתחילה מפתיע בתווך תת קרקעי, מחזירה 1,000 – 1,5000 לוחמים לצד שלנו, בחסות זה להפעיל ארטילריה רצינית מאוד על מחנות צה"ל ולהחזיק בחבל ארץ למשך שבועות".

הרמטכ"ל חשף עוד על תכניות חיזבאללה, "הם אמרו – זה דבר שישראל לא חוותה מאז הקמתה, וזה יהיה הישג ששיבש את היכולת של מדינת ישראל לתקוף בתוך לבנון, יוציא את ישראל משיווי משקל ויביא לרעידת אדמה בחברה הישראלית".

על המצב בעזה אמר ל'כאן חדשות' כי, "בעיית עזה היא לא רק בעיה צבאית שרק עם נבוט אפשר לפתור אותה. היא בעיה הרבה יותר מורכב שמחייבת טיפול רב ממדי כדי למנוע את הכיוון המאוד שלילי שהרצועה הולכת אליו. כל מי שאומר שעוד קצת כוח ועוד קצת מחסומים ועוד קצת תקיפות, אז תופעת הטרור תיעלם, אז הוא לא יודע על מה הוא מדבר".

איזנקוט גם התייחס לדיווח כי ליברמן הגדיר את פורום מטכ"ל כהנהלת הארגון הקיצוני 'שלום עכשיו'. "מי שמכיר אותי ועוקב אחרי מסלול השירות שלי הוא בדרך כלל אופיין ביוזמה, בתקיפות, בתחבולה ובהפעלת כוח וזה מצחיק אותי כשאני שומע את זה. זה לא אליי, זה נאמר באיזו שיחת טלפון, אני לא בטוח שמי שאמר אותה לא מצטער על זה".

בראיון ל'חדשות 10' הוא התייחס גם לביקורת על תפקודו של מפקדו לשעבר בני גנץ במבצע "צוק איתן" ואמר: "הייתי סגנו במשך כל המבצע. לא ראיתי שום דבר מהדברים ששמעתי בתקשורת. ראיתי רמטכ"ל נחוש, מקצועי, פיקד רוב הזמן מלפנים. השאיר אותי הרבה שעות במטכ"ל". עם זאת, לבסוף הוסיף כי "יש חוק נהדר שנקרא 'חוק הצינון'. להצטנן זה זמן למחשבה".

עוד הוסיף איזנקוט בראיון ל'החדשות' והגן על קודמו: "מה שאני יכול להעיד על בני גנץ – שהייתי סגנו ב'צוק איתן' והוא תפקד מצוין, לא נעדר לשנייה אחת". לדבריו, "הוא היה חלק גדול מהזמן עם הכוחות, היה קדימה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture