צילום לווין באדיבות אינטלי טיימס

דיווח: התקיפה הישראלית בסוריה סיכלה אספקת נשק מאיראן • צפו

צילומי לוויין מעידים כי שעות לפני התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה, נחת בשדה התעופה שהותקף מטוס מטען מאיראן • סוריה התלוננה בפני האו"ם על התקיפה "הניסיונות הטרוריסטיים של ישראל לא ימנעו מאיתנו להגיב" • צפו בתיעוד הלילי מסוריה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צפו במקבץ תיעודים מהתקיפות הלילה בסוריה

אחד מיעדי התקיפה המיוחסת לישראל בדמשק נחשף: פחות מיממה לאחר הדיווחים בסוריה על תקיפה של שורת מטרות – צילומי הלוויין חושפים כי שעות ספורות לפני כן נחת בנמל התעופה הבין-לאומי מטוס מטען איראני במתחם, שכבר הותקף בעבר לפחות 3 פעמים במה שנראה כניסיון לסכל הברחות של טילים מאיראן – כך דיווח הערב (מוצ"ש) בלוג המודיעין "אינטלי טיימס"‎.

על פי הניתוח של בלוג המודיעין המטוס שנחת בדמשק שעות לפני התקיפה היה תוצרת בואינג מדגם 747, שפרק את תכולתו ברחבת מטוסי ה-C-130 שממול למסופי המטען. לאחר מכן המריא ושב על עקבותיו לטהרן, דרך המרחב האווירי של עיראק.

אינטלי טיימס: "האם זהו אחד מיעדי התקיפה בדמשק? על פי דיווחים, מטוס/י מטען מדגם C-130 איראניים פרקו אמל"ח בשדה. לא מדובר בביקור ראשון בשדה. מטוסי המטען פרסו בעבר באותה רחבה מול מסוף המטענים האזרחי של ש.ת. דמשק ושימשו לניוד פנימי של כוחות".
איטלי טיימס: "מהמידע שנאסף מהדיווחים הלילה ניתן לצייר את זירת התקיפה בש.ת. הבינלאומי. על פי הדיווחים, בתקיפה נפגעו גם מטוסי מטען איראניים מדגם C-130 החונים בדר"כ מול רחבת הפריקה בשדה. יתכן ונפגעו מרסיסים שמקורם בתקיפת מחסן מטענים סמוך. המתחם כבר ידע בעבר תקיפות לסיכול משלוחי טילים מאיראן".
אינטלי טיימס: "מהמידע שנאסף מהדיווחים הלילה ניתן לצייר את זירת התקיפה בש.ת. הבינלאומי. על פי הדיווחים, בתקיפה נפגעו גם מטוסי מטען איראניים מדגם C-130 החונים בדר"כ מול רחבת הפריקה בשדה. יתכן ונפגעו מרסיסים שמקורם בתקיפת מחסן מטענים סמוך. המתחם כבר ידע בעבר תקיפות לסיכול משלוחי טילים מאיראן".

בתוך כך, ברקע התקיפה אמש בשטח סוריה, משרד החוץ הסורי הודיע היום כי "הניסיונות הטרוריסטיים של ישראל לא ימנעו מאיתנו להגיב לכל מי שמנסה לפגוע בסוריה, בעם הסורי ובריבונותה של סוריה". בהודעה נאמר כי מועצת הביטחון של האו"ם נתבקשה לעשות הכל על מנת למנוע את הישנות התקיפות הללו.

במכתבים ששיגרו ממשרד החוץ בדמשק למזכ"ל האו"ם ולראש מועצת הביטחון וצוטטו בסוכנות הידועות הסורית רשמית סאנ"א נאמר כי "שלטונות הכיבוש הישראלי תקפו בשעה 23:15 את אדמת סוריה והפרו את החלטת מועצת הביטחון משנת 1974 הנוגעת להסכם הפרדת הכוחות בין הצדדים וזאת באמצעות שיגור טילים באזור העיר דמשק ופרבריה באמצעות מטוסי קרב ישראלים".

על פי סוכנות הידיעות הסורית, מי שעומד מאחורי התקיפה הוא חיל האוויר הישראלי. כלי תקשורת אחרים בסוריה שמזוהים עם משטר אסד דיווחו על קולות נפץ רבים ברחבי העיר. עיוד דווח כי כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד מטרות ממערב לדמשק והפילו כמה טילים: "מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד מטרות ישראליות, והפילו את רובן".

על פי האופוזיציה הסורית, היעדים שהותקפו הלילה שייכים למיליציות האירניות ולחיזבאללה בקרבת נמל התעופה הבין-לאומי בדמשק. גם המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי התקיפה כוונה נגד מחסני טילים של חיזבאללה. אין לכך התייחסות בכלי התקשורת של המשטר. מקור נוסף באופוזיציה מסר כי התקיפה הייתה באזור אליכסווה בדרום-מערב דמשק, אזור שהותקף כמה פעמים בשנה החולפת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture