צילום: פלאש 90

הלאומיאדה, חקירות נתניהו, והמועמדים החדשים מדברים • כל העדכונים

בחירות תשע"ט: האירוע הליכודי הגדול מספק הצצה לרשימת הליכוד הבא ומה חושבים מצביעי נתניהו על כתב אישום נגדו • גבאי קורא ללפיד וגנץ להתחייב לא לשבת עם נתניהו • הלשעברים: המנכ"ל לשעבר פותח את הפה על כחלון ואיש המוסד לשעבר על נתניהו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הבחירות המתקרבות מספקות שלל אירועים וציטוטים פוליטיים, המוביל שבהם הוא "הליכודיאדה" שהפך ל"לאומיאדה" בעקבות דו"ח מסקר המדינה. מידי שנה מספק האירוע הצצה רוחות המנשבות במפלגת השלטון, אך הפעם בעקבות הפריימריז האמיתיים שמתקרבים וחשש מקנס נוסף ממבקר המדינה, הוחלט לבצע סר פופולריות כללי יותר ולא פריימריז משומים של ממש.

בנוסף נשאלו המשתתפים מספר שאלות כלליות נוספות, בהם הנוגעים לתפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לשאלה כיצד ראש הממשלה צריך לנהוג במקרה שיוגש נגדו כתב אישום לאחר שימוע של היועץ המשפטי לממשלה ענו 69.4% שהוא לא צריך להתפטר מתפקידו, 11.2% קבעו כי צריך ללכת למשאל עם ושהציבור יקבע, 9.9% קבעו כי עליו להתפטר מתפקידו ו- 9.5% השיבו כי אין להם דעה בנושא.

בשאלת ההמלצות לשריון על-ידי ראש הממשלה, השיבו רוב המשתתפים כי יש לשריין את גבי אשכנזי וגל הירש. בשאלת המועמד לראשות הממשלה המועדף במקרה של איחוד בימין למפלגה אחת גדולה, הייתה התוצאה (ברוב של 89.5%): ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"הלאומידיה". צילום: פלאש 90

לשאלה האם לדעתך על ראש הממשלה בנימין נתניהו לשריין את מפלגת הימין החדש בראשות שקד ובנט ברשימת הליכוד, ענו 44.2% כי אין להם מקום במפלגה. 23.1% קבעו שכן, מכיוון ש"אסור להסתכן באובדן קולות", 17.7% הצביעו כי הם יש לשריין רק את איילת שקד, 7.7% הצביעו כי אין להם דעה בנושא ו- 1.9% בלבד קבעו: רק את נפתלי בנט.

בשאלה אילו חברי כנסת היו רוצים המשתתפים לראות בכנסת הבאה, הפופולריים ביותר היו יולי אדלשטיין, בני בגין, דוד ביטן, יואב קיש, ציפי חוטובלי, דודי אמסלם, מיקי זוהר, ענת ברקו, נאוה בוקר, אבי דיכטר, אברהם נגוסה, נורית קורן, אורן חזן, שרן השכל, אמיר אוחנה ואורלי לוי אבקסיס (שהקימה את מפלגת 'גשר'). השרים שמשתתפי המדגם היו רוצים לראות בממשלה הם גלעד ארדן, ישראל כץ, מירי רגב, יריב לוין, גילה גמליאל, צחי הנגבי, יובל שטייניץ, אופיר אקוניס, יואב גלנט (המצטרף החדש) ואלי כהן (שבכלל בכולנו).

כחלון: "לא יכול להתווכח עם תחושות נתניהו אודות הליך לא הוגן"

אבל לא רק בליכוד יש חדשות, שלל אמירות פוליטיות שותפים את הכותרות ללא הרף. שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון, התייחס הערב בריאיון ל'חדשת 10' לחקירות נתניהו, ואמר כי "הוא לא מתווכח עם תחושותיו של רה"מ בנוגע להליכים נגדו", לאחר הדברים שנשא השבוע. "אם ראש הממשלה בא ומציג את הדברים שלו – זו התחושה שלו, אני לא יכול להתווכח איתה".

כחלון חזר פעם נוספת על אמירתו כי לא יישב בממשלה בראשות נתניהו אם יוגש נגדו כתב אישום, אחרי שימוע. עוד הוסיף כי ירצה להיות שר אוצר בממשלה הבאה, "לא משנה מי יהיה בראשות הממשלה, שייבחר על ידי הציבור". על הטענות לפיהן כולנו עשויה להתחבר למפלגות אחרות: "זה לא נכון, כולנו רצה לבד, לא עם הליכוד ולא עם אף אחד. הטענות הללו פוגעות בנו".

גבאי: קורא לגנץ וללפיד להתחייב כי לא ישבו בממשלה בראשות נתניהו

בינתיים, יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי קרא היום בפעם, המי יודע כמה, ליריביו בני גנץ ויאיר לפיד להתחייב שלא יישבו בממשלה בראשות בנימין נתניהו. "אם לא הצלחנו ללכת ביחד לבחירות, בואו נתחייב שנשב רק בקואליציה שתעשה שינוי במדינת ישראל, ולא ניתן לנתניהו את הפריבילגיה של לקחת מפלגה כזאת או אחרת מתוכנו, מתוך המרכז-שמאל לתוך הקואליציה שלו, אלא להתחייב מראש כלפי הציבור. לכן אני קורא גם לגנץ וגם ללפיד – תאמרו לציבור 'אנחנו לא נשב בממשלה בראשות נתניהו'. תאמרו את זה". (לפיד ממשיך להתחמק ואומר כי הוא יהיה ראש הממשלה הבא. גנץ ממשיך לשתוק)

"כחלון הוא נטו כשלון"

אבל שני מצטרפים חדשים לפוליטיקה מספקים גם הם כותרות, חגי רזניק, שהיה עד לאחרונה מנכ"ל משרד השיכון (אותה משרד שהשר שלה ערק לליכוד) הצטרף למפלגת "גשר" בראשות אורלי לוי אבקסיס ופתח את הפה על שר האוצר. "כחלון מיסמס את התכנית המרכזית והטובה ביותר להצלת הדיור הציבורי "לגור בכבוד" ובכך זנח את העניים והשכבות המוחלשות. למרות שהוא מדבר הרבה – בסוף הוא נטו כשלון. הוא נטש את השכבות המוחלשות בצידי הדרך".

השני, המשנה לראש המוסד לשעבר, רם בן ברק, שמתמודד בבחירות הקרובות מטעם מפלגת יש עתיד, פתח את הפה על ראש הממשלה. "בנימין נתניהו הוא איש מסוכן כיוון שבדרך להישאר לשלטון הוא מוכן לעשות כמעט הכל ולסכסך בין כל הקבוצות באוכלוסיה". כמו כן התייחס לרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ואמר כי "אני יכול להעריך מהיכרותי איתו שיש לנו את אותן דעות. גנץ צריך לחשוב מה הוא רוצה – להיות שר בממשלה או להחליף את הממשלה. אם הוא רוצה להחליף את הממשלה הוא צריך להצטרף אלינו".

"מפיצים על גנץ שקרים"

יו"ר מפלגת תל"ם, שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, התייחס לעתידו הפוליטי והצהיר כי מטרתו היא לייצר חיבורים שיובילו להחלפת הממשלה. "המטרה שלי היא לייצר גוש שיחליף את השלטון ויחזיר את מדינת ישראל למסילה. את האגו שלי אני משאיר מחוץ לחדר". לדבריו, ״אני מדבר עם כל מיני גורמים כדי לייצר גוש ומאמין שצריך לצרף יותר משתי מפלגות יחד ולדבוק בסדר עדיפויות של מה שחשוב. אני מאמין שהאיום הפנימי הוא הדבר הכי חשוב כרגע לעתיד המדינה״, הוסיף יעלון והדגיש כי הוא לא יישב בממשלה בראשות נתניהו – אם תוקם כזו לאחר הבחירות.

יעלון, אמר גם הגן על מי שעל פי הדיווחים הוא צפוי לרוץ עימו במסגרת פוליטית אחת, "מפיצים על גנץ שקרים, הוא לא התמוטט ולא קרס במהלך מבצע צוק איתן, ואשתו לא פועלת במחסום ווטש". יעלון נשאל על אמירתו של השר יואב גלנט משבוע שעבר, שאמר כי החיבור בין יעלון לגנץ הוא "חיבור בין אחד שאין לו דעה לאחד שאין לו מנדטים", והשיב: "גידלתי הרבה קצינים בצה"ל. חלקם שמרו על הדרך הנכונה, על יושרה, וחלקם לא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture