Miriam Alster/Flash90

הקרב על חוק הגיוס: ישראל ביתנו תבקש מבג"ץ לא לתת ארכה לממשלה

ב'ישראל ביתנו' כי יבקשו מבג"צ למנוע את הארכת המועד לחקיקת חוק הגיוס: "ממשלה שבשבוע שעבר כינסה את הכנסת כדי לאשר חלוקת צ'ופרים פוליטיים לשני שרים חדשים, יכולה לכנס את הכנסת גם כעת ולאשר את החוק בקריאה שניה ושלישית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר הפרסום על כוונת הממשלה להגיש בקשת דחייה נוספת לחקיקת חוק הגיוס הודיעו היום ב'ישראל ביתנו' כי יגישו בקשה לבג"צ למנוע את הארכת המועד לחקיקת חוק הגיוס. ח"כ עודד פורר מהמפלגה צפו להגיש בקשה להצטרף לדיון כדי להציג את התנגדות הסיעה לדחיית החקיקה. התנגדות המפלגה לבית המשפט תיעשה על ידי בקשה להצטרפות כ"ידיד משפט", שבו יצורף ח"כ פורר להליך על מנת להציג את התנגדותו להליך הדחייה.

"לאחר שקיבלה ארכה עד מחר, 15.1.18, לחוקק חוק גיוס חדש, מממשיכה הממשלה להתחמק מלקדם את הצעת החוק שהיא אישרה", מסר ח"כ פורר. במפלגה הוסיפו בהסתה נגד החרדים ומסרו כי, "הכניעה לחרדים, תוך מריחת הציבור, רק כדי לדחות שוב ושוב את חוק הגיוס, מצביעה על אובדן דרך של הממשלה, שזנחה את הציבור הישראלי. אי אפשר להתנהל רק בכניעה לסחטנות".

"ממשלה שבשבוע שעבר כינסה את הכנסת לכינוס מיוחד כדי לאשר חלוקת צ'ופרים פוליטיים לשני שרים חדשים, יכולה לכנס את הכנסת גם כעת ולאשר את החוק בקריאה שניה ושלישית. החוק אושר בוועדת השרים לענייני חקיקה, במליאת הכנסת בקריאה ראשונה וניתן לסיים את חקיקתו גם בקריאה שניה ושלישית".

בסיום דבריו חזר ח"כ פורר להסיט ומאמר כי, "אין סיבה שאזרחי ישראל יהיו בני ערובה של סגן השר ליצמן שהפך את הממשלה לנתונה למרותו. חוק הגיוס שנוסח והובא לכנסת על ידי משרד הביטחון הוא החוק שצריך לעבור וכל ניסיון של הממשלה לדחות את ההחלטה בנושא, מבזה ושם ללעג את המערכת הביטחונית ואת אזרחי ישראל המשרתים בצה"ל".

הבוקר דווח ב'ישראל היום' כי במשרד המשפטים מכינים בימים אלה פנייה נוספת לבג"ץ, בבקשה לדחות את הכרעתו בסוגיית חוק הגיוס. ע"פ הדיווח, במשרד יסבירו כי מדובר בתקופת בחירות, וכי קשה להגיע להסכמות ולגיבוש מתווה בתקופה כזו.

"בכדי לאפשר לממשלה החדשה שתוקם לאחר הבחירות הכלליות, כמו גם לכנסת ה־21, להידרש לסוגיה המורכבת, לבקשת ראש הממשלה ושר הביטחון ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה – מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על הארכה נוספת של תקופת השהיית הצו המוחלט, כך שבטלותו בעקבות התיקון תיכנס לתוקפה ביום 28.7.19, בתום שלושת החודשים הראשונים לתקופת כהונתה של הכנסת ה־21", כך בנוסח הבקשה כפי שהובא בדיווח.

שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, לא פספס את ההזדמנות ותקף את נתניהו והממשלה על "כניעה לחרדים". בהודעה רשמית מטעמו נמסר: "אין גבול לתרגילים שממשלת נתניהו מוכנה לעשות, על מנת להפיל את חוק הגיוס של מערכת הביטחון לטובת חוק "אי הגיוס" בנוסח החרדי. שוב הממשלה מתכננת לפנות לבג"צ על מנת לקבל ממנו ארכה נוספת והכל רק כדי "לתקוע" את החוק שהבאתי ושעבר בקריאה הראשונה בכנסת. גם בתקופת הבחירות אין שום מניעה להעביר חוק זה, שקיבל את ברכת הצבא ואושר גם בכנסת. הכל התחמקויות, הכל ספינים ופשוט כניעה לחרדים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture