מהפך ב'איחוד הלאומי': בצלאל סמוטריץ' הדיח את אורי אריאל

מהפך ב'איחוד הלאומי': בתום ספירת הקולות בפריימריז הפנימיים, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ נבחר להוביל את המפלגה בשנים הקרובות • בשעה הקרובה יחלו הבחירות הפנימיות שיקבעו את הרכב הרשימה של המפלגה • צפו בנאום הניצחון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בתום שעה וחצי של הצבעה בפריימריז פנימיים, בדקות האחרונות הוכרז כי מי שגרף את מירב הקולות בקרב חברי'האיחוד הלאומי' יעמוד בראשות המפלגה בקדנציה הקרובה לקראת הבחירות לכנסת ה-21 הוא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ שהביס את היו"ר הקודם, שר החקלאות אורי אריאל.

הפריימריז של המפלגה נערכים כעת במלון קראון פלאזה בירושלים והם חולקו לשני שלבים: החל מהשעה 17:30 ועד השעה 19:00 התקיימה ההצבעה לתפקיד יו"ר המפלגה, כשהמתמודדים היו היו"ר המודח שר החקלאות אורי אריאל וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ, שכאמור ניצח ברוב קולות

קולות החברים התחלקו כך: מבין 129 חברי המפלגה ממישו את זכות הצבעתם 123 חברים 95% מסך המצביעים. בצלאל סמוטריץ' זכה ב-83 קולות לעומת היו"ר המודח אורי אריאל שריבל פחות משליש – 40 קולות בלבד.

השלב השני הוא הבחירות להרכב הרשימה לקראת הבחירות לכנסת ה-21, כשבחירות אלו יחלו מהשעה 20:15 ועד השעה 21:15, כאשר באזור השעה 21:45 לערך – יוכרזו התוצאות.

נציין כי שר החקלאות אורי אריאל נבחר לראשונה ליו"ר מפלגת 'האיחוד הלאומי' לקראת הבחירות לכנסת ה-19, שנערכו לפני כשש שנים ומאז כיהן בתפקיד ברציפות. האחרון אינו מתמודד במסגרת הפריימריז על מקום ברשימה לכנסת וככל הנראה צפוי להודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים בכלל.

עם היוודע תוצאות הבחירות אמר היו"ר הנבחר בצלאל סמוטריץ': "בראש ובראשונה אני פונה ביראת כבוד למורי ורבי, ידידי היקר השר אורי אריאל: תודה מעומק הלב על שהנהגת את ספינת האיחוד הלאומי במשך שנים ארוכות בימים קשים וברגעי שלווה, במסירות אין קץ ובאחריות גדולה".

"אני קורא לך אורי, בקריאה נרגשת, מעומק הלב, להמשיך ולתרום מניסיונך הרב להצלחת המפלגה. אני סמוך ובטוח שעוד נכונו לך שנים רבות של עשיה למען עם ישראל ונשמח מאוד להיות חלק מכך", הוסיף סמוטריץ'.

היו"ר החדש אף התייחס לעידן החדש של הציונות הדתית אחרי פרישת בנט ושקד ואמר: "יש מי שמנסים בתקופה האחרונה לגמד אותנו וטוענים שהציונות הדתית סיימה את דרכה. שהיא איבדה את יכולת ההשפעה שלה. שכדי להנהיג ולהשפיע צריך לעזוב אותה. הערב, כאן בירושלים, אנו אומרים בקול צלול: הציונות הדתית היא התנועה המשפיעה ביותר במדינת ישראל! והיא ממשיכה ותמשיך בכך במלא המרץ. בתורה, בחינוך, בהתיישבות, בגרעינים, בצבא, בכלכלה, בתקשורת, וכן, גם בפוליטיקה".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ סיים את דבריו בקריאה לחברים מהבית היהודי: "בואו נתחבר מחדש! זה זמן אחדות! אני מקווה שחברינו בבית היהודי יצליחו לייצב במהרה את הספינה שלהם, לעצב את רשימתם ולהתחבר מחדש. מכאן אנחנו יוצאים לאחד את הציונות הדתית, לגבש אותה ולהחזיר אותה הביתה".


צילום: JDN

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture