ויעשו כולם אגודה אחת: נחתם ההסכם בין 'אגודה' ל'דגל' • כל הפרטים

על פי ההסכם תקבל אגודת ישראל את המקומות האי זוגיים, ודגל התורה תקבל את הזוגיים. בחלוקת התפקידים הבכירים, אחרי ליצמן וגפני, תקבל 'דגל' את התפקיד השלישי. בקדנציה לאחר מכן הרשימה והתפקידים יחולקו הפוך • צפו בהצהרת האחדות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

לפני זמן קצר חתמו חברי הכנסת, יעקב ליצמן, משה גפני, מאיר פרוש ואורי מקלב, על ההסכם לריצה משותפת לכנס הבא ולזו שלאחריה. מוקדם יותר היון אישרה ועדת השמונה של אגודת ישראל את פרטי ההסכם. (ההסכם המלא בסוף הכתבה)

על פי ההסכם בקדנציה הקרובה תקבל אגודת ישראל את המקומות האי זוגיים, המקום הראשון, השלישי החמישי וכן הלאה, דגל התורה תקבל את המקום השני, הרביעי, השישי וכ'ו. בנוסף, בחלוקת התפקידים הבכירים, אחרי סגן שר הבריאות לליצמן וועדת הכספים לגפני, תקבל דגל התורה את התפקיד השלישי. בקדנציה לאחר מכן אופן הרשימה וחלוקת התפקידים יהיה ההפך.

בהודעה משותפת ל'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' נמסר כי "מדובר במהלך אחדות היסטורי בין הסיעות שהצליחו להגיע להסכם ביניהם מבעוד מועד, מספר חודשים לפני המועד הרשמי להגשת הרשימות לכנסת, זאת הודות לשיתוף פעולה הדוק ומלא בין נציגי הסיעות ובהכוונת מועצות גדולי התורה, הרואים באחדות הפנימית בין הסיעות ערך גדול וחשוב לטובת הציבור החרדי".

סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן (אגודת ישראל) אמר כי, "יהדות התורה ניגשת לבחירות אלו באחדות מלאה ובכוחות משותפים. אנו עדים לצעד מבורך של קידוש השם גדול, להיות המפלגה הראשונה בישראל שמגיעה לסיכום מוקדם על סדר הרשימה ומתוך אחדות. אני בטוח שהמהלך יביא לתוספת כוח משמעותית בבחירות ולהצלחה גדולה בס"ד". צפו

יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני (דגל התורה) אמר כי, "מדובר על תהליך היסטורי שלא היה כדוגמתו. אנחנו הסיעה הראשונה שסיימה את דיוניה הפנימיים ויוצאת בעז"ה לבחירות בהסכם שיוויוני שעושה נחת רוח לגדולי התורה זצ"ל ולהבחל"ח לגדולי התורה שליט"א. אנחנו מתמקדים בעז"ה בהבאת כמה שיותר מצביעים לקלפי כדי להתמודד עם האתגרים בפניהם אנו ניצבים. "מדובר בהסכם היסטורי מבחינתה של דגל התורה בפרט ויהדות התורה בכלל". צפו

ח"כ אורי מקלב אמר לאחר חתימת ההסכם: "התפקידים הם ההשלכות של ההליכה המשותפת, גם בתקופות הקשות לא דרדרנו את המערכת היחסים שלנו, אנחנו הצגנו אחדות ועכשיו על הציבור להראות את כוחו". צפו

ח"כ ישראל אייכלר לאחר חתימת ההסכם בין דגל לאגודה: "היום הזה הוא סגירת מעגל. כאשר הוקמה דגל לפני שלושים שנה הייתה אווירה כביכול הליטאים והחסידים צריכים ללכת בנפרד. הרבי מבעלז הצטרף לרב שך זצ"ל כדי להראות שחייבים ללכת ביחד. הוכחנו בשנים האחרונות בעבודה משותפת בכנסת שאין הבדל בין הסיעות ועובדים כולם יחד. היום חתמנו את ההסכם שסוגר מעגל: יהדות התורה היא מפלגה אחת. ומי יתן ויצטרפו אלינו עוד חברים נוספים". צפו

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר הבוקר בראיון ל'רשת ב' כי, ״תמיד אנו מגיעים לבחירות ברגע אחרון אבל הפעם אנו מפתיעים ומתקרבים לסיום מו״מ מוצלח עם ׳דגל׳. במקביל נדון על אחדות כוללת בחרדים אך ברור שזה צריך לכלול את כל הפלגים והקבוצות״.

עוד הוסיף יו"ר אגודת ישראל בראיון כי,״לצערנו סבלנו מפילוגים בתוכנו כתוצאה מהבחירות לרשויות והציבור שלנו לא אהב את זה. הפעם נצעד יחד ובאחדות. יש אישור עקרוני מהמועצת למהלך כזה״.

 

 

הבוקר דווח ב'קול ברמה' כי גורמים באגודת ישראל אומרים הבוקר כי על פי הסקרים רשימת יהדות התורה המאוחדת צפויה לקבל לפחות 7 מנדטים ובשל החוק הנורבגי גם הנציג השמיני ייכנס. גורמים במפלגה מסבירים כי ידרשו גם חוק נורבגי מורחב ואז ייכנסו גם נציגים נוספים.

כזכור, גורם באגודת ישראל אומר אתמול בשיחה עם 'JDN' כי ההסכם הוא על דעתם של כל חברי המפלגה וכי בכוונת המפלגה לדרוש שני סגנים כך שגם סגן השר פרוש וגם ח"כ מקלב ימונו.

בסביבתו של סגן השר מאיר פרוש אומרים ל'JDN' כי צריך לזכור שפרוש התפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי, למען השלום והאחדות מאחר וזה נהנה וזה לא חסר. "הנושא הוא לא ג'וב כזה או אחר, מה שחשוב זה האחדות".

 

 

ההסכם המלא. צילום: חיים פרידלנדר, בקהילה.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כי ש"ס היא מפלגה אחת כמשפחה אחת לכל דבר ועניין
ואילו אשכנזים הם 5 מפלגות שהתאחדו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture