גפני: "ההסכם היום הוא היסטורי גם בגלל הקלות והמהירות שהוא נעשה"

יו"ר 'דגל התורה' התייחס להסכם האחדות עם 'אגודת ישראל': "יש אצלינו כל מיני אנשים שחושבים שהיינו צריכים לדרוש יותר". על אחדות עם שס: "אנחנו לא הולכים למהלך כזה בעיניים עצומות, יש באיחוד חרדי גדול הרבה חסרונות והכל צריך להיבדק"

אחר הצהריים נחתם הסכם לריצה משותפת בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה', על פי ההסכם בקדנציה הקרובה תקבל אגודת ישראל את המקומות האי זוגיים, ודגל התורה תקבל את המקומות הזוגיים. בחלוקת התפקידים הבכירים תקבל דגל התורה את התפקיד השלישי. בקדנציה לאחר מכן אופן הרשימה וחלוקת התפקידים יהיה ההפך.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני התייחס הערב בראיון ל'קול חי' להסכם האחדות: "ההסכם היום הוא היסטורי גם בגלל הקלות ומהירות שהוא נעשה, בלי ויכוחים ומריבות. וגם בגלל השוויון. יש אצלינו כל מיני אנשים שחושבים שהיינו צריכים לדרוש יותר, לדעתי, שוויון כרגע זה המפתח. אם עוד כמה קדנציות המצב ישתנה, תמיד אפשר לדרוש יותר".

עוד הוסיף כי, "יש משהו חזק באחדות, יש בזה אמירה שהציבור אוהב להתגייס למענה. אבל אנחנו לא הולכים למהלך כזה בעיניים עצומות, יש באיחוד חרדי גדול הרבה חסרונות והכל צריך להיבדק. באיחוד כזה יהיה שותפים שמקבלים עליהם את מרות מועצות גודלי וחכמי התורה, אני לא מכיר דברים אחרים".

 

 

בראיון ל'קול ברמה' התייחס גם ח"כ אורי מקלב למהלכי האחדות: "בכל המפלגות החיבורים בקושי נעשים, ואצלנו הגענו להסכם ברור ושקוף כבר עם תחילת מערכת הבחירות, החתימה המוקדמת הייתה בכדי שנוכל להערך לריצה נפרדת אם תהיה בהקדם". עוד הוסיף כי, "ההסכם הזה הוא שוויוני, אנחנו הסכמנו לכך שסגן השר ליצמן יהיה במקום הראשון, הדברים נעשו או בהסכמה או בהגרלה והייתה הסכמה, בכנסת הדברים משתנים מעת לעת ולכן ההסכם הינו לשני קדנציות בלבד".

לדברי מקלב, "התוצאות המוניציפאליות לא היו משקע להמשך העבודה שלנו בכנסת, אנחנו המשכנו לפעול יחד בשיתוף פעולה מלא גם ברגעים הקשים יותר, הבסיס להסכם הוא שוויוניות מוחלטת". לדבריו, "אם ההסכם הזה שנחתם היום בכנסת היה נחתם גם בעיריית ירושלים היינו הולכים יחד גם בבירה, ההסכם בירושלים לא דיבר על שוויוניות מוחלטת, הבחירות בירושלים תרמו להכרה בכוחו של כל אחד ואחד מאצלנו".

מקלב התייחס גם לאפשרות לריצה משותפת עם שס: "סיעת ש"ס לא מגיעה מתוך חולשה, הם רחוקים מאוד מאחוז החסימה, שוחחתי בנושא הזה עם יו"ר ש"ס דרעי וכעת אנחנו בוחנים מה נכון לציבור החרדי, במיוחד בקהל הבוחרים שנמצאים בפריפריה, בבחירות הקודמות הליכוד לקח לנו הרבה מצבעים ואיחוד כזה יכול לחזק אותם, – הפעם היתכנות לדבר הזה גבוהה מתמיד".

השניים התייחסו גם לפרשה המשפטים שמסעירה את מערכת המשפט ופרטיה אסורים בפרסום. "אני במערכת כל כך הרבה שנים שאני לא מופתע מכלום, במקום שאין צדק אמיתי – ברור ששם הרשע", אמר ח"כ גפני. מקלב אמר כי, "מערכת המשפט מדרדרת מאוד לאורך זמן, כל צורת המינוי של השופטים היא כגילדה אחת עם אותה השקפת עולם, אני מקווה שהפרשיות האחרונות במערכת המשפט יביאו לשינוי".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס״ד

ללמוד מכם , כל הכבוד והיקר , כי אתם עושים למען הצדק ולמען העתיד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו