Yonatan Sindel/Flash90

למרות הסקרים המדשדשים: 44 מועמדים בפריימריז ב'עבודה'

בפריימריז, שיתקיימו ב-11 לפברואר על רשימת המפלגה לכנסת יתמודדו 44 מועמדים בהם 14 ח"כים מכהנים. בין היתר יתמודדו 8 מועמדים על משבצות המיעוטים במקומות 17 ו-23. אמש כשלושה חכי"ם מכהנים הודיעו על פרישתם מהמפלגה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

רשימת המועמדים בפריימריז של מפלגת העבודה ננעלה. בפריימריז, שיתקיימו ב-11 לפברואר על מקום ברשימת המפלגה לכנסת יתמודדו 44 מועמדים בהם 14 ח"כים מכהנים. בפריימריז יתמודדו 8 מועמדים על משבצות המיעוטים במקומות 17 ו-23.

בין המועמדים נמצאים ברשימה בין היתר: 30 מועמדים חדשים. עד כה, עשרה ח״כים מכהנים לא מתמודדים, חמישה מהם המשיכו עם ציפי לבני למפלגת התנועה: יואל חסון, קסניה סבטלובה,יעל כהן פארן, יוסי יונה ואיל בן ראובן.

חמישה נוספים הודיעו שלא יתמודדו בבחירות המקדימות של המפלגה לכנסת הבאה, בהם: איילת נחמיאס ורבין, מיקי רוזנטל, רוברט טיבייב, חיליק בר, ואיתן ברושי.

על משבצת הקיבוצים במקום ה-14 יתמודדו גברי ברגיל ואילן לדרר, יועצו הפוליטי של אבי גבאי, שהחליט רק שעה קלה לפני סגירת ההרשמה להצטרף להתמודדות. בין המועמדים גם גיל ביילין, בנו של ח"כ לשעבר יוסי ביילין והעיתונאי הנריקה צימרמן.

לפני כשבוע נרשם ניצחון ליו"ר המפלגה אבי גבאי כשוועידת מפלגת העבודה אישרה ביום חמישי את הצעתו על מבנה הפריימריז ואת תקנון הועידה החדשה. לפיה, שלושת השריונים שגבאי דורש לעצמו ברשימת הבחירות, הצעות אשר כאמור עברו ברוב קולות וחיזקו את מעמדו של גבאי במפלגה.

אמש כשלושה חכי"ם מכהנים במפלגת העבודה ח"כ איתן ברוש, ח"כ איילת נחמיאס ורבין וח״כ חיליק בר הודיעו כי לא יתמודדו בפריימריז מסיבות שונות.

ח"כ ברושי אמר לאחר ההחלטה על הפרישה: "מאז ומתמיד אני חבר מפלגת העבודה. תמיד הייתי נאמן לדרכה ולערכיה. צמחתי וגדלתי במחנה רבין ומה שתמיד עמד לנגד עיני הוא טובת המדינה ולאחריה ההתיישבות, החקלאות והמפלגה, מתוך השאיפה שישראל תהיה מדינה חכמה, צודקת ובטוחה, יהודית ודמוקרטית השואפת לשלום ושוויון".

בנוסף מתח ברושי ביקורת קשה על יו"ר המפלגה, גבאי, לדבריו: "אינני יכול להתעלם מהתבטאויותיו הקשות והבלתי אחראיות של יו"ר המפלגה כלפי, התבטאויות אשר בגינן השופט מתח עליו ביקורת קשה בדיון המקדמי שנערך בבית המשפט במסגרת תביעת הדיבה שהגשתי נגדו".

ח"כ חיליק בר שכיהן אף כמזכ"ל המפלגה אמר על רקע החלטתו לפרוש כי: "לאחר התלבטות לא קלה, החלטתי שלא אתמודד בפריימריז הקרובים לרשימת מפלגת העבודה לכנסת. אינני עוזב את המפלגה, או את החיים הציבוריים, להיפך. אני נשאר במפלגה, וכמו מילדותי ועד היום, אתגייס למען הצלחת המפלגה בכל הכח בבחירות הקרובות".

עוד הוסיף בר: "כח״כ וכמזכ״ל המפלגה, עשיתי כל מה שאני יכול כדי לחזק את הנושא המדיני במפלגה. עמדתי בראש שדולת שתי המדינות בכנסת, כתבתי ופרסמתי תכנית מדינית עליה עבדתי שנתיים, הבאתי את ״חוק שתי המדינות״ להצבעה בכנסת"

החכי"ת הפורשת, ח"כ איילת נחמיאס ורבין, אמרה "הצטרפתי לזירה הציבורית בגיל 20 ואמשיך לפעול בזירה הפוליטית. למרות התמיכה הרבה לה אני זוכה, נכון להיום, ביתי אינו אותו הבית. אני מודה לחברי וחברותי האהובים במפלגה ובסיעה על כהונה סוערת ומורכבת".

כאמור רשימת המועמדי הסופית שהוגשה היא כדלהלן (לפי סדר הא"ב): אורית אגמי, אחסאן חלאילה, אילן לדרר, איתי אלמוג-בר, איתמר אילן וגנר, איתן כבל, אלהאם חאזן, אליס-פלורנטינה גולדמן, אמילי מואטי, אמיר ח'ניפס, אמנון זילברמן, גברי ברגיל, גיא יוחנן, גיל ביילין, גלעד קריב, דוד לנדסמן, הנריקה צימרמן, יאיר פינק, יוסף יונה, איציק שמולי, ישראל זיו, לאה פדידה בן שיטרית, לילי בן עמי, מיכל צ'רנוביצקי, מיכל בירן, מרב מיכאלי, משה מזרחי, נזאר אעלימי, נחמן שי, ניסים לסרי, ניר דומבק, סאלח סעד, סלמאן טרודי, סתיו שפיר, עמיר פרץ, עמר ישראל בר לב, פרחאן אבו ריאש, רויטל סויד דהאן, רן שוסטרמן, שאדי קבלאן, שלום דסקל, שלי יחימוביץ, שרה אברהמי סולומון, תומר פינס.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם היה מדובר בליכוד איתן כבל היה במקום האחרון, עכשיו שמדובר בעבודה יתכן שהוא יהיה מס' 2

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture