Miriam Alster /Flash90

ארדן: "אין מאבק ירושה – יש התלכדות מאחורי ראש הממשלה וגיבוי בו"

השר לביטחון הפנים: "אם יהיה שימוע, ואני מקווה שלא יתחיל לפני הבחירות כי ברור שאי אפשר לסיים אותו לפני". על בני גנץ: "זה חרפה ועלבון לאינטליגנציה, חובתו לומר את עמדתו גם בנושאים שפחות נוחים. אנחנו נחשוף בכל דרך את עמדותיו ונשים את הפוקוס עליו"

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס הערב לסרטון שפרסם ראש הממשלה בו טען שהשמאל והתקשורת רודפים את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. "מה הסתה בסרטון?", שאל ארדן, "ראש הממשלה מתאר עובדות, והן שאכן היה קמפיין ציבורי של השמאל, וגם חלקים בתקשורת, להפעיל לחץ על היועמ"ש ללכת לכיוון של כתב אישום, ואם לא זה אומר שהיועץ לא בסדר, שהוא עצמו מושחת".

עוד הוסיף ארדן בראיון ל'חדשות 13' כי הוא, "סומך על ההחלטות של היועמ"ש וצריך לזכור שאם יהיה שימוע, ואני מקווה שלא יתחיל לפני הבחירות כי ברור שאי אפשר לסיים אותו לפני, אני בטוח שראש הממשלה, שזה הפעם הראשונה שיוכל לשכנע את היועץ, הוא יקבל שם הזדמנות להוכיח את חפותו".

ארדן, התייחס לסרטון הבחירות של יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, וטען כי "זה חרפה ועלבון לאינטליגנציה. אדם שהיה בכיר במערכת הביטחון כמוהו, ואזרחי ישראל חבים לו תודה, אבל היום הוא רוצה גם לנהל את חייהם בנושאים אזרחיים, חינוכיים וכלכליים – חובתו לומר את עמדתו גם בנושאים שפחות נוחים".

"זה טריק של השמאל. כשאין להם רוב בעם הם רוצים להסתיר את העמדות, להתחפש למרכז-ימין, עד לרגע האחרון", הוסיף ארדן, "אהוד ברק עשה את זה בזמנו, ועוד אחרים. אבל זה לא יעבוד הפעם, כי אנחנו נחשוף בכל דרך את עמדותיו ונשים את הפוקוס עליו".

השר ארדן התייחס גם להחלטת מספר מפלגות שהצהירו כי לא ישבו עם נתניהו, במידה וייבחר, בקואליציה הבאה. "אלו שאומרות את זה בצורה חד משמעית אלה מפלגות שמאל, ולא בנינו עליהן מראש בקואליציה", אמר השר, "אם הן מצהירות שהן לא ישבו בקואליציה הבאה, גם אם נתניהו יזכה לרוב גורף בתמיכה מהציבור, אז הן לא מכבדות את החוק – שקובע שראש ממשלה, שהעם בחר בו, יכול לכהן כל עוד בית המשפט לא פסק שהוא אשם". כמו כן, ארדן הוסיף כי "אין מאבק ירושה. יש התלכדות מאחורי ראש הממשלה וגיבוי בו, והדמוקרטיה הישראלית תאמר את דבריה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו