ההתכתבויות חושפות: נתניהו תכנן ל'חסל' את בנט באמצעות 'וואלה'

ערב בחירות 2013 תכנן נתניהו "לחסל" את נפתלי בנט באמצעות כתבות מכפישות באתר 'וואלה', על אביו ורעייתו ועל 'הידידות' שלו עם אלדד יניב. בנט: "כל ניסיון לפגוע באבא ובמשפחתי אינו מוסרי, וחייב פשוט להיפסק. הדברים הם שקר מוחלט"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע תיק 4000, בו נחשד כי ראש הממשלה "שלט" באתר 'וואלה' בתמורה להטבות רגלטוריות לבזק. הערב נחשף ב'החדשות', כי למקורבי ראש הממשלה היה תכנית סדורה ומפורטת ל"חיסולו" של נפתלי בנט ערב בחירות 2013, כשהסקרים חזו לבנט 17 ואפילו 18 מנדטים, זאת באמצעות אתר 'וואלה'.

על פי הדיווח, ניכר שבהכנת התכנית הושקע מאמץ רב אשר לאחר גיבושה הועברה לביצוע ברוב המקרים בידי זאב רובינשטיין, מקורבו של נתניהו ומשם לבעלי האתר 'וואלה', שאול אלוביץ' וממנו למנכ"ל האתר, אילן ישועה. זו אמורה היתה להיות סדרה ארוכה של כתבות, קצתן כתבות שתיחזנה לכתבות תחקיר שכל מטרתן להציג באור מכפיש את נפתלי בנט.

חשיפת ההתכתבויות בין אלוביץ לישועה מתארות בדיוק איך נעשה המהלך, חלק מההודעות נכתבו על ידי זאב רובינשטיין לאלוביץ שבעביר אותם לישועה. כל למשל מנסים בסביבת נתניהו לעשות שימוש במה שטענו לחברות בין בנט לאלדד יניב.

אלוביץ מעביר חמישה ימים לפני הבחירות הודעה מרובינשטיין: "החומר השני והחשוב זה הציטוט של אלדד יניב שהוא חבר של בנט, ואומר אם לא להצביע לשמאל אז להצביע לבנט'". ישועה משיב כי, "אנסה בהמשך, לא היום כי כבר יהיו 3 (אייטמים שליליים) נגדו זה לא סביר".

באותו לילה, אחרי חצות, נמשכת ההתכתבות וניכר החשש מאפשרות שהסיפור הפך למוגזם. ישועה כותב כי, "השאר אטפל מחר, זה רגיש בטירוף לא רוצה להכשיל את כולנו כולל אותם (בני הזוג נתניהו), צריך לעשות בתחכום ובהדרגה אחרת יתפוצץ לכולנו בפנים". אלוביץ': "הסברתי לו (לזאב רובינשטיין) שאי אפשר הכל ביחד ושזה מסוכן. הוא הבין אך מקבל לחצים מהצמד". ישועה: "אעשה כמיטב יכולתי, אני עובד על זה ברגעים אלו". אלוביץ': "אל תסתכן בשום אופן" אלוביץ': "מהחבר (זאב רובינשטיין): 'הוא צודק, שלא יעלו הכל במכה אבל החומר שהעברתי בעיקר המסעדה שלא יסחוב מעבר למוצ"ש'".

בהמשך ההתכתבויות ניכר שראש הממשלה עצמו עוקב אחרי האתר וממתין לכתבות המכפישות שיפורסמו, אלוביץ' וישועה מנסים לספק אותם באמצעות כתבות מחמיאות לראש הממשלה. מנגד, ישועה מדווח כי בבית היהודי חושדים כי יש כאן מהלך מתוכנן וחוששים שהסיפור ייחשף.

בהמשך נחשף התכתבות בו מבקש מקורבו של ראש הממשלה להכפיש את אביו של נפתלי בנט, בטענה שניסה לפגוע בראש הממשלה המנוח יצחק רבין, זאת בתגובה לריאיון שהעניק בנט בו השווה את הקמפיין של נתניהו למה שהאשימו את נתניהו לאחר רצח רבין, כביכול היה לו אשמה ברצח.

אלוביץ שולח לישועה הודעה בשמו של רובינשטיין: "תבדוק אפשרות: לאור ההשוואה החצופה עשה נפתלי בין רצח האופי שעשו לביבי אחרי רצח רבין למתקפה כביכול על הכיפות הסרוגות וההסתה החמורה בדבריו בפגוש את העיתונות, אני מציע שתבדוק את התמונות מההפגנה נגד רבין בחנוכת צומת כפר שמריהו, שם תגלה את אביו של בנט כמעט פוגע פיזית ברבין, וכן בהפגנה בוינגייט בעקבותיה למיטב ידיעתי נפתח נגדו תיק במשטרה בגלל אלימות. אם הוא מסית נגד רה"מ אולי שווה לעשות שימוש בחומרים הנ"ל ולעורר את הציבור החילוני לגבי בית הגידול שממנו בא'". בהמשך ניתנה ההוראה לגנוז את הכתבה ולא לפרסמה.

השר נפתלי בנט הגיב הערב. ״כל מה שיש לי בעולם, קיבלתי מאבא שלי ג׳יימס בנט ז״ל, שהיה אדם טוב-לב ואידיאליסט, ומאמא שלי מירנה, שעזבו חיי נוחות בארה״ב ועלו לישראל מתוך ציונות. כל ניסיון לפגוע באבא ובמשפחתי אינו מוסרי, וחייב פשוט להיפסק".

בנט התייחס גם לטענה שעלתה בפרסום ומסר כי, "בתקופת הסכם אוסלו, אבא ז״ל, שהיה איש ימין גאה, כאב מאוד את מסירת חלקי ארצנו לערפאת, והשתתף בהפגנות רבות נגד המהלך. אני מעריץ אותו על אומץ ליבו. שאר הדברים הם שקר מוחלט. אבא היה אוהב אדם שמעולם לא פגע באיש. אני גאה מאוד באבא שלי ושום כתבה לא תשנה זאת״, דברי בנט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture