המתיחות בצפון • התכנית של סולימאני להדחת נתניהו והתגובה של רה"מ

מפקד כח אל-קודס דוחף להחרפה של העימות עם ישראל, ומעריך שטיל בעומק המדינה יוביל לסוף עידן נתניהו • רה"מ הגיב לדברים: "במקום להתערב בבחירות, מוטב שסולימאני יבדוק את מצבם של הבסיסים האיראניים שהוא מנסה להקים בסוריה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

התקיפה הישראלית הבאה בסוריה תגרור הסלמה נוספת בתגובה האיראנית? לאחר שיגור הטיל לעבר החרמון והתקיפה הלילית הנרחבת בסוריה מאותת מפקד כוח אל-קודס של משמרות המהפכה כי בכוונת האיראנים להחריף משמעותית את התגובות הבאות שלהם לתקיפות הישראליות.

עיתון היוצא לאור בכווית מדווח כי סולימאני הופיע בלילה שבין שני ושלישי בפני "המועצה העליונה לביטחון לאומי" והעניק סקירה נרחבת על האירועים האחרונים.

ע"פ הדיווח, סולימאני טען כי הרוסים הזהירו את האיראנים מפני התקיפה הישראלית, מה שגרם להם לפנות מוצבים ובכך לצמצם את הנזקים שנגרמו.

עוד דווח כי סולימאני הפציר בפני חברי המועצה להסכים למדיניות תגובה בה על כל טיל ישראלי ישגרו משמרות המהפכה 3 טילים לעבר ישראל. בנוסף הוא דרוש לנסות להפיל מטוסי קרב גם אלה חגים בשטח לבנון. סולימאני משוכנע, כך בדיווח, כי פגיעת טיל אחד או יותר בעומק שטח ישראל "תוביל להפלת שלטון נתניהו". אחרת, הוא מזהיר, רה"מ הישראלי ימשיך להסלים את המצב עד לניצחונו בבחירות.

בדיווח נטען כי מה שהצית את ההסלמה האחרונה היה ביקור של סולימאני בדרום סוריה, מרחק פחות מארבעים ק"מ מהגבול הישראלי. סולימאני, כך נטען, החליט על שיגור הטיל לעבר החרמון.

בסיום הידיעה דווח על כך שסולימאני דורש מסוריה להגיב צבאית על המתקפות הישראליות בשטחה, תוך שהוא מדגיש שי לה את הלגיטימציה הבינלאומית לפעול כך, זאת לאור הסרת העמימות הישראלית.

בתגובה לדיווח כתב ראש הממשלה: "במקום להתערב בבחירות, מוטב שסולימאני יבדוק את מצבם של הבסיסים האיראניים שהוא מנסה להקים בסוריה". לדבריו, "כל עוד אני ראש ממשלה, לא נפסיק להיאבק נגדם".

בתוך כך, ראש המל"ל לשעבר, האלוף במיל' יעקב עמידרור, התייחס הבוקר לאיום הסורי לשגר טילים לעבר נתב"ג ואמר: "לסורים יש טילים שיכולים להגיע לנתב"ג, אך מערכת היחסי הכוחות בינינו לסוריה היא כזאת שניסיון של הסורים ייתן לנו רישיון לפגוע בהם כל כך קשה עד לכדי סיום השלטון הסורי, לכן אני לא רואה את הסורים מסתכנים באירוע כזה".

בראיון ל'רדיו ללא הפסקה' הוסיף עמידרור: "לסורים יש יכולת אמנם לפגוע במטוסים היוצאים מנתב"ג, אך הסיכוי שהסורים יעשו דבר כזה נראה לי מופרך. יש לנו אמצעים לנטרל את הטילים של הסורים. אל לנו להוריד את ההגנות במערך הנ"מ שלנו".

עמידרור נשאל האם העבודה שיש להם גיבוי איראני תאיץ בסורים להגיב, והשיב: "במזרח התיכון בדרך כלל המדינות מדברות גבוהה גבוהה, אך ברגע שזה מגיע לתמיכה אחד לא עוזר לשני. חיזבאללה לא עוזר לחמאס וחמאס לא עוזר לחיזבאללה, למרות האגדות. מעטים המקרים בהם ארגון או מדינה הגיעו לעזרה למדינה אחרת מתוך מחויבות בלבד. לאיראנים בסוריה אין יכולות לגבות את הסורים. על זה אנחנו נלחמים ואת זה אנחנו רוצים למנוע".

ומה באשר לשימוש בחיזבאללה כדי לגבות מחיר מישראל? "הם יצטרכו לשאול את עצמם אם הם מוכנים להקריב את הכלי הכי חשוב שיש להם בלבנון. לדעתי הם שומרים את הכלי הזה ליום בו יצטרכו להתמודד עם ישראל בעצמם. או בעקבות החלטה שלנו לפגוע במערכות הגרעין שלהם, היינו קרובים לזה מאוד לפני כמה שנים. או אם וכאשר ייווצר עימות בינינו לבינם על אדמת סוריה. הם לא יבזבזו את זה עברו איזושהי הרפתקה סורית. כמובן שמדובר בהערכה מושכלת שלי בלבד", כך עמידרור בדברים שאמר, כאמור, בראיון ל'רדיו ללא הפסקה'.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture