Miriam Alster/Flash90

בנט: "השאלה היא מי יהיה שר הביטחון הבא – נפתלי בנט או בני גנץ"

יו״ר הימין החדש שובר שתיקה ואומר כי "הציבור יצטרך לבחור בין ימין חדש - לשמאל חלש". מסמן מטרות: ״היעד שלנו הוא 15 מנדטים; נרצה את תיקי המשפטים והביטחון בממשלה הבאה״. על תיקי נתניהו: ״נקבל החלטה רק אחרי החלטת היועץ לאחר שימוע״

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שבועות אחרי שפרש מהבית היהודי והקים את 'הימין החדש', התייצב הבוקר שר החינוך נפתלי בנט לראיון ראשון ב'ווינט' והסביר את החלטתו: "בנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה, זה ברור. השאלה היא מה יהיה אופי הממשלה. אם הממשלה תהיה עם גנץ, לפיד ולבני או ממשלת ימין אמיתית איתנו. הצעד הזה (הקמת הימין החדש) פשוט מציל את גוש הימין. לפני שהקמנו את המפלגה, הגוש הימני עמד 57 מנדטים וכרגע אנחנו על 62-63. אנחנו ימין בהיר ואמיתי – נגד הקמת מדינה פלסטינית, נגד מסירת שטחים, נגד שחרור מחבלים, בעד שמרנות משפטית. היו 40 שנות שלטון שבהן הצבעת ימין וקיבלת שמאל. יש לנו את האומץ לשנות. אנחנו ימין ממלכתי שפועל לאחדות בעם".

עוד הוסיף כי, "הבית היהודי-תקומה הייתה ביתי במשך 6 שנים ואני אוהב מאוד את האנשים. צריך לומר שאני ירשתי את הבית היהודי עם חוב של עשרות שנים בהיקף של 40 מיליון ₪ ובשורת פעולות לא קלות צמצמתי אותו ל-19 מיליון ש"ח. אני מותיר מפלגה במצב הרבה יותר טוב ממה שקיבלתי. יש חשיבות במפלגה דתית-ימנית, אני קובע בצורה מאוד ברורה שהבית היהודי-תקומה יעברו יפה מאוד את אחוז החסימה אחרי שיבחרו הנהגה". בנט מסמן את המטרות למערכת הבחירות: "היעד שלנו הוא 15 מנדטים, נרצה את תיקי הביטחון והמשפטים בממשלה הבאה".

על בני גנץ: "אין לי שום דבר נגד בני גנץ ברמה האישית. אני מדבר על תפיסותיו. הוא מבטא את ״תפיסת התיקו״ שלפיה אנחנו לא חותרים לניצחון, שהעיקר זה לצאת מכל מערכה בשלום אבל מבלי לנצח. זו תפיסה שכשלה ב-30 שנים האחרונות. בצוק איתן אני באתי ואמרתי "יש 30 מנהרות טרור, הן בשלות לגמרי לאסון רב מימדי" ובא בני גנץ ואמר שעדיף לא להיכנס. זו הימנעות, דחיינות. אחת השאלות בבחירות היא מי יהיה שר הביטחון בממשלה הבאה – נפתלי בנט או בני גנץ".

על חקירות ראש הממשלה: "אני מקווה שלא נגיע למצב של הגשת כתב אישום. זה לא טוב ברמה האישית ולא ברמת מדינת ישראל. אני אגיד בצורה הכי ברורה – אנחנו לא נצטרף למקהלת הפופוליזם, אנחנו בימין החדש נמתין להחלטת היועץ לאחר שימוע ורק אז נתכנס בסיעה ונקבל החלטה. החוק קובע שראש ממשלה לא חייב להתפטר עד אחרי פסק דין חלוט, והרציונל הוא שרוצים ביקורת שיפוטית על ההחלטה שיכולה להחליף שלטון. אנחנו נתכנס בסיעה, ונדון לפי כל העובדות שיהיו לפנינו. בשלב זה, אנחנו נמליץ באופן ברור לנשיא ריבלין על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה הבאה". עוד הוסיף בנט: "אני מכיר את היועץ המשפטי לממשלה במשך שנים רבות. מדובר באיש ישר וערכי ואני סומך עליו שיעמוד בכל הלחצים, משמאל ומימין".

על דת ומדינה: ״אנחנו המפלגה של עם ישראל, הציונות המתחדשת. אנחנו שוקדים בימים אלה על כתיבת המצע. אני מודיע כאן שמיד אחרי הבחירות נקים ועדה ציבורית מיוחדת ברוח אמנת גביזון-מידן כדי לייצר הסכמה רחבה בכל הנושאים במדינת ישראל. אנחנו לא דגל חילוני ולא דגל דתי. אנחנו מאמינים במסורת, בשורשיות של עם ישראל. אנחנו צריכים לאזן בין מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, עם שמירה על זכויות הפרט. אנחנו נגד כפייה דתית ונגד כפייה חילונית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture