צילום אילוסטרציה: באסל עווידאת – פלאש 90

כתב אישום הוגש נגד הקטין מבנימין שיידה אבנים וגרם למותה הפלסטינית

הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום בגין הריגתה של הפלסטינית עאישה ראבי בנסיבות של מעשה טרור. השב"כ: "מדובר בפיגוע טרור לכל דבר. התקיים מאמץ יזום ומתמשך של גורמים רבים בעלי אינטרס שנועד לשבש את מהלכי החקירה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כתב אישום הוגש היום בבית המשפט המחוזי בלוד נגד הנער בן ה-16 מישיבת "פרי ארץ" שברחלים בגין הריגתה של תושבת הכפר בדיא עאישה א-ראבי, יידוי של אבן לעבר כלי תחבורה וחבלה במזיד ברכב בנסיבות מעשה טרור. אתמול פורסם כי הראיה המרכזית שנמצאת בידי שב"כ היא דגימת DNA של הנער שנמצאה על האבן בזירת האירוע. מעצרו של הקטין הוארך עד להחלטה אחרת.

לפי כתב האישום, ביום שישי ה-12 באוקטובר 2018 התמקם הנער, בליווי אחרים, על גבעה הצמודה לשולי כביש 60, שהינו כביש בינעירוני מהיר, הממוקמת מטרים ספורים מהכביש, בחלקו שבין צומת רחלים לצומת תפוח. הנער אחז בידו סלע אשר משקלו קרוב לשני קילוגרם, במטרה לפגוע באמצעותו בנוסעי רכב ממוצע ערבי, וזאת מתוך מניע אידיאולוגי של גזענות ועוינות כלפי ערבים באשר הם.

באותה עת נסעו עאישה ראבי, בן זוגה ובתם בת ה-9 בחלק זה של הכביש, מצומת רחלים לצומת תפוח, בדרכם לביתם בבידיא, ברכב המשפחה, במהירות גבוהה של כ-100 קמ"ש. עם התקרבות הרכב זיהה הנאשם שמדובר ברכב פלסטיני עם לוחית זיהוי לבנה פלסטינית. לקראת הגעת הרכב במהירות גבוהה יידה הנאשם את הסלע בעוצמה ובאופן חזיתי לעבר שמשת הרכב הקדמית, במטרה לפגוע ביושבי הרכב, ומתוך אדישות לאפשרות גרימת מותם.

הסלע פגע בחלקה העליון הימני של שמשת הרכב הקדמית, ניפץ אותה, חדר אותה, ופגע בעוצמה אדירה ישירות בראשה של עאישה, הכל לעיני בני משפחתה. כתוצאה מכך נגרמה לעאישה פגיעת ראש קשה וקטלנית. בעלה, נהג הרכב אשר הצליח שלא לאבד שליטה ברכב ולהימנע בכך מסיכון בטיחותם שלו, של הילדה הקטנה ושל יתר משתמשי הכביש, המשיך בנסיעתו לכיוון צומת תפוח, תוך שהוא מפעיל אורות חירום מהבהבים, קורא לעבר בתו בצעקות ונוסע במהירות למרפאה הפלסטינית הקרובה ביותר למקום, שם נקבע מותה של אשתו. כך לפי כתב האישום.

 

פרשת "הטרור היהודי": רוב העצורים שוחררו; שב"כ מנסה למזער נזקים

 

בית המשפט המחוזי מרכז שבלוד האריך את מעצרו של הנאשם עד החלטה אחרת בעניינו. גורם המעורה בפרשת הטרור היהודי, אמר ל'חדשות 13' לאחר הגשת כתב האישום בגין הריגת עאישה א-ראבי, כי לא צפויים אישומים נוספים נגד יתר הנערים שנעצרו בחשד למעורבות באירוע. זאת מכיוון שלא התגבשה תשתית ראייתית מספקת להגשת כתב אישום. כזכור, ארבעת הנערים שוחררו למעצר בית לפני כשבועיים – והחשוד המרכזי היה היחיד שנותר במעצר.

הגורם התייחס גם לשרידי הדנ"א שנמצאו על הסלע שנזרקה לעבר א-ראבי – הראייה המרכזית נגד הנער, ואמר כי תוואי השטח בזירה נבחן באופן דקדקני, וכי מלבד הדנ"א של ההרוגה ושל בעלה שהדף ממנה את הסלע – נמצאו רק שרידי הדנ"א של החשוד. ממצאים אלו יוצגו בהמשך בפני בית המשפט – כך לדברי הגורם. גזר הדין המקסימלי שעשוי הנער לקבל הוא 25 שנה, אך בשל נסיבות מקלות של המקרה – הוא לא צפוי לקבל את העונש המירבי.

גורמים המעורים בתיק מסרו כי קיימות ראיות נוספות נגד הנער בן ה-16 המואשם בפרשה – מלבד ה-DNA שנמצא על הסלע שהושלך לעבר הרכב בו נסעה ראבי וגרם למותה, ואשר שייך לדבריהם "בוודאות" לנער. הגורמים הוסיפו כי ראש ישיבת "פרי הארץ" שבה למד הנער הפריך "בצורה משמעותית" את האליבי שהוא מסר בגרסתו. לפני כן, אמר התובע מטעם הפרקליטות, עו"ד רועי רייס, כי החקירה בפרשה נוהלה במקצועיות ולוותה כל העת בפיקוח צמוד של בתי המשפט.

אביו של הנער אמר בתום הדיון בבית המשפט: "אנחנו יודעים שהבן שלנו חף מפשע. האיש הפשוט ברחוב מבין מצוין שהבן שלנו חף מפשע. לצערנו, מוטיבציית יתר למצוא אשמים בכל מחיר הפכה אותנו לקורבן. יום אחד, זה ייקח זמן לצערנו, הבן שלנו יזוכה, אנחנו בטוחים ויודעים את זה, אבל מי ישיב לו את שנות הנערות שיגזלו ממנו? מי ירפא את הלב השבור של המשפחה שלו, החברים שלו? מי ייתן את הדין על זה, את זה אנחנו לא יודעים. אנחנו חזקים ומקווים שנחזיק מעמד, אבל העוול זועק לשמיים".

 

נתניהו: "אין מה להשוות בין היקף הטרור הערבי למקרי הקיצון של הטרור היהודי"

 

עו"ד אמיר ברכה, המייצג את הנער מטעם ארגון חוננו, מסר בתגובה כי "דיברנו עם הקטין, הוא במצב רוח טוב. הוא עומד מאחורי חפותו. הוא חוזר ואומר שהוא לא עומד מאחורי האירוע הזה. אני חושב שהמדינה ורשות החקירה עשתה פה עוול – היא תקע את החץ ואז סימנה את המטרה. המדינה, במקום להגיע לחקר האמת ולזהות מי האדם שעשה את זה, פשוט סימנה את ישיבת רחלים כישיבה המוציאה ממנה רוצחים". כמו כן הוסיף כי "מדובר בכתב אישום שעומד מעליו סימן שאלה גדול. הראיה המרכזית היא בעצם סוג של DNAעלום שאיננו ידועים כרגע מהו. חבל שהוגש כתב האישום, שמתבסס ועומד על רגל צולעת של DNA שספק אם יעמוד במבחן בית המשפט".

לאחר הגשת כתב האישום בשב"כ פרסמו הודעה המתארת את השתלשלות הפרשה והדגישו כי "מדובר בפיגוע טרור לכל דבר". בהודעה נכתב כי "עם היוודע דבר הפיגוע, החלה חקירת המקרה כאשר נבחנו כל כיווני החקירה. עם התקדמות החקירה וקבלת מידע מודיעיני רלוונטי ועדכני, החלו פעולות חקירה סביב החשד שמדובר בפיגוע שמבצעיו יצאו מישיבת 'פרי הארץ' ברחלים".

בשב"כ תיארו כי טרם נקיטת אמצעי מעצר וחקירה קיימו החוקרים שיחות עם ראשי הישיבה וגורמים נוספים. בארגון טוענים כי מול פעולות אלו "התקיים מאמץ יזום ומתמשך של גורמים רבים בעלי אינטרס שנועד לשבש את מהלכי החקירה". לדבריהם, "במסגרת מאמץ זה, בוקר למחרת ביצוע הפיגוע, ביום שבת, יצאה קבוצת פעילים קיצונים ברכב מיצהר לישיבה ברחלים לטובת נערים הלומדים בישיבה כיצד להיערך ולהתמודד עם החקירות".

 

שר התורה על ה'טרור היהודי': "מסכנים חיי יהודים ומרבים שנאת ישראל"

 

עוד ציינו כי אותם מהלכים נמשכו גם במהלך החקירה עצמה, לאחר מעצרם של תלמידי הישיבה בחשד למעורבות בהריגתה של א-ראבי. "במקביל לפעולות החקירה התקיים מאמץ יזום ומתמשך מצד גורמים בעלי אינטרס להכפיש את השב"כ ועובדיו וליצור דה לגיטימציה לפעילותו", תיארו. "התנהלותם של גורמים אלה, המשדלים גם את מי שאינו מעורב בפעילות עבריינית, להימנע מכל שיתוף פעולה עם רשויות החקירה, הינה חמורה ביותר ונוטעת בקרב נערים צעירים את התפיסה המוטעית כי לא יישאו באחריות למעשים חמורים המבוצעים על ידם", נכתב.

בארגון קושרים את הנערים החשודים במסגרת הפרשה לפעילי גבעות אלימים. לטענתם, מרבית פעילים אלו הם קטינים, נפלטי מסגרות חינוך, שמסתובבים בגבעות ללא השגחה ונוהגים באלימות "המסכנת את ביטחון האזור כולו". הם לא משרתים בצה"ל, ומחזיקים באידיאולוגיה של "משיחיות אקטיבית", לפיה המדינה ומוסדותיה הם איוב. בשב"כ ציינו כי במהלך 2018 נרשמה עלייה משמעותית של אירועים אלימים בעלי פוטנציאל לפגיעה בנפש מצד פעילים אלה, כפי שאירע בפיגוע זה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נדהמתי לקרוא כיצד מובאים באתר חרדי בטוי לדעות שמלאניות.ורצח אופי של נער חף מפשע תלמיד ישיבה שעושה סיום מסכתות ולא נער רחוב כמו שכתבתם פה.ולא מצאו את הDNA שלו על האבן.מצאו חלקיDNA שיכול להתאים לעוד 30,000 איש.ואין שום הוכחה .דעת השבכ ובית משפט אינם דעת תורה.חכמים הזהרו בדבריכם.
מדובר בנער איכותי ומשפחה יראת שמיים ועליכם לתקן את הדברים.אם פוסלים אתרים שחו יש בהם עברות חמורות של יהרג ובל יעבור.הוצאת שם רע ורצח אופי שקולה כנגד .
חזרו בכם.תבררו את הדברים וכשרותם בנפה.ואם יש בכם יראת שמיים גם פרסמו תגובה זו

בהמשך לתגובתי.כל דקה שאתם משאירים את כתבה הזאת כמות שהיא אתם עוברים באין ספור איסורים של הוצאת שם רע…..ששכרה הרבה מאוד…
איפה דעת תורה ויראת שמיים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture