נסראללה שובר שתיקה: "יש מנהרות שלא נחשפו – מתכננים לפלוש לגליל"

מזכ"ל חיזבאללה הכחיש את השמועות בנוגע למצבו הרפואי והתייחס למבצע "מגן צפוני": "חלק מהמנהרות ישנות - צחקתי כששמעתי שאומרים שתוכנית כיבוש הגליל סוכלה". על התקיפות בסוריה: "נגיב על כל מתקפה עלינו"‎

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שובר הערב (מוצאי שבת) שבועות ארוכים של שתיקה בריאיון מיוחד בערוץ "אל-מיאדין", שמזוהה עם ארגון הטרור. אחרי שנראה לאחרונה ב-12 בנובמבר – ומאז נדם קולו גם לכל אורך מבצע "מגן צפוני" – הכחיש נסראללה את השמועות על מצבו הרפואי: "כל מה שנאמר זה שקר שאין לו בסיס. גופי, מוחי, ליבי, ונפשי כולם תקינים". נסראללה רמז לאפשרות שיש עוד מנהרות טרור שלא התגלו בגבול לבנון, והאשים שראש הממשלה בנימין נתניהו פתח במבצע בשל החשדות נגדו: "האדם הזה עלול לעשות בתקופה הקרובה הרבה טעויות בשיקול דעת, כדי להישאר בשלטון ומחוץ לכלא".

"לאחרונה מלאו לי 60, ואני לא סובל מכל בעיה רפואית, אני בריא. מצחיק לשמוע כל מיני כתבים שטוענים 'שהוא מת ובמקרר, ושהנהגת חיזבאללה מתכנסת'", אמר נסראללה, והסביר את שתיקתו: "אני לא אדם שמרבה לדבר. אין לנו טעם לדבר סתם. האמת שהיא שבדצמבר ובינואר אין אירועים חשובים".

עוד הוא אמר כי המבצע לא הסתיים. "למרות שהישראלים הכריזו על סיומו, החפירות עדיין נמשכות", הצהיר. על נתניהו אמר נסראללה שהוא "משרת אותנו באמצעות החדרת פחד ללבבות תושבי הצפון, ו'מגן' צפוני שירת אותנו בלוחמה הפסיכולוגית". לטענתו, הוא החליט לשתוק עד סיומו של מבצע "מגן צפוני" לנטרול מנהרות חיזבאללה "כדי לא לסייע לנתניהו ואיזנקוט במערכה התקשורתית".

לאחר מכן, טען כי "למרות שהודיעו שמבצע מגן צפוני הסתיים, הם המשיכו עד אתמול לחפש אחר מנהרות. איזנקוט לקח קרדיט על מבצע שטרם הסתיים". לטענתו, "החלטתי לדבר כעת על המנהרות כי הישראלים ממתינים לזה, כמו גם הידידים. אני לא רוצה להודות שחיזבאללה חפר את המנהרות. ישראל טוענת שחיזבאללה חפר אותן. אני כן אומר שיש מנהרות בדרום לבנון, והן אכן נחשפו, אבל הן נחפרו לפני מלחמת לבנון השנייה. מה שמפתיע הוא שלקח לישראלים זמן רב כדי לחשוף אותן. אנחנו לא נותנים לישראלים מידע מי עומד מאחורי החפירה. לפי התקשורת הישראלית, שהייתה מדויקת, המודיעין הישראלי כשל במשך 14 שנים בחשיפת המנהרות".

 

דיווח: חסן נסראללה נעצר ע"י איראן בעקבות חשד למעילת כספים

 

בריאיון הוא נשאל גם האם כל המנהרות בגבול נחשפו על ידי ישראל, והשיב: "על זה צריך לשמור במסתורין. מעניין שהרמטכ"ל ושר הביטחון הקודם משה יעלון אמר לפני 'מגן צפוני' לתושבי הצפון ש'ידענו על קיום המנהרות לפני שנתיים', לאחר שהתושבים אמרו שיש אינדקיציות לקיום מנהרות. אני פונה לאותם תושבים ושואל, האם אתם בטוחים שנתניהו, ואייזנקוט, והרמטכ"ל החדש משקרים לכם או מספרים לכם את האמת שאין עוד מנהרות בצפון?".

נסראללה סירב לקחת אחריות על חפירת המנהרות, ״אין שום סיבה שנגיב להאשמות של ישראל אם חיזבאללה אכן חפר את המנהרות הללו או לא. אנחנו שומרים על עמימות ולא ננדב פרטים בטחוניים לישראל בחינם. אנחנו לא פועלים בשרות המודיעין הישראלי״. נסראללה הדגיש כי במלחמה הבאה אם ישראל ייכנסו אנשי הארגון לשטחה וכי יש בידם אמצעים לעשות זאת.

"צחקתי רבות כששמעתי את איזנקוט ואת נתניהו אומרים שהאיום של הפלישה לגליל הוסר", אמר נסראללה. "יש חור משמעותי בחשיבה הזאת כיוון שסוגיית הפלישה לגליל לא תלויה במנהרות. ומאיפה הם יודעים שכל המנהרות נחשפו? אני חוזר ואומר – אם נחליט להיכנס לגליל במקרה של מלחמה על לבנון, הם לא ידעו איך ניכנס, מתחת לאדמה, מעל האדמה, מהאוויר".

"נתניהו אינו גנרל, אבל גנרל כמי איזנקוט היה צריך לחשוב צבאית: האם העלה בדעתו שאנחנו נשתלט על הגליל באמצעות המנהרות? אני מודה שהאויב שלי מבין, אבל האינטרסים שלהם לא סייעו להם בחשיבה. הם היו צריכים לחשוב אם הגיוני שחיזבאללה היה נכנס לגליל עם אלפי לוחמים בארבע מנהרות. אני לא יודע אם ניכנס לגליל, כחלק מהמהלך ההגנתי, דרך הים, האוויר, הקרקע או המנהרות".

 

רה"מ: המנהרות נועדו לכיבוש הגליל; הרמטכ"ל: המבצע יימשך שבועות • צפו

 

נסראללה התייחס לאפשרות של תקיפה ישראלית נגד לבנון וטען כי "המחיר של תקיפה ישראלית יהיה גבוה בהרבה ממה שישראל חושבת". הוא סירב להתייחס לאופי התגובה, חרף שאלת המראיין: "האופציות שלנו פתוחות וכל האופציות שלנו על השולחן. אם ישראל תתקוף בתוך שטח לבנון או תבצע פעולה כלשהי בתוך המדינה או תהרוג את אנשיה בסוריה, אז אנחנו נגיב".

באשר למאבק שישראל מנהלת נגד הטילים המדויקים של חיזבאללה, פנה נסראללה לאזרחי ישראל וטען כי "תגיד לנתניהו שהאינטרסים שלכם הם שלחיזבאללה יהיו טילים מדויקים, כדי שאם נשגר טיל לעבר בסיס צבאי בתל אביב אז הוא יפעול שם ולא במרחק של 500 או אלף מטרים". לדבריו, "יש לנו טילים מדוייקים שיכולים לפגוע בכל מטרה שאנחנו רוצים במלחמה הבאה. אנחנו לא צריכים להעביר ללבנון עוד טילים מדויקים. יש לנו מספיק טילים שישיגו את המטרות שלנו בכל מלחמה עתידית".

בתשובה לשאלה האם הטילים של חיזבאללה מגיעים לבאר שבע, ענה כי "ההתנגדות התקדמה עם ארסנל הטילים מהגליל לחיפה, ודרומה משם. ההתנגדות הייתה מסוגלת ב-2006 לתקוף את תל אביב. כל מלחמה שתהיה, כל פלסטין הכבושה תהיה תחת אש. המלחמה הבאה לא תהיה כקודמותיה".

נסראללה הוסיף: "אני רוצה לספר בדיחה לתושבי ישראל. האינטרס שלכם זה להגיד לנתניהו: "תן לחיזבאללה את האפשרות שיהיה לו טילים מדויקים. כי אם הטיל מדויק הוא יפגע בבסיסים בלב תל אביב, אבל אם לא יהיו לנו טילים מדויקים, הם עלולים לפגוע בבית שלכם". נסראללה טען כצפוי כי לארגון יש "טילים מדויקים לטווח מספק מאוד. אנחנו יכולים לתקוף כל יעד שנרצה. הניסיון של נתניהו למנוע מאיתנו להשיג את הטילים האלה באמצעות התקיפות בסוריה לא מועיל".

נסראללה התייחס גם ללחימה בסוריה, וטען כי "הודעת טראמפ על נסיגת כוחותיו היא רצינית ואמיתית". עוד טען, כי סוריה מסוגלת להכריע את המצב באידליב, אך החליטה ללכת לכיוון של ניסיון לפתרונות הומניטריים. לאחר שנשאל מדוע בחר נתניהו להודות בתקיפות צה"ל בסוריה, אמר נסראללה כי "ישראל כשלה מודיעינית בסוריה. עלינו לצפות לצעד לא חכם מצד נתניהו ערב הבחירות".

 

אחרי נאום נתניהו: צהל מפרסם תמונות של אתרי הטילים בביירות • צפו

 

דובר צה"ל בשפה הערבית, אביחי אדרעי, הגיב לדבריו של נסראללה ברשת החברתית טוויטר ואמר כי: "עדיין מסתתר יא נסראללה? על אף שדיברת עם 'האחים' כמו שאתה קורא להם, לפני שנכנסת לחדר הזה במרתף, שאמרו לך שהצבא הישראלי נח בשבת". אדרעי רמז לקשר בין חמאס לחיזבאללה.

"נפשך רודפת שלום יא נסראללה, אפילו שממך יצא הרצח של (רפיק) אל-חרירי באמצעות בדר א-דין?" אדרעי עקץ את נסראללה בשל רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר ב-2005 שהאשים פעילי חיזבאללה ברצח, שלפי חלק מהטענות הוזמן על ידי אסד וסוריה. בדר א-דין הוא בכיר בחיזבאללה

אדרעי פנה לנסראללה ואמר: "לפי התיאור שלך, המנהרות כל כך ישנות עד שהלוחם שתועד נכנס למנהרה הוא פעיל שנשכח משנת 2006, ושהפעילים שהגיעו למפעל בכפר כילא וראו את יציאת הבטון מהמנהרה הם במקור פעילי שלום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture