Ohad Zwigenberg/YEDIOTH AHRONOTH/POO

נתניהו: "נסראללה במבוכה גדולה בגלל המצוקה הכספית שלו" • צפו

ראש הממשלה הגיב למזכ"ל חיזבאללה ששבר אתמול שתיקה: "הוא במבוכה גדולה בגלל בהצלחה הכבירה שלנו במבצע 'מגן צפוני. הסנקציות על איראן פוגעות קשות במימון. תאמינו לי לנסראללה יש סיבות טובות לא לרצות את נחת זרוענו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי, "אתמול נסראללה שבר שתיקה. הוא מצוי במבוכה גדולה בגלל שלוש סיבות: ראשית, בגלל ההצלחה הכבירה שלנו במבצע "מגן צפוני". הוא ואנשיו השקיעו מאמץ אדיר בנשק ההפתעה של המנהרות החודרות, כולל חפירתן, בניגוד לדבריו, בשנים האחרונות ובחודשים האחרונים. בתוך שישה שבועות שללנו ממנו לחלוטין את הנשק הזה".

"שנית, נסראללה מצוי במבוכה בגלל מצוקה כספית. המדיניות שקידמנו לחידוש הסנקציות על איראן היא מדיניות שאומצה על ידי הנשיא טראמפ בצורה בהירה וחדה, פוגעת קשות במקורות המימון של איראן וגרורותיה ובראשן החיזבאללה. שלישית, נסראללה מצוי במבוכה בגלל הנחישות שלנו". לדברי ראש הממשלה, "מול חיזבאללה ניצב כוח המחץ הקטלני של צה"ל. ותאמינו לי, לנסראללה יש סיבות טובות לא לרצות להרגיש את נחת זרוענו".

נתניהו התייחס גם למשלחת הישראלית לברזיל ואמר כי, "אמש שוחחתי עם ידידי נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו. הצעתי לו סיוע באיתור הנעדרים מאסון קריסת הסכר שפקד את ברזיל. הבוקר כבר יצאה לברזיל משלחת של צה"ל עם 130 איש מכוחות ההצלה של פיקוד העורף, הכבאות, הרפואה ונציגי משרד החוץ, עם ציוד ומכשור הצלה. אנחנו גאים בהם".

בנושא יום הזיכרון הבינלאומי להנצחת קורבנות השואה ויום המאבק באנטישמיות אמר ראש הממשלה כי, "אנטישמיות מהימין איננה תופעה חדשה שם. מה שחדש באירופה זה השילוב של האנטישמיות האיסלאמיסטית, והאנטישמיות של השמאל הקיצוני שמתעטפת בגלימה של אנטי ציונות, כמו שקרה לאחרונה בבריטניה ובאירלנד. בושה. אנו מוקיעים את כל צורות האנטישמיות באשר הן".

גם השר יובל שטייניץ מהליכוד, חבר הקבינט, התייחס לשבירת השתיקה של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. "שמענו אתמול נסראללה מגמגם וחלש", אמר שטייניץ. "הוא מובך מחשיפת המנהרות כיוון ששללנו לו נשק אסטרטגי. מנענו מאיראן העברת ערכות טילים מדיוקים לידי חיזבאללה. הסנקציות על איראן גרמו בעקיפין לקיצוץ בתקציב חיזבאללה. אתמול בנאומו ראינו נסראללה מוחלש כי ישראל הצליחה לשלול ממנו את המנהרות, את מערכות הטילים המדוייקים וגם תקציבים מאיראן שנמנעו בעקבות הסנקציות".

 

נסראללה שובר שתיקה: "יש מנהרות שלא נחשפו – מתכננים לפלוש לגליל"

 

ח"כ אבי דיכטר, יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, אמר הבוקר כי יתכן שלחיזבאללה מנהרות נוספות בגבול הצפון שלא אותרו על ידי צה"ל. בראיון לכאן ב', הגיב דיכטר לראיון עם מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, בו רמז כי ישראל לא גילתה את כל המנהרות של ארגון הטרור. ראש השב"כ לשעבר אמר גם כי שתיקתו של נסראללה עד לראיון מעידה על המכה שספג במבצע "מגן צפוני".

"אני חושב שצריך לשאול לא למה הוא דיבר אלא למה הוא שתק", אמר דיכטר. "השתיקה הזו לאורך חודשים לא מאפיינת אותו – לא בעיניים לבנוניות, לא בעיניים ערביות, לא בעיניים איראניות ובוודאי לא בעיניים ישראליות. השתיקה שלו בהחלט הייתה מאופיינת בבעיה קשה מאוד שנוצרה לו. החיזבאללה בנו פרויקט התקפי מאוד בעייתי מבחינת מדינת ישראל, בנו אותו לאורך שנים, את המנהרות האלה. ולא נסראללה ולא אנשיו ששמרו על זה במידור גבוה מאוד, לא היו מוכנים למכה שנחתה עליהם במבצע מגן צפוני".

בתשובה לשאלה האם לחיזבאללה יש אולי עוד מנהרות, השיב חבר הכנסת: "איך אומרים בערבית? 'לא משלמים מכס על מילים'. אתה יכול לדבר בייחוד אחרי תקופת אלם כה ארוכה שהוא נדרש לה. אבל מעבר לזה אני אומר לעצמנו: טוב שצה"ל ומערכת הביטחון יבדקו הלאה האם יש מנהרות נוספות. זה תמיד טוב ואני אומר את זה כאיש מודיעין במשך הרבה מאוד שנים".

"לצה"ל יש את הכלים, בדיוק כמו שגילינו את שש המנהרות, לגלות אם יש פעילות נוספת", הוסיף ראש השב"כ לשעבר. "המנהרות האלה היו חלק ממערך ההתקפה שהחיזבאללה מכין. אם יש חלק זה אומר שיש גם חלק נוסף והחלק הנוסף צריך להטריד אותנו לא פחות".

"אבל חיזבאללה יודע שמעבר מתכנון לביצוע יביא עליהם מכה שבאמת לא כתובה בשום מקום", אמר יו"ר ועדת חוץ וביטחון. "אנחנו לא מוכנים שיהיו לחיזבאללה טילים מדויקים. כשחיזבאללה יורה על מטרות אזרחיות, כשהחמאס והג'יהאד בעזה יורים, זו תפיסת התקפה ברברית שלא מקובלת בעולם או עלינו".

 

"נסראללה שכח שבמלחמה הבאה עתידו של חיזבאללה יהיה בסימן שאלה"

 

כזכור, אתמול התראיין נסראללה והפריך את השמועות בדבר מותו ומצבו הבריאותי. בנאומו התייחס למנהרות הטרור שנחשפו ונוטרלו. "אחת המנהרות שנחשפו היא בת 13 שנים, וזה בתוך שטח ישראל. כלומר המודיעין הישראלי והטכנולוגיה הישראלית לא עלתה על קיום המנהרה הזאת בתוך השטח שלה", אמר נסראללה והוסיף כי הוא "מאשר שחלק מהמנהרות היה לפני מלחמת 2006".

את שתיקתו בקשר למבצע "מגן צפוני", הסביר נסראללה: "התכנסנו והערכנו, והייתי יכול לדבר ביום השני והשלישי. אך השארתי את הבמה לנתניהו ולאיזנקוט, כי הם היו צריכים קמפיין התעמולה, עד שתסתיים. לא רצינו לסייע להם בקמפיין שלהם. למרות שהודיעו כי המבצע הסתיים, הם המשיכו עד אתמול לחפש אחר מנהרות".

נסראללה טען כי לא רצה "לדבר לפי הזמן שלהם". לטענתו, "הוא בוחר את הזמן לצאת לאנשים. אנחנו לא חייבים להכחיש שאני בריא או לא בריא. גם בעניין הבריאות שלי, רציתי לא להכחיש כדי לא לצאת לתקשורת כל פעם שיש שמועה. בחודש פברואר אני אצא לתקשורת שלוש פעמים".

באשר לזהות חופרי המנהרות אמר נסראללה כי הוא "לא חייב להגיד שחיזבאללה חפר את המנהרות האלה. משום שאנחנו מעדיפים תמיד לשמור על עמימות בטחונית". לדבריו, "אין סיבה לעבוד בחינם עבור ישראל. ישראל טוענת שצד כלשהו חפר את המנהרות אבל אין לו הוכחה לכך ואין סיבה שנתן לו תשובה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture