Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90

122 הדלפות: הפרקליטים הציגו ליועץ המשפטי את 'ההדלפות המגמתיות'

פרקליטי ראש הממשלה תיעדו והגישו ליועץ המשפטי לממשלה, 122 הדלפות שפורסמו בערוצי התקשורת בנוגע לחקירותיו של נתניהו • "מדובר במקרה מובהק בו הכמות הופכת לאיכות. מתקבל רושם של אימוץ נורמות פסולות, שהשתרשו בחקירות אלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה שיעצור את ההדלפות המגמתיות נגדו, היום פרקליטיו הגישו ליועמ"ש תיעוד של 122 הדלפות שפורסמו באמצעי התקשורת במהלך חקירות ראש הממשלה.

"מדובר במקרה מובהק בו הכמות הופכת לאיכות, עד שנוכח השטף הבלתי פוסק של ההדלפות ונוכח זיהום החקירה מיסודה, מתקבל רושם של אימוץ נורמות פסולות, שהשתרשו בחקירות אלה, נורמות שבינן לבין שלטון החוק וניהול חקירות תקינות, אין ולא כלום, שאין להן מקום במדינת חוק ושלא ניתן לקבל אותן", כתבו פרקליטי רה"מ, עו"ד נבות תל צור ועו"ד טל שפירא, ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

ראש הממשלה כתב בטוויטר: "פרקליטיי הגישו כעת ליועמ״ש תיעוד של 122 הדלפות מהחקירות שפורסמו בתקשורת במהלך החקירות נגדי. הדלפה מחקירות היא עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר. רק במקרה של ההדלפות נגדי – לא חקרו כלום!".

כאמור, תיעוד הדלפות אלו מגיע לאחר פניית נתניהו, באמצעות פרקליטיו, ליועץ המשפטי לממשלה ביום רביעי האחרון בדרישה כי יעצור את ההדלפות המגמתיות נגדו, המשודרות מדי ערב בערוצי התקשורת השונים.

במכתב שנשלח ליועמ"ש ביום רביעי נכתב, כי חקירות ראש הממשלה לוו לאורך כל הדרך "בהדלפות מגמתיות בלתי פוסקות של חומרים מתוך חדרי החקירות, חומרים אשר מטבע הדברים היו ונותרו בידי גורמי האכיפה בלבד".

"הדלפות אלה איבדו כל רסן בימים האחרונים", הוסיפו פרקליטיו של נתניהו, "כאשר מדי ערב אנו נדהמים לראות כי מהדורות החדשות בערוצים השונים נפתחות ב'גילויים חדשים ומרעישים' מתוך החקירות ובהדלפות מגמתיות של חומרי חקירה חלקיים, מסולפים, מעוותים ומוטים, וזאת במטרה ברורה ליצור דעת קהל שלילית כנגד ראש הממשלה על רקע הבחירות הקרובות וכן על מנת להפעיל לחץ לא ראוי על היועץ המשפטי לממשלה אשר בימים אלה יושב על המדוכה לגבי תיקים אלה ממש".

עוד ציינו פרקליטי ראש הממשלה, כי "מדובר בשיטפון של הדלפות שלא היה כדוגמתו בתולדות מדינת ישראל וספק אם בתולדות העולם המערבי כולו, אשר בינו ובין הליך הוגן אין ולא כלום", תוך שהם ציינו, כי "הדלפה מגמתית של חומרי חקירה מסווגים על ידי עובדי ציבור מהווה מעילה חמורה באמון הציבור שניתן בהם, העולה לכאורה כדי עבירות פליליות של מרמה והפרת אמונים, לפי סעיף 284 לחוק העונשין וכן עבירה של גילוי בהפרת חובה לפי סעיף 117 לחוק העונשין".

עו"ד של ראש הממשלה אף הזכירו במכתבם כי הפרקליטה ליאורה גלט-ברקוביץ, אשר הדליפה חומרי חקירה לתקשורת ערב בחירות מתוך חקירותיו של רה"מ לשעבר אריאל שרון ז"ל, הביאה אותה להרשעה פלילית חמורה והוסיפו, כי "הדלפות אלה נעשו מתוך מטרה ברורה להזיק ולפגוע בראש הממשלה, במטרה ליצור דעת קהל שלילית כנגדו, על מנת להשפיע, שלא כדין על החלטות שעומדות להתקבל בעניינו וכן במטרה להשפיע על תוצאות הבחירות המתקרבות, באופן שיש לראות בכך משום ניסיון להשפיע על ההליך המשפטי ולהטות הליך בחירות דמוקרטי, כל זאת על ידי גורמים בעלי עניין מתוך רשויות האכיפה".

בהתאם למצוין, דרשו הפונים מהיועץ המשפטי לממשלה שיורה על פתיחה בחקירה לאלתר של הנושא, בין על ידי מח"ש ובין על ידי כל גוף מוסמך ומתאים אחר.

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture