סוער בגוש המרכז-שמאל: המו"מ לאיחוד נתקע; לוין עוזב את 'העבודה'

בחירות 2019: רגע לפני האיחוד ביניהם, המו"מ בין 'חוסן לישראל' בראשון גנץ לתל"ם בראשות יעלון עלה על שרטון. גובר הלחץ על גבי אשכנזי לחבור ללפיד גם אם לא יתאחד עם גנץ • עמירם לוין הודיע על עזיבת 'העבודה': "לא יכול לעמוד במפלגה תחת הנהגתו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בחירות 2019: ההסכם שהיה אמור להיחתם בין 'חוסן לישראל' בראשות בני גנץ לתל"ם בראשות בוגי יעלון, מתעכב לפי שעה זאת לאחר שהמו"מ בין הצדדים עלה על שרטון.

"ההסכם בין גנץ ליעלון אמור היה להיחתם הלילה, אך ברגע האחרון נתקל בקשיים, זאת על רקע טענות ממקורביו של גנץ כי התנאים של יעלון מוגזמים", דווח ב'כאן'. עוד דווח כי היום יימשכו המגעים על מנת להגיע מחר לנאום ההשקה של גנץ כשיעלון וגנץ כבר סגורים בהסכם ביניהם.

בתוך כך, גובר הלחץ על גבי אשכנזי להיכנס למערכת הפוליטית, בדגש על חבירה ל'יש עתיד'. יו"ר תנועת 'פנימה', שלמה דוברת, אף נועד לאחרונה עם אשכנזי בנושא זה.

יצוין כי השר לשעבר מטעם 'יש עתיד', שי פירון, הוא אחד מבכירי תנועת פנימה, מה שעשוי להשפיע על החלטתו של אשכנזי בסופו של דבר.

נוסח אשכנזי: התנאי שהציב הרמטכ"ל לשעבר ללפיד וגנץ

גם לאבי גבאי לא חסרות צרות. עמירם לוין הודיעה כי הוא עוזב את מפלגת העבודה בגלל מנהיגותו הבעייתית – לטענתו – של גבאי.

לוין, שתמך בגבאי בסיבוב השני בבחירות הפנימיות לראשות המפלגה, כתב לתומכיו: "מאז יולי 2017 פעלתי ככל יכולתי לחזק את המפלגה ולהביא חזון ותקווה שישרתו טוב יותר את הבוחרים. לא למכור להם "עוד מאותו דבר" ומסרים חלולים של פוליטיקאים המקוששים קולות. השתדלתי להביא מסרים אמיתיים עם חזון ששם את החברה והבוחרים בישראל במרכז.

חברתי לאבי גבאי כי חשבתי שהרקורד שלו הכשיר אותו למשימה וליעד. עשיתי זאת כשהייתי בתנופה וללא כל דרישות. הלכתי אתו לאורך כל התקופה וניסיתי לעשות מה שטוב לבוחרים ולתומכיי, להביא בוחרים נוספים לשמאל, להציע חזון לחברה טובה יותר ובריאה יותר. חברה שיוויונית באמת שאינה שולטת על עם אחר, חברה ומדינה שיהיה קל יותר ובטוח יותר לכולנו לחיות בה. אבל בכל שלב, במקום לסייע בבניית חזון חדש, ולמשוך עוד ועוד בוחרים אבי העדיף הססנות ושיתוק. במקום להקשיב וללמוד את צורכי הבוחרים ולהתחבר אליהם דרך חזון ומסר חדש, העדיף את הטריקים הקלים והישנים של פוליטיקאים, המחפשים סלבס שלא מביאים שום בשורה. עד עכשיו שום מפלגה לא מתרכזת בבוחר. הפוליטיקאים המתיימרים להנהיג עסוקים בעצמם ובמסרים עמומים וריקים. לצערי, גבאי לא התעלה ופעל באותה גישה. כל ניסיונותי לשנות זאת כשלו".

לדבריו, "עכשיו כשמתקרבים לבחירות, אינני יכול להמשיך להיות שותף למנהיג ומפלגה שלא משרתים את החברה, ומתרכזים כמו כל היתר, רק בעצמם ובבחירתם. אי אפשר להיות שותף למנהיג שבולם את מי שרוצה לסייע לו.

אני חייב לכם, אלו שתמכו בי, ולבוחר הישראלי יותר מאשר רק העיסוק האובססיבי כיצד להיבחר. מהסיבות הללו אינני יכול יותר לתמוך ולעמוד מאחרי אבי גבאי, ובמפלגה תחת הנהגתו.

אני עושה זאת בלב כבד, אבל במצפון נקי. תצביעו למי שתצביעו, וכולי תקווה שאכן תימצא המפלגה והאיש שאכן מחזקים את דרכנו ויעבדו בשבילנו. אני מקווה ועדיין מאמין שהחברה המגוונת והמופלאה שלנו תצמיח מתוכה מנהיג ראוי, ומפלגה שתעבוד בשבילנו כפי שמגיע לנו, לכולנו.

מפלגת העבודה ומנהיגה לא שם כרגע, אבל יש עדיין זמן ואני מקווה שיתעשתו. אשר לי, זה פחות חשוב, אבל אני ממשיך לבחון דרכים להשגת המטרה אליה יצאנו ביחד, להחליף השלטון כדי שיהיה כאן טוב יותר ובטוח יותר לנו, לילדינו ולנכדינו. ותודה, תודה והערכה עצומה לכל אחת ואחד מכם על התמיכה והעידוד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture