יונדאי איוניק, הרכב ההיברידי של יונדאי, שזכה בתואר "הנמכר ביותר לשנת 2018", מגיע אלינו לנסיעת מבחן. מה הנוסחה לרכב מנצח והאם יש קשר בינו לבין ה-i30 החדש שנמצא על אותה משבצת לכאורה, שאותו בחנו בפעם הקודמת

למי שפספס את הפרק הקודם נזכיר שביצענו נסיעת מבחן כפולה עם רכבי יונדאי בקטגוריית המשפחתיות, בשלב הראשון בחנו את ה i30 ואז קיבלנו את האיוניק לנסיעת מבחן.

האיוניק שהושק רק לפני שנתיים קפץ לראש טבלת המכירות והוא "הרכב הנמכר ביותר לשנת 2018". הפופולאריות של האיוניק היא גם בזכות ההטבה לה זוכים משתמשי רכב צמוד הנוהגים ברכב היברידי. שני רמות גימור לאיוניק עם הבדלים קלים אנחנו קיבלנו את הרמה הגבוהה יותר ולה נתייחס בסקירה הזו.

בעצם לא הצגנו את האיוניק. הרכב ההיברידי של יונדאי שמתחרה ראש בראש מול טיוטה פריוס, הוצג לפני כשנתיים וזוכה כאמור להצלחה גדולה. העיצוב החיצוני חביב ויש לו תאורת לד אחורית וקדמית. בחלק האחורי העיצוב לא שגרתי שמזכיר לעולם כולו שרכב היברידי לפניך. שימו את שני תאי הנוסעים (של האיוניק וה-i30) האחד ליד השני ודווקא האיוניק עם לוח המחוונים הדיגיטלי ונגיעות התכלת הפזורים בכל מיני מקומות בתא נראה פחות מודרני, שנתיים עברו מאז הוא הוצג בישראל ומסתבר שזה המון זמן בעולם הרכב.

הנדסת האנוש מעולה ומאד קל למצוא כאן את כל הפונקציות. רשימת האבזור ארוכה. היא כוללת בין השאר: טעינה אלחוטית לנייד, הגה קטום, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי שבע אינטש, מושב נהג עם כוון חשמלי ועוד. לחובה נציין את התאים הצרים בדלתות הקדמיות ואל תחפשו חלון גג כי אין גם ברמת הגימור הגבוהה.

מסך המולטימדיה מוטמע בדשבורד ואינו צף כמו בדגמי יונדאי הדנדשים אבל הוא עובד מעולה, הוא כולל גם וויז פנגו ועוד אפליקציות מצוינות.
המושב האחורי מרווח יותר מה- i30ותא המטען מרשים עם נפח של 443 ליטר. אם תספרו אותו עד התקרה תקבלו 550 ליטרים. הראות לאחור נפגמת בשל הכנף האחורי, אבל יש מצלמת רוורס.

רמת הבטיחות גבוהה: יש בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, (כולל תיקון!) בקרת שיוט אדפטיבית (אבל מתנתקת בכל עצירה), חיישני חנייה מקוריים, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי וברמת הגימור הנוכחית יש גם התראה על רכב בשטח מת.

לאיוניק מנוע חשמלי הצובר אנרגיה מתנועת גלגלי הרכב בירידה או מבלימה ומנוע בנזין שביחד מספקים 141 כ"ס. נכון שהמטרה כאן היא חסכון בדלק אבל אם תנעצו את הדוושה ברצפה תגלו "אלף" שלא זנחו ביונדאי את האופציה לנהיגה נמרצת "ובית" שלוח המחוונים הופך את צבעו מכחול לאדום… הזמן הכי מורגש להבין מה הוא רכב היברידי זה בפקקים, לשבת ברכב 25 דקות מבלי לשמוע אפילו פעם אחת את מנוע הבנזין זו חוויה.

צריכת הדלק בנסיעה רגילה בעיקר מחוץ לעיר עמדה על 20 ק"מ לליטר, בתוך בעיר ובמיוחד בפקקים ניתן יהיה לקבל נתונים הרבה יותר טובים.

מחירה של האיוניק ברמת גימור PREMIUM עומדת על 136.000 ₪ ומחירה של רמת הגימור SUPREME תוסיף למחירה עוד 4.000 ₪
ביונדאי מאמינים מאד באיוניק ומציעים חמש שנות אחריות ושבע שנים על המערכת ההיברידית.

לסיכום: כנראה שאיש המכירות צדק ה- i30והאיוניק שונות זו מזו. הראשונה מאובזרת מאד ומציגה חווית נהיגה נמרצת ופחות חסכונית.
האיוניק מצידה מתגמלת בצריכת דלק מעולה, הטבת מס לרכב היברידי ושימושיות יומיומית מצוינת. אתם תבחרו את מה שהכי מתאים לצרכים שלכם. האיוניק היא רכישה הגיונית גם ללקוחות פרטיים וכך גם חשבו יותר מעשרת אלפים ישראלים שרכשו השנה את האיוניק.