Miriam Alster/Flash90

'העבודה' ננטשת: פעילים עוברים לגנץ ולכחלון

שני דיווחים מקבילים הבוקר מלמדים עד כמה קשה מצבה של מפלגת העבודה: 1) קבוצת חברי מועצות מטעם המפלגה מתכוונת לערוק ל'כולנו'. 2) תכתובות מערב הנאום של גנץ משקפות את הייאוש: "בשבילי גנץ הוא ראש הממשלה הבא"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בזמן שמפלגת העבודה מתרסקת בסקרים אל מתחת לעשרה מנדטים, נראה שעוד ועוד אנשי המפלה בוחרים לנטוש את הספינה הטובעת. לאחרונה הודיעו חמישה חברי כנסת מכהנים כי לא יתמודדו בפריימריז של המפלגה, מיקי רוזנטל, איילת נחמיאס ורבין, חיליק בר, איתן ברושי ורוברט טיבייב.

על פי פרסום הבוקר של שמואל בן צבי ב'יום ליום', לא מדובר רק בחברי הכנסת שלא מתמודדים, אלא גם בנטישה של אנשי המפלגה שעוברים למפלגות אחרות. קבוצה של חברי מועצת הערים באזור הקריות שמכהנים מטעם מפלגת העבודה מתכננים בקרוב להודיע על עזיבת המפלגה וחבירה למפלגת 'כולנו' בראשות משה כחלון.

בשבוע האחרון נפגשו שלושה ממובילי הקבוצה עם שר האוצר משה כחלון, במלון גארדן שבחיפה, וישבו במשך כשעה. בהמשך הם צפויים להיפגש שוב עם כחלון ולקיים מסיבת עיתונאים משותפת בה יכריזו על החלטתם. הנציגים שעוזבים את 'העבודה' מתכוונים להקים מטות בחירות פעילים ולשכנע מצביעים לעבור להצביע לכחלון.

אחד המשתתפים בפגישה אמר בשיחה עם 'יום ליום' כי, "השיחה הייתה פורה, הצדדים הקשיבו אחד לשני, הם מאמינים במצע של המפלגה, הם מאמינים בשר כחלון, הם אומרים שיש נטישה גדולה מאוד במפלגת העבודה ואנשים לא מתחברים עם מה שקורה שם, והם רואים בכולנו כבית חם".

במקביל, יניר קוזין חשף ב'מעריב' תכתובות וואטסאפ של אחת מקבוצות הפעילים המרכזיים במפלגת העבודה מערב נאומו של גנץ משקפות במידה מסוימת את הלך הרוח בקרב חלק לא מבוטל מחברי המפלגה. "בשבילי גנץ הוא ראש הממשלה הבא", כתב פעיל מוכר מאזור הצפון רגע לאחר סיום נאומו של גנץ, "יום עצוב מבחינת מפלגת העבודה" כותב אחד הפעילים "יום? ימים" שואל ועונה פעיל מרכזי מאזור ירושלים.

"מי יצביע עבורנו כשיש שניים כאלה", תוהה אחד הפעילים כשהוא מתייחס לגנץ ובוגי ומיד אחר כך מוסיף "הלוואי הלוואי שינצחו בבחירות. אם ינצחו תחזור אלינו הגאווה הלאומית". "אחים שלי, אני רואה את זה, וזה כואב איך שותים לנו את המפלגה ואנחנו לא יכולים לעשות כלום ושום דבר", התרעם פעיל מוכר ומקורב לכמה חברי כנסת.

מהשיחות בין הפעילים ניתן ללמוד כי התקווה שגבאי יצליח להוביל ולשקם את המפלגה לבדו נראית כמעט ולא קיימת "אני חושב שכדאי לגבאי לחבור לגנץ.. ככה יהיה לו לפחות סיכוי להיות לפחות במקום השמיני", עוקץ במרירות הפעיל מאזור ירושלים. חבר אחר במפלגה חושף מציאות עגומה. "אם סקרי העומק הם בין 4 ל-5 (מנדטים) נכון להיום. מה יהיה מחר בבוקר?" ולמעשה ניבא את הירידה בסקרים אמש.

הפעילים כועסים בין היתר על חוסר היכולת של ההנהגה להפעיל את "השטח" הגדול והמאורגן של המפלגה "אין אפילו 50 פעילים שיצטרפו לגבאי", כותב פעיל מאזור השרון, "הוציאו מיליונים על יועצי גבאי שטענו שהכל מוכן, (ועכשיו) מתחננים ל-50 פעילים?". פעיל אחר משיב לו בסרקזם, "שייקחו את שלטי החוצות לסיור ימלאו אוטובוסים". לבסוף אחד החברים בקבוצה תוהה "זו לא קבוצה של תומכי מפלגת העבודה?".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק ביבי. אח"כ גם נדבר על משיח בן דוד שקרוב מאד לבוא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture