סקר: גנץ מרסק את לפיד וגבאי; מפלגת זהות מפתיעה

המגמה המפתיע של גנץ בסקרים נמשכת, לפיד מתרסק לחד ספרתיומפלגת העבודה בשפל של כל הזמנים • פייגלין עובר את אחוז החסימה אך מעבירה שלל מפלגות אחרות להיסטוריה • וגם: מי מנצח בשאלת ההתאמה לרה"מ והאם גנץ הוא ימין או שמאל?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שבוע סוער במערכת הפוליטית והסקרים המפתיעים שפורסמו למחרת נאום נפיחה של גנץ. מסקר ישראל היום ו-i24NEWS עולה כי בנוסף לעלייה של גנץ על חשבון לפיד, ישנם שינויים נוספים במפה הפוליטית כשמפלגת זהות בראשות משה פייגלין עוברת לראשונה את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים.

ההצלחה של זהות הינה על חשבון מספר אחרות, כשעל פי הסקר הבית היהודי-האיחוד הלאומי (3 מנדטים), ישראל ביתנו (3), תע"ל בראשות אחמד טיבי (3), עוצמה לישראל בראשות מיכאל בן ארי (3) והתנועה בראשות ציפי לבני (1) לא עוברות את אחוז החסימה.

במת המפלגות הגדולות נשארת המגמה מאז נאום גנץ, הליכוד שומר על כוחו פחות או יותר -28, חוסן לישראל בראשות בני גנץ מזנקת ל-19 מנדטים, יש עתיד צונחת ל-9, הרשימה המשותפת – 9, הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד – 7, יהדות התורה – 7, ומפלגת העבודה המיתולוגית בשפל חדש – 5, כולנו – 5, ש"ס – 4, גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס – 4 ומרצ – 4.

מהסקר עולה עוד כי רבע מהנשאלים (25%) עוד לא יודעים להגדיר את בני גנץ, כשמאל או כימין. אם מנכים אותם מהתוצאות, מתברר כי 52% מגדירים את גנץ במרכז, 19% רואים אותו כאיש ימין, ואילו 29% כאיש שמאל. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו מוביל בבטחה עם 38%, בעוד גנץ מקבל 22%.

הסקר נערך על ידי מכון "מאגר מוחות" בהנהלת פרופ' יצחק כץ, בהשתתפות 510 משיבים המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בטעות דגימה של 4.3%. היות שמספר רב של מפלגות נמצאות בטווח אחוז החסימה, כלומר בטווח טעות הדגימה, אי אפשר להתעלם מהמפלגות שעל פי הסקר אינן עוברות. הסיבה: ההתעלמות תעוות את התוצאה של שאר המפלגות. לכן נספרו כל המפלגות המתמודדות בבחירות למניין המנדטים, וזאת כדי להציג תמונה נכונה יותר.

במקרה של איוד בין גנץ ללפיד – שוויון עם הליכוד

בסקר אחר שמפורסם הבוקר, ב'מעריב', נבדק האפשרות של חיבור בין גנץ ולפיד אז יש שוויון של 32 מנדטים עם הליכוד. על פי הסקר, במקרה שאין איחוד, הליכוד בראשות נתניהו מובילה בבטחה עם 31 מנדטים, חוסן ישראל בראשות גנץ ויעלון עם 20 מנדטים, ויש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 12 מנדטים.

בהמשך: יהדות התורה – 7 מנדטים, הימין החדש בהנהגת בנט ושקד – 6, כמו העבודה בראשות גבאי ותע"ל בראשות אחמד טיבי. היתר: מרצ עם 5, הרשימה המשותפת בראשות עודה – 5, כולנו בראשות כחלון – 5, וישראל ביתנו בראשות ליברמן – 5. ש"ס בראשות דרעי, גשר בראשות אורלי לוי־אבקסיס, והבית היהודי – 4 מנדטים כל אחת.

לא עוברות את אחוז החסימה: עוצמה יהודית (2%), זהות בראשות פייגלין (1.8%), יחד בראשות אלי ישי (1.7%), עלה ירוק (0.7%), התנועה בראשות ציפי לבני (0.6%), מגן בראשות גל הירש (0.3%). למעננו, ארץ חדשה בראשות אלדד יניב ואחי ישראלי בראשות עדינה בר שלום – מקבלות כל אחת 0.1% בלבד. ניתוח התוצאות מלמד שחוסן לישראל שואבת 8 מנדטים מהעבודה, 4 מיש עתיד, 2 מהליכוד ו־1 מכחלון.

הסקר דנערך על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר מעלה כי במקרה שבו יו"ר יש עתיד יאיר לפיד יחבור למפלגת גנץ ויעלון. הליכוד והמפלגה המאוחדת מקבלות כאמור 32 מנדטים כל אחת, יש עתיד 9, יהדות התורה 7, הימין החדש 6, תע"ל 6, העבודה 6, כולנו 5, הרשימה המשותפת 5, מרצ 5, הבית היהודי 4, ש"ס 4, ישראל ביתנו 4, גשר 4.

לגבי המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה השיבו הנסקרים כי נתניהו יוביל עם 44%, וגנץ – 41%. מבין נתניהו ולפיד – נתניהו מקבל כמעט פי שניים יותר. בשאלת המתאים ביותר לתפקיד שר הביטחון, גנץ מוביל עם 19%, אשכנזי 15%, נתניהו 14%, ויעלון ובנט 13% כל אחד. על פי הסקר, במקרה שאשכנזי מצטרף למפלגתם של גנץ ויעלון, היא תקבל 25 מנדטים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture