Tomer Neuberg/Flash90

נתניהו: "נראה שהיועמ"ש נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת" • צפו

ראש הממשלה הגיב להודעת היועמ"ש כי אין בכוונתו לדחות את ההכרעה בתיקי נתניהו לאחרי הבחירות: "אחת ההחלטות הגורליות ביותר בתולדות המדינה, החלטה שעלולה להביא להעלאת השמאל לשלטון, מתקבלת בחיפזון ובמהירות שיא"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

זמן קצר לפני כניסת השבת הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו להודעת היועמ"ש כי אין בכוונתו לדחות את ההכרעה בתיקי נתניהו עד לאחר הבחירות. "נראה שהיועץ המשפטי לממשלה נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת. הם לוחצים להגיש נגדי כתב אישום בכל מחיר, גם כשאין כלום, העיקר שיהיה לפני הבחירות", אמר נתניהו.

"אחת ההחלטות הגורליות ביותר בתולדות המדינה, החלטה שעלולה להביא להעלאת השמאל לשלטון, מתקבלת בחיפזון ובמהירות שיא", הוסיף ראש הממשלה וציטט דברים שאמרו בכירים בפרקליטות לעיתון 'גלובס', "גם אם מנדלבליט היה רוצה, הוא לא היה מספיק לקרוא את כל החומרים שנאספו בחקירות. הוא מסתפק בקריאת סיכומים ובחוות דעת של צוות הפרקליטות".

"זה אבסורד", תקף ראש הממשלה. עוד הוסיף כי, "אפשר רק לקוות שהלחץ של השמאל לא יעבוד פעם נוספת, כשהיועץ יידרש לשאלה אם שתיים וחצי כתבות באינטרנט זה שוחד. פשוט מגוחך. בכל מקרה – אני בטוח בצדקתי ובטוח שהאמת תצא לאור".

ביום שישי הגיב היועץ המשפטי לממשלה לבקשת סנגוריו של ראש הממשלה שדרשו לדחות את פרסום ההחלטה בקשר לתיקי נתניהו לאחרי הבחירות בטענה כי יהיה לא הוגן לפרסם החלטה כשהשימוע יתקיים רק אחרי הבחירות.

היועץ כתב בתשובתו כי לא קמה כל מניעה לקבלת ופרסום החלטה מטעמו, ככל שתהיה כזו, לשקול להגיש כתב אישום בתיקים הנוגעים לראש הממשלה, או בחלקם, בכפוף לשימוע, גם לפני מועד הבחירות. על פי משרד המפשטים, "הודעת היועץ המשפטי לממשלה באה לאחר שקילת כל הטיעונים שהובאו בפניית הסנגורים, והטענות הנוספות שהוצגו בהרחבה בפגישה שקיימו, לבקשתם, עם היועץ המשפטי לממשלה ועם פרקליט המדינה ובכירים נוספים".

במכתב ששוגר לסנגורים הובהר, בין השאר, כי גורמי התביעה הכללית בוחנים את חומרי החקירה בתהליך מקצועי וסדור שנועד לקבל החלטה יסודית ומקצועית בהקדם האפשרי. על תהליך זה הוחלט זה מכבר, עוד לפני ההחלטה על הקדמת הבחירות, ואין הצדקה לסטות ממנו.

עם ההכרזה על הקדמת הבחירות, חלה על עבודת התביעה הכללית בקשר לתיקים הנוגעים לראש הממשלה הנחיית היועץ המשפטי לממשלה מספר 1.1913, שעניינה "מדיניות התביעה והאכיפה לפני הבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות". ההנחיה קובעת כי "ככלל אין מקום להשהות טיפול בתיקים נגד נבחרי ציבור או מועמדים, שהגיעו לאחר חקירה לפרקליטות או לתביעה המשטרתית לצורך החלטה אם להגיש כתב אישום. ואולם, הטיפול יהיה תוך מתן הדעת לזהירות הנדרשת".

"הנחיית היועץ המשפטי לממשלה מבטאת אפוא כלל ברור בדבר המשך הטיפול בתיקי חקירה הנוגעים לאישי ציבור גם בתקופת בחירות, המבוסס על עיקרון העל של שוויון הכול בפני החוק. הנחיה זו מתייחסת גם לקבלת החלטה מטעם היועץ המשפטי לממשלה על קיומה של כוונה להגיש כתב אישום נגד איש ציבור בכפוף לשימוע, וזאת, גם אם השימוע עצמו יערך לאחר הבחירות".

כך נעשה למשל בעניינו של השר צחי הנגבי בשנת 2006 שם הודיע היועמ"ש דאז לשר כחודש וחצי לפני הבחירות כי הוא שוקל להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע (השימוע עצמו נערך לאחר הבחירות). במכתב מובהר עוד כי החלטה להמתין עם פרסום ההחלטה בעניינו של ראש הממשלה, על אף סיום תהליך הבחינה של תיקי החקירה הנוגעים אליו, אם התהליך אכן יסתיים, תפגע בעיקרון של שוויון הכל בפני החוק ובעקרון של זכות הציבור לדעת על החלטות חשובות מעין אלה.

היועץ המשפטי לממשלה קובע כי לא נמצאו טעמים לסטות מן הכללים הרגילים בעניין זה, ומדגיש כי אין כל כוונה או רצון מצדו להשפיע בהחלטתו על תוצאות הבחירות . עוד מודגש כי הטיפול בתיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה נעשה משיקולים מקצועיים וענייניים, והחלטות התקבלו, מתקבלות ויתקבלו אך ורק על בסיס חומר הראיות ומשיקולים של האינטרס הציבורי בלבד. כמו כן הודגש כי אין כל ממש בטענות המבקשות לייחס להכרעותיו של היועץ המשפטי לממשלה סיבות שונות ומשונות, שאינן ענייניות, כדוגמת לחץ ציבורי או אחר.

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר: "נראה שהיועץ המשפטי לממשלה נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר – ולפני הבחירות. רק אתמול הניחו פרקליטי רה״מ דרישה בפני היועץ לבצע השלמות חקירה של למעלה מ-60 עדים משמעותיים שלא נחקרו באף אחד מהתיקים. עוד לא יבש הדיו וכבר אמש נחפזים להדליף מהפרקליטות שאין שום כוונה לבדוק עדים חיוניים אלה.

"בהחלטה הגורלית ביותר בתולדות המשפט בישראל, דוחסים תהליך של שנה וחצי לכמה ימים. אנו מקווים שהלחץ האדיר של השמאל על היועץ לא יכניע אותו פעם נוספת כשיידרש להחליט אם להתייחס לשתיים וחצי כתבות בוואלה כאל שוחד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture