"כדי להיערך לחיבורים בשמאל": נתניהו מבקש 3 שריונים ברשימת הליכוד

ראש הממשלה מבקש כעת את המקומות 21, 28 ו-36 - ומנמק את בקשתו ב"חיבורים הצפויים בשמאל" • ביטן: "אתנגד לחיבורים בימין יחד עם בכירים בליכוד" • הנגבי: "אם נראה שבצד השני יש איחוד, לא תהיה לנו ברירה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו פנה הערב למתפקדי הליכוד וביקש מהם לתמוך בבקשתו לשלושה שריונים ברשימת המפלגה לכנסת. נתניהו, שקודם לכן ביקש רק שריון במקום ה-21, מבקש כעת את המקומות 21, 28 ו-36 – ומנמק את בקשתו ב"חיבורים הצפויים בשמאל".

ביום שלישי תובא בפני מתפקדי הליכוד הצעתו של נתניהו, שלושה שריונים במקומות נמוכים. במכתב למתפקדי הליכוד כתב נתניהו, "מתפקדי הליכוד היקרים, אנחנו עומדים בפני מערכה קשה. השמאל והתקשורת עושים מאמצים כבירים להפיל את ממשלת הליכוד. אנו חייבים להיערך בהתאם".

"בבחירות הקודמות אפשרתם לי לשבץ שני מועמדים ברשימת הליכוד במקומות 11 ו-23. לאור החיבורים הצפויים בשמאל במטרה להפיל את ממשלת הליכוד, אני מבקש ממכם לאשר לי הפעם לשבץ ברשימת הליכוד שלושה מועמדים במקומות 21, 28 ו-36. אני משוכנע שהדבר הכרחי כדי להגדיל את סיכויינו לנצח בבחירות".

בשל המקומות הנמוכים יחסית, סביר להניח שמדובר בבית היהודי ולא בליברמן, כחלון. אך ייתכן שמדובר בכלל בבנט, על פי הסקרים של הליכוד איחוד עם ליברמן עשוי להבריח מצביעים ליש עתיד ואיחוד עם כחלון לא משתלם. על פי הדיווח ב'חדשות 13, רק צירוף של בנט ושקד מצדיק את המהלך ושווה כרגע 38-39 מנדטים.

 

בלחץ מגנץ? נתניהו בדק איחוד עם בנט ויקצר את הטיסות לחו"ל

 

'במעריב' דווח כי גורם משמעותי בבית היהודי מנסה לפעול כדי לחבור לליכוד במקום לאיחוד הלאומי. על פי הדיוח, מדובר בפעיל בכיר ובעל השפעה רבה בבית היהודי, המנסה לקדם חבירה של הבית היהודי למפלגת השלטון, זאת על רקע מצבה המתנדנד של הבית היהודי בסקרים ועל רקע התנגדותו לחבירה לאיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ', שנתפס בעיניו כקיצוני מאוד.

בכיר בליכוד אישר כי שמע מנתניהו בימים האחרונים כי הוא שוקל ברצינות רבה להציע לבית היהודי שריונים ברשימת הליכוד כדי למנוע שריפת קולות והחשש שהבית היהודי לא תצליח לעבור את אחוז החסימה. לדברי אותו גורם, נתניהו אמר כי ההחלטה הסופית בעניין תתקבל לאחר שיראה אם האיחוד הלאומי יתאחד עם מפלגת עוצמה יהודית של עו"ד איתמר בן גביר.

ביטן מתנגד

חבר הכנסת דוד ביטן התייחס לאפשרות של איחוד בימין ואמר כי הוא ובכירים נוספים בליכוד יתנגדו לניסיונות לאחד מפלגות בימין, גם אם זה אומר שמפלגתו של משה כחלון לא תעבור את אחוז החסימה. "אתנגד לחיבורים בימין יחד עם בכירים בליכוד. כל מפלגות הימין יעברו את אחוז החסימה, מצידי שכחלון לא יעבור אותו".

לעומת זאת, השר צחי הנגבי טוען שהחיבורים בימין יהיו בלתי נמנעים. "אם נראה שבצד השני יש איחוד, לא תהיה לנו ברירה", אמר הנגבי. "לא נוכל לעמוד מנגד ולהשלים עם מצב שמצד אחד יש איחוד של כל השמאל מסביב להנהגה אחת, ומצד שני אנחנו בסכנה של ירידת קולות. האיחוד יכול להיות עם כחלון, ליברמן, בנט והבית היהודי".

יו"ר כולנו שר האוצר משה כחלון דחה חבירה אפשרית לליכוד, "כולנו תמשיך לרוץ עצמאית, כי רק כך אפשר יהיה לשנות ולממש את האג'נדה", אמר בראיון ל'מעריב'. "כבר הייתי מספר אחת בליכוד, ואני לא מתגעגע לכך. ההתבטאויות של נתניהו על הרצון להחזיר אותי לליכוד גרמה לצערי לכולנו נזק ופגעה בנו. ייתכן שהוא עשה זאת משיקולים פוליטיים פנימיים. לא יודע. תשאל אותו. לו רציתי, יכולתי להיות מספר 2 בליכוד ואולי לפגוע בישראל כץ ובגלעד ארדן".

במקביל, מפלגת הליכוד נערכת להשיק מחר שידורים חיים בחשבונות הדיגיטל של ראש הממשלה נתניהו כדי לעקוף את אמצעי התקשורת. אולפני הליכוד TV הוקמו בחודש האחרון במצודת זאב והמגיש של השידורים יהיה אלירז שדה. בסרטון בעל נימה היתולית שהועלה לקראת השידור הראשון אמר נתניהו למגיש: "אתה תסקר רק את המציאות ואני אמשיך לדאוג שהיא תהיה חיובית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture