השופטים בחרו: ח"כ אורי מקלב – אביר איכות השלטון

קידוש ה': יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב נבחר לקבל את אות אביר איכות השלטון. את התואר מעניקה ועדה ציבורית של התנועה לאיכות השלטון בראשות השופטת דליה דורנר והשופטת בדימוס מרים נאור שבחרו פה אחד במקלב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

התנועה לאיכות השלטון העניקה הערב את אות אביר איכות השלטון לחבר הכנסת אורי מקלב לשנה זו זאת לצד תשעה נוספים בהם נשיאת בית המשפט לשעבר הגב' מרים נאור, ועדה ציבורית בראשות השופטת בדימוס דליה דורנר בחרה פה אחד בח"כ אורי מקלב כאביר איכות השלטון מתוך כארבע מאות מועמדים לתואר זאת בשל עבודתו נקיית הכפים וישרת הדרך לאורך עשור של פעילות פרלמנטרית.

יצויין כי אות אביר איכות השלטון מוענק על ידי התנועה החל משנת 1995. האות מוענק לאישים בולטים שבמהלך השנה שחלפה פעילותם הייתה מופת לקידום טוהר המידות ושלטון החוק. בחירת המועמדים נעשית על ידי ועדה חיצונית המפרסמת את שיקוליה. לדברי התנועה לאיכות השלטון מגיעות מדי שנה מאות פניות למועמדים לקבלת האות.

בהודעת התנועה לאיכות השלטון נכתב כי ח"כ אורי מקלב לקח חלק פעיל במאבק בעוולות, קידמו את האינטרס הציבורי ולא ויתרו לרגע על טוהר המידות. גם בתקופה בה השחיתות עולה על גדותיה, הם לא עמדו מנגד ופעלו ללא לאות למען שלטון איכותי וחברה מתוקנת. עוד הסיפו בתנועה כי זה הזמן לומר תודה ולהוקיר טובה לאנשים אשר פועלים ללא לאות במשך כל השנה למען הציבור

כאמור בין יתר מקבל האות נמצאים נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור, יו"ר הרשות לניירות ערך לשעבר שמואל האוזר, הממונה על רשות שוק ההון לשעבר דורית סלינגר ועוד. התנועה למען איכות השלטון בישראל הפועלת לקידום ממשל איכותי בישראל. למרות שהתנועה נוסדה כתנועת מחאה בשנות התשעים בעקבות משבר קואליציוני שהתחולל בכנסת, עם קומץ שובתי רעב שקראו לשינוי ומשטר פוליטי תקין. התנועה היא עצמאית, א-פוליטית וקיימת שלא למטרות רווח ופועלת באמצעות תרומות פרטיות, ולא ממשלתיות, ומדמי חבר של חבריה, וזאת על מנת לשמור על אי-תלות.

כיום תנועה זו מונה כ- 35,000 חברים רשומים דבר אשר מביא את בחירת ח"כ אורי מקלב לאביר איכות השלטון לבעל ערך חשוב וקידוש ה' גדול, כידוע אין זה הפרס הראשון אותו מקבל ח"כ אורי מקלב פעילותו בכנסת כבר לפני למעלה מחמש שנים קיבל ח"כ אורי מקלב המשמש כיו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, חבר בועדת החוקה, בוועדה לזכויות הילד, וועדת השקיפות וכיו"ר השדולות למען ירושלים, השלטון המקומי והשדולה לעידוד ושיפור התחבורה הציבורית בישראל את אות הפרלמנטר המצטיין מאת המכון הישראלי לדמוקרטיה.

מקלב, נבחר על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה לאחד משני חברי הכנסת המצטיינים ביותר באותה שנה. הוועדה קיבלה את הבחירה לאחר ששקללה נתונים כמותיים ואיכותיים שנאספו על ידי חוקרי המכון הישראלי לדמוקרטיה, יחד עם קריטריונים נוספים כגון תרומתם של המועמדים לקידום חוקים, הקשר עם הציבור והאחריות התקציבית שהפגינו.

בנוסף ח"כ אורי מקלב מחזיק זה מספר שנים ברצף בתואר שיאן הנוכחות של הכנסת על פי הנתונים מהשנה האחרונה, חבר הכנסת אורי מקלב ממוקם במקום הראשון כאשר אחריו בפער ניכר יתר חברי הכנסת. יצויין כי חבר הכנסת מקלב נמצא בראש רשימת חברי הכנסת הנוכחים גם בימים שאינם ימי מליאה. אין זו הפעם הראשונה בה ח"כ אורי מקלב מכהן כשיאן הנוכחות בכנסת ולוקח חלק פעיל בדיוני הוועדות, על פי נתוני הסדנא לידע ציבורי ח"כ מקלב לקח חלק  במאה וארבעים ישיבות בועדות הכנסת השונות במושב החורף, כאמור מקלב מוביל את רשימת הנוכות בכנסת עם מעל לאלפים וחמש מאות שעות עבודה בתוקפה הנבדקת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הזאת קידוש מאי חילול ה'

על הזאת התכוון מרן רבינו בעל הקהילות יעקב זי"ע ששליחינו יושבים שם על גבי "גחלים"'???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture