Miriam Alster /Flash90

סער מגיב לנתניהו: "רה"מ ומשפחתו מנהלים מסע רדיפה נגדי"

השר לשעבר גדעון סער מגיב למתקפה של נתניהו נגדו: "בוחר להמציא יריבים דימיוניים ומחליט לרדוף אותם", ומתעקש: "קיבלתי החלטה להיות המבוגר האחראי", על יאיר נתניהו: "עצוב לי על אדם צעיר", ומצהיר כי, "אני אמליץ לנשיא על נתניהו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המלחמה בתוך הנגמ"ש הליכוד נמשך היום ביתר שאת, אחרי שראש הממשלה האישים אתמול את גדעון סער בתפירת פוטש נגדו יחד עם הנשיא, היום המשיך בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, במתקפה על סער. "רובי ריבלין רק מחכה לאחרי הבחירות כדי לסרב לתת לאבא שלי את משימת הרכבת הממשלה, אפילו אם הליכוד ינצח, ובמקום זאת לתת את הרכבת הממשלה לחברו הטוב גדעון סער".

הערב התראיין סער לשלושת ערוצי התקשורת בניסיון להשיב למתקפה נגדו, זאת 12 שעות לפני פתיחת הקלפיות לפריימריז בליכוד. "במשך שנתיים מנהלים אחרי מסע רדיפה. ראש הממשלה, העובדים שלו, בני משפחת – כולם מפעילים לחץ על פעילי שטח, ראשי רשויות וחברי כנסת שמעזים להגיע לכנסים שלנו. הבלגתי, כי יש לי אחריות, אבל העובדה שאני מכבד את ראש הממשלה אין בזה כדי לאפשר לפגוע בשמי הטוב. בכל פעם שתהיה פגיעה כזו אעמוד על האמת, האמת תנצח את השקרים", אמר סער.

סער תקף בראיון ל'החדשות' ואמר כי, "ראש הממשלה נתניהו פעמיים יצר והפיץ עלילת כזב: פעם אחת במסיבת יום ההולדת שלו, ופעם שנייה במסיבת חנוכת האולפן של הליכוד. זה נוצר כדי לתקוף אותי ערב הפריימריז. זה התחיל מסיפורי בדים על קונספירציה עם הנשיא, עבר לטענה שעשיתי את זה מול גורמים בקואליציה ועכשיו יש טענה שעשיתי את זה עם גורמים בליכוד – והכל אנונימי"

עוד התייחס סער לפוסט שפרסם מוקדם יותר בפייסבוק בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, ובו תקף את השר לשעבר. "ראש הממשלה אפילו לא חוזר על הקשקוש הזה. זו מלכתחילה הייתה בדיה מגוחכת. יש 118 אלף בוחרי ליכוד, ואני משוכנע שהם יעשו את הדבר הנכון למען התנועה והמדינה". לדבריו, "עצוב לי על אדם צעיר, לא אנהל פולמוס עם בנו של ראש הממשלה. אני סומך על חברי הליכוד שלא יצביעו לפי תכתיבים, אני סומך על שיקול דעתם מחר".

בראיון ל'חדשות 13 הוסיף כי, "ביני לבין נתניהו אין קטטה, כי בשביל קטטה צריך שניים. קיבלתי החלטה להיות המבוגר האחראי. לדעתי הדרך יותר חשובה מהאנשים שמשרתים אותה. זאת רדיפה חד צדדית שנמשכת כבר קרוב לשנתיים. אני יכול לומר שרה"מ בוודאי זוכר היטב איך פעלתי שנים ארוכות למען התנועה וגם למענו. לכן כל הדבר הזה הוא דבר שקשה להבין אותו".

בראיון ל'כאן חדשות' אמר כי, "כל מה שהיה כאן זה לא יותר מעלילה. מאוד מצער שראש הממשלה מנהל את הקמפיין האגרסיבי הזה כדי לפגוע במועמדותי שעות לפני פתיחת הקלפיות. הציבור הליכודי רוצה בבחירתי, ולא נותר לי אלא לסמוך על אנשי הליכוד, שהם גאים וחופשיים, שיצביעו לפי מה שטוב לתנועה ולמדינה ויבחרו בי מחר בחזרה לנבחרת של הליכוד".

"אינני מבין מדוע ראש הממשלה, שיש לו כל כך הרבה צרות וקשיים, בוחר להמציא יריבים דימיוניים ומחליט לרדוף אותם", הצהיר סער. "הוא מועמד הליכוד בבחירת הקרובות, אני תומך בו וכולם תומכים בו. ההתערבות הברוטלית של ראש הממשלה, שעות ספורות לפני פתיחת הקלפיות, גם דרך הפרחת עלילות כזב וגם דרך לחץ על השטח – הוא בעיניי לא ראוי, לא מכבד את התנועה ולא ישר כלפיי".

למרות מאמצי החיסול של נתניהו, סער מתעקש לגבות את ראש הממשלה ואומר כי, "ראש הממשלה הוא מועמד הליכוד לראשות הממשלה, ואני עומד מאחוריו כפי שתמיד עמדתי", הבהיר סער בריאיון. "אני אמליץ לנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה רק על בנימין נתניהו. רק אם אבחר על ידי רוב חברי הליכוד ארכיב אני ממשלה – עד שזה לא יקרה, אני חייל נאמן של הליכוד ושל הדרך של הליכוד, שהיא מעל עניינים אישיים".

גם בנושא החקירות שבהן מעורב ראש הממשלה, גיבה השר לשעבר את יריבו, "לאדם יש זכות להליך הוגן, ואי אפשר לבצע משפט באמצעות התקשורת כאילו הוא כבר עומד לדין בשוחד. אומר את דעתי בכל שלב, אבל לא אחרוץ דין באולפנים כאילו כבר הוגש כתב אישום באשמת שוחד. אני מאחל לו שלא יוגש כתב אישום. אני חושב שיש פה טיעונים משמעותיים מצד נתניהו, ואני לא חושב שצריכה להיות מסקנה פוליטית נגד ראש הממשלה על בסיס התשתית העובדתית הקיימת".

בתוך כך, ב'כאן חדשות' דווח כי ראש הממשלה קיים היום שיחות עם פעילים בליכוד לקראת הפריימריז, והבהיר להם כי הדבר החשוב ביותר מבחינתו – שסער לא יגיע למקום הראשון ברשימה. "אין לי בעיה שיגיע לחמישייה הראשונה, שימוקם שני או שלישי – רק לא ראשון", אמר להם נתניהו. הוא הסביר כי שר שמגיע למקום הראשון בפריימריז עלול לנסות לבצע פוטש, אך ייתכן כי הסיבה האמיתית מאחורי הבקשה היא שנתניהו יראה בכך הצבעת אי-אמון בו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture