מאחורי המושג "זום זום" למי שלא מכיר, עומד הניחוח הספורטיבי שמלווה את כל רכבי מאזדה. לקחנו את ה-2, הרכב הכי קטן בהיצע של מאזדה לבדוק את זה

מאזדה נמצאת כבר מספר שנים במעבר לעולם הפרמיום, כל אחד מהרכבים שיוצא משערי המפעל היפני בשנים האחרונות מעוצב באופן מוקפד ויוצא דופן שמלווה אותו תחושת יוקרה. תהיתי לעצמי עם היופי הזה יגיע גם לרכב הזול במגוון של רכבי מאזדה.

השתיים שהגיעה בצבע חציל תלווה אותנו ביומיים הקרובים, הדגם החדש נראה נחמד ומלוטש ביחס לדור הקודם, לא מדובר על קפיצת מדרגה, אבל המעצבים עשו כאן עבודה טובה וגם הקשר המשפחתי ברור, תאורת הלד הקדמית, הניקלים שמפוזרים בעדינות, הצבע של רכב המבחן, יחד עם עיצוב החיוך המזדאי מאשרים את זה.

כמו בכל רכב יש מספר רמות גימור שהם נגזרת של מחיר, אנחנו קיבלנו את הרמה כמעט הכי גבוהה בשם "ספורט" ויש רמה אחת גבוהה יותר (Pure white) שמעניקה את תחושת הפרמיום עליה כתבנו, עם מושבים דמוי עור בהיר שנמצאים גם בחיפוי הדלתות ובדשבורד.

תא נוסעים השחור שלפנינו ענייני יותר ויש קצת נקודות בהירות על המושב שמצילות את המצב. הנדסת האנוש מצוינת והכל מרגיש מאד איכותי. רשימת האיבזור כוללת תצוגה עלית צבעונית שמקרינה נתוני נהיגה חשובים, בקרת אקלים, הנעה ללא מפתח, מושבים נוחים ומתכווננים היטב ובקרת שיוט. ברשימת האיבזור חסרים דברים שציפינו לקבל כמו משענת יד לנהג, ארבע חלונות שיורדים בנגיעה וכניסה ללא מפתח. בין המושבים נמצאת גלגלת ששולטת על המסך המרכזי שמרכז את כל פעילות הטלפון הנייד, הבלוטות' מערכת השמע ועוד, זוהי המערכת הטובה, הקלה לתפעול והכי בטיחותית בעולם.

במושב האחורי חסרה תאורה ומרווח הברכיים לא גדול במיוחד כיאה לקטגוריה… תא המטען בנפח 280 ליטר.

במפרט הבטיחות האקטיבית אנו מוצאים התרעה על רכב בשטח מת וסטייה מנתיב, מצלמת רוורס מקורית ומובייל-אי.

"זום זום" זה קודם כל ניחוח ותחושה ספורטיבית. זה מתחיל בעיצוב החיצוני ומגיע לפרטים כמו מתג הספורט המושך את ההילוכים גם מעבר לקו האדום, גם עם המשמעות היא רעש מנוע שחודר היטב לתא הנוסעים.

למרות שכל המתחרים עברו כבר מזמן למנועי טורבו, במאזדה נשארו נאמנים למנוע האטמוספרי, כן ממש כמו פעם, המאזדה מגיעה עם מנוע בנפח 1500 סמ"ק נטול טורבו, (112 כ"ס שמתקבלים ב-6000 סל"ד ) מה שבטוח וזו כנראה הסיבה העיקרית של מאזדה, היא האמינות המופתית של המנועים הללו.

רוצים נהיגה רגועה עם המאזדה, לטפו את הדוושה ושימרו על קצב סביר. רוצים מלחמה, העבירו את המתג למצב ספורט ומיד תרגישו את ההבדל… יש גם אופציה למצב ידני ואז לא משנה כמה תלחצו, התיבה לא תעלה הילוך עד שלא תדאגו לזה בעצמכם. (יש פליפרים מאחורי ההגה) במצב הזה השתיים נדבקת לאספלט כמו מגנט וזה ממש לא משהו שאפשר לכתוב על שאר הקטגוריה. אז אם התחברתם לאווירה, כנראה הבנתם מה הקטע ולמה מאזדה שתיים היא לא הרכב הכי זול בקטגוריה.

צריכת הדלק שנמדדה: 13 ק"מ לליטר בממוצע ושלוחצים היטב על הדוושה היא יורדת ל-9.5 ק"מ לליטר.

מחירה של המאזדה שתיים מתחיל ב-102.000 ₪ ומגיע ל-115.000 ₪ ואחריות היצרן עומדת על שלש שנים

כמו יין טוב שמתיישן חלפה בנו המחשבה שהחזרנו את המפתחות ליבואן. מאזדה נלחמת בשיניים לשמר את ה"זום זום" ורק צריך לראות איפה כל זה יעמוד בעוד מספר שנים שכל העולם יתדלק חשמל משקע ביתי וריח של דלק יהיה רק במוזאונים.