צילום: פלאש 90

אבו מאזן: "דברי גנץ מעודדים"; נתניהו: "גנץ יבצע התנתקות שנייה"

דוברו של אבו מאזן הגיב לדברי גנץ ש"אנחנו לא מחפשים שליטה על אף אחד אחר", כי האמירה "מעודדת, אם יצליח וימשיך לדבוק בעמדה זו". נתניהו, בנט וגל הירש תקפו וגנץ השיב: "גירשת יהודים. שילמת פרוטקשן לחמאס. זמנך עבר - אנחנו ממשיכים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי דימוי הראיון שהעניק גנץ ל'ידיעות' שפורסם הבוקר בו אמר כי, "השאלה המרכזית היא שאלה ביטחונית. היא צריכה להבטיח את מדינת ישראל מבחינת הביטחון שלה. עכשיו יש פה את שאלת האינטרס. אנחנו – וגם ביבי אמר את זה בנאום בר־אילן – לא מחפשים שליטה על אף אחד אחר. אנחנו צריכים למצוא את הדרך שבה אנחנו לא מקיימים שליטה על אנשים אחרים".

המברך המפתיע על דברי גנץ היה לא אחר מאחר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שהתייחס לריאיון הראשון של גנץ ואמר כי הפלסטינים "מעודדים" מהרמיזות שלו הנוגעות אליהם. דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, טען כי אמירותיו של גנץ "מעודדות, אם יצליח וימשיך לדבוק בעמדה זו".

התגובה של אבו מאזן הביא לתקפה חסרת תקדים על גנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לכך במהלך סרטון על תוצאות הפריימריז בליכוד ואמר כי, "הצרה היא שגם אבו מאזן מרוצה, כי בני גנץ אמר היום שהוא יבצע התנתקות שנייה ביהודה ושומרון ואבו מאזן איחל לו הצלחה בבחירות". לדבריו, "זוהי התמצית האמיתית של הבחירות: ממשלת שמאל בראשות בני גנץ או ממשלת ליכוד בראשותי".

גנץ מסר בתגובה לדברי נתניהו: "גירשת יהודים. שילמת פרוטקשן לחמאס. זמנך עבר – אנחנו ממשיכים". לתגובת גנץ צורפה התמונה שבה נתניהו לוחץ את ידו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת. (קרדיט צילום- אבי אוחיון, לע"מ)

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "לא מציע לפלסטינים לחגוג על הכרזת גנץ על ההתנתקות. הציבור הישראלי לא יתמוך שוב במי שמציע לפנות יהודים מבתיהם, גם אם יעשה זאת בהומניות וברגישות לאחר הבחירות, כאשר תגיע 'תוכנית המאה' להקמת מדינה פלסטינית, רק דבר אחד יכריע: האם זו תהיה ממשלת 'ביביגנץ' או 'ביביבנט'. רק הימין החדש ימנע".

כצפוי, דבריו של גנץ עוררו ביקורת רבה ממפלגות הימין. "אמרנו לכם: גנץ יקים ממשלת שמאל בעזרת גוש חוסם שנשען על טיבי והרשימה המשותפת", נמסר מהליכוד. ואילו ממפלגת "הימין החדש" נמסר כי "אנחנו מודים לגנץ שהוריד את המסכה. בני גנץ עוקף את גבאי משמאל ורוצה לגרש עוד יהודים מהבית במהלך התנתקות חד צדדית מיהודה ושומרון. אסור שבני גנץ יהיה שר הביטחון הבא של ישראל. כמו שאמרנו: ימין חדש או שמאל חלש".

גל הירש, ראש מפלגת "מגן", התייחס לדבריו יו"ר חוסן לישראל בני גנץ בנוגע להתנתקות מעזה. "דבריו של גנץ מטרידים וחיבוקיו של אבו-מאזן – מדאיגים עוד יותר. אף אחד לא רוצה לשלוט על עם אחר, אבל אף אחד גם לא רוצה אוטובוסים מתפוצצים ואינסוף רקטות – שהם תוצאת ההתנתקות החד-צדדית. אם כדברי גנץ השאלה היא שאלה ביטחונית אזי גם התשובה צריכה להיות ביטחונית וחשוב מאד שיד ימין תדע מה יד שמאל עושה כשהגנת המדינה על הפרק".

כתגובה להתקפות נגדו, גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו את הדברים הבאים: "ההתנתקות בוצעה והובלה על ידי ממשלה לגיטימית בראשות הליכוד, הצביעו בעדה נתניהו וראשי הליכוד והיא דובררה על ידי מירי רגב. בממשלת גנץ לא יהיו פעולות חד צדדיות הנוגעות לפינוי יישובים, וסוגיית הלקחים התייחסה לחשיבות מניעת קרע בעם, והקפדה על עוגנים ביטחוניים קשיחים בכל מדיניות עתידית".

מפלגת תל"ם, בהובלת משה (בוגי) יעלון, השיבה לדברי הימין החדש: ״לבנט ושקד אין בעיה לשבת בממשלה עם נתניהו ורגב שהובילו את ההתנתקות ואת הסכם פינוי חברון, אבל יש להם בעיה עם גנץ שהודיע שבממשלתו לא יהיו מהלכים חד צדדיים. בנט ושקד הם אלה שמאשרים מדי כמה שבועות העברת כספי פרוטקשן במזומן לחמאס. זה לא ימין חדש, זה ימין מטושטש״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וייחרב ביתו
אמן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture