Tomer Neuberg/Flash90

הפריימריז בעבודה: 37 אחוז הצבעה; המועמדים הצביעו • מתעדכן

אחוז הצבעה מעודכן לשעה 18:00 עומד על 37%, נתון זהה לזה של הפריימריז הקודמים • חצי מהקלפיות היו פתוחות בין השעה 10:00 עד השעה 14:00 ושאר הקלפיות יהיו פתוחות עד השעה 21:00 בערב • גבאי: "מודע למצב אבל אופטימי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחוז הצבעה מעודכן לשעה 18:00 עומד על 37%. שיעור דומה לזה של הפריימריז הקודמים (2015) באותה שעה

הפריימריז בעבודה נפתחו הבוקר (שני) ו-60 אלף בעלי זכות בחירה יוכלו לבחור את רשימת המפלגה לכנסת בצל הירידה בסקרים והביקורת מבית על היו"ר אבי גבאי. הבחירות נערכות בכ-84 קלפיות ברחבי הארץ, כאשר חצי מהקלפיות יהיו פתוחות בין השעה 10:00 עד השעה 14:00 ושאר הקלפיות יהיו פתוחות עד השעה 21:00 בערב.

הסקרים האחרונים אינם מחמיאים למפלגה ומנבאים לה חמישה עד שישה מקומות אחרי הבחירות הבאות, כך ש-44 המועמדים ינסו היום להילחם על כניסה למקומות הריאליים ברשימה, ונראה שלפחות שניים מתוך שמונת חברי הכנסת שנחשבים בכירים, לא ימשיכו לקדנציה נוספת. הקלפיות ייישארו פתוחים עד שעות הערב והתוצאות הרשמיות יתפרסמו לקראת חצות, באירוע המרכזי שיתקיים בביתן 10B בגני התערוכה.

המועמדים יקוו להשתלב במקומות הריאליים המעטים שנשארו למפלגת העבודה להציע. ההערכה היא שאחוזי ההצבעה יהיו נמוכים, מה שיגביר ויגדיל את השפעת הדילים ורשימות המומלצים שהופצו בימים האחרונים. הקלפיות יסגרו בשעה 21:00 ותוצאות ההצבעה צפויות להתפרסם בסמוך לשעה 23:00. עדכונים כאן בJDN כל העת.

גבאי אמר הבוקר בראיון ל'ווינט' כי, "יום בחירות במפלגה דמוקרטית זה יום חג. אין לי ספק שתהיה לנו נבחרת הכי טובה בכנסת, אני מכיר את כל 120 חברי הכנסת, ואני אומר שהנבחרת שלנו הכי יודעת מה צריך לעשות, הכי אידאולוגית, הכי נלחמת, ואני בטוח שתיבחר נבחרת מעולה". הוא הוסיף כי הוא מצפה לאחוז הצבעה גבוה יחסית. "מעל 40% הצבעה זה אחוז הצלחה טוב", אמר. בכניסה להצבעה אמר כי, "אני מודע למצב, אבל אופטימי שהדברים ישתנו – אני מסתכל קדימה וצריך לעבוד קשה".

עמיר פרץ אמר הבוקר טרם ההצבעה כי: "אני מאמין כי חברי המפלגה מודעים לגודל השעה ובפריימריז שיתקיימו מחר יבחרו נבחרת מצוינת שנחושה לשנות את המגמה הקיימת היום. הנבחרת צריכה לכלול מועמדים בעלי ניסיון עשיר בתפקידים ביצועיים לצד מועמדים חדשים שיצמחו עם המפלגה. זכיתי לשרת את הציבור כבר ארבעה עשורים. זכיתי להיות שר הביטחון, סגן ראש הממשלה, יו"ר מפלגת העבודה ויו"ר ההסתדרות. הייתה לי הזכות לעשות מהלכים בעלי חשיבות היסטורית למדינת ישראל כולה – בכלכלה, בחברה ובביטחון. מחר, חזקים ביחד, עושים את המהלך הנכון, למען עתיד ילדינו".

ח"כ איתן כבל אמר הבוקר בראיון ל'ערוץ 12' כי "המצב לא פשוט עבורי ועבור המפלגה, אני בקרב לא פשוט אחרי מה שאמרתי, יש מי שרוצה לראות אותי בחוץ". על העימות עם אבי גבאי אמר, "סולחה עם גבאי? לא רלוונטי. רציתי לומר לחברים להתעשת לפני שגנץ עולה על הספינה, אני משלם על זה שאמרתי אמת. מבקשים לגרש אותי מהבית". כבל התייחס גם לתקרית שתועדה בה גורש כביכול מבית מפלגת העבודה לשם הגיע עם צוות תקשורת. "יש לי צמרמורת, זו לא הייתה פרובוקציה. באו לצלם אותי על רקע תמונות יושבי ראש המפלגה, בא שכיר חרב וסימן לי עם היד צא החוצה. זה אולי הרגע הקשה בחיי הפוליטיים".

ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה בראיון כי, "זה יום דרמטי למפלגת העבודה, יש אווירת משבר אבל כבר היינו במשברים קשים יותר. אם תהיה נהירה לקלפיות – נתאושש". על מצבה האישי לקראת הפריימריז אמרה: "לא ברור אם אהיה ח"כית. בכל אופן גם אם גבאי יתפטר חלילה, לא אתמודד על ראשות המפלגה. אני רוצה להיות שרת המשפטים". היא דחתה פרסומים על שריון לעמירם לוין ברשימה ואיחוד אפשרי עם מרצ: "רוב מצביעי העבודה לא רוצים חיבור למרצ" והאשימה את ציפי לבני שעשתה לדבריה "דה לגיטימציה" ליו"ר העבודה אבי גבאי.

צילומים: דוברות, תמר נויברג ויונתן זינדל מפלאש 90, רענן כהן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture