"תענוג צרוף": אלשיך מתרגל לאזרחות ומגלה מה מתסכל אותו

המפכ"ל לשעבר מסכם קריירה סוערת במיוחד ומתעקש: פעלתי בנושא חקירות ראש הממשלה באופן ענייני לחלוטין. לא ניהלתי מערכה אישית נגד נתניהו אלא נתתי גיבוי לפקודיי ולדעתי זה תפקידי". וגם: החיים באזרחות והתכניות לעתיד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"האזרחות היא תענוג צרוף. יש יותר זמן לקרוא או לכתוב ואולי יש ספר בקנה. אם יש משהו שמתסכל אותי בכל הקדנציה שלי ועדיין מתסכל אותי: לכל מקום בו הלכתי נשאלתי על חקירות ראש הממשלה. הייתי רוצה לדבר על דברים אחרים": כך אומר היום מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, בכנס ירושלים של ערוץ 7.

לדבריו, "יש לי הרבה סיפוק אחרי כל השנים האלה כי המשטרה פתחה את זרועותיה וקיבלה את השיגעונות שלי וזרמה איתי לכל מיני שינויים שעשינו. לא הייתי עושה דבר אחרת בכל מה שקשור לחקירות נתניהו כי הציבור לא מבין שחקירה של איש ציבור נעשית רק בהנחיות של היועץ המשפטי לממשלה. אני לא פסיכולוג ולא פרשן ולא יודע אם הייתי ממשיך בתפקידי כמפכ"ל עוד שנה אלמלא חקירות ראש הממשלה. תמיד שמתי את טובת העניין מול עיני ולא את האינטרס האישי שלי".

אלשיך ניצל את ההזדמנות כדי להציג את גרסתו המלאה בכל הקשור לחילופי ההאשמות בינו לבין רה"מ. "אדייק את הדברים שאמרתי בעניין ראש הממשלה: המשטרה צריכה לבדוק ולהגיע לחקר האמת ואם בסוף נקבע שמה שהמשטרה רואה כאמת אינו אמת, זה פוגע בתדמית המשטרה. החלק השני בעבודת המשטרה הוא קשור לדיני הראיות וכאן יש פרשנויות. אם המשטרה בדקה את העובדות והפרקליטות החליטה כך או אחרת זה לא קשור אל המשטרה ותדמיתה.

אני לא שופט אף אחד וזה לא תפקידי לשפוט את ראש הממשלה. המשטרה מייצרת סיכומים ומעבירה למשרד המשפטים ובסיכומים שכמובן עוברים את היועץ המשפטי לממשלה, המשטרה פרסמה נוסח מאוד ברור של מה היא רואה כמסקנות החקירה הזו. לדעתי לכל אדם עומדת חזקת החפות.

לא ניהלתי מערכה נגד נתניהו אלא נתתי גיבוי לפקודיי ולדעתי זה תפקידי. אומרים שיש לי עור עבה ואני מסכים עם זה אבל לא בטוח שלפקודים שלי לשעבר יש את הכוח הזה ולכן הייתי חייב לעשות את מה שעשיתי. בסופו של דבר תפקידי הוא להגיע לחקר האמת, להיות אחראי על העבודה של מה שתחת אחריותי וזהו.

בראיונות לא הוצאתי אף לא מילה בעניין חקירת ראש הממשלה. הדרך היחידה הייתה באמצעות הודעות לעיתונות בצורה רשמית. גם בראיון עם אילנה דיין לא אמרתי מילה אחת על חקירת ראש הממשלה.

שילמתי בחיים שלי עשרות פעמים על קבלת החלטות לרוב לא פופולאריות ולא נרתעתי. אמשיך לעשות זאת גם בעתיד. לא ארצה להיכנס לדיון סביב מי שחקר את ראש הממשלה ומדוע. ביום בו הציבור יצטרך לדעת, הכל יהיה גלוי. לקחת משפט שנאמר כסברה אחת מתוך כמה בדיון שעסק בדברים רבים ולהפוך את זה לנושא תקשורתי, זה דבר לא נכון. אני לא חושב שבמקרה הזה זה הגיע אפילו לידי מראית עין.

לא תפקידי להחליט אם ראש הממשלה צריך לפרוש לאחר הגשת המלצות המשטרה או אחרי כתב אישום. אם כתב האישום יסתכם באישומים חמורים פחות מאשר המלצות המשטרה, לא אהיה מתוסכל אלא אם ייקבע כי העובדות שאנחנו ציינו בהמלצות אינו נכון. אין ולו שורה אחת בכל ההחלטות הללו שלא נעשתה בתיאום מלא עם היועץ המשפטי כולל התזמון וכולל ההודעות שאושרו מילה במילה על ידי היועץ המשפטי. פרסום ההמלצות שפורסמו ביום עזיבתי תואם באופן מלא עם היועץ המשפטי ובאישורו. כל פעולות החקירה הושלמו ביום חמישי. עברו אישור ביום שישי וההמלצות פורסמו ביום ראשון. אין לזה שום קשר לפרישתי".

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture